Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tripy II vs Roadbook  (gelezen 3159 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Tripy II vs Roadbook
« Gepost op: 23-07-2010, 11:35 »
Hoi,

er is veel info te vinden over de Tripy (II), maar ik heb toch nog een vraag:

Is de Tripy II nu al een volledige vervanger voor een elektrische roadbookhouder?

Ik kan mijn AK ritjes met een tripy doen en dankzij GPX im-export kan ik ook (MS1000, Rabo600, etc.) tracks rijden (volgens mij).

Mis ik nog iets?

Ik vraag dit omdat mijn huidige manuele roadbookhouder gedesintegreerd en ik een elektrische roadbookhouder veel geld vind kosten voor een ding waar je papier mee oprolt.

Tripy II is ook veel geld, maar wel minder lomp en incl. "nullen" en GPS.

Gr,
remco

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Tripy II vs Roadbook
« Reactie #1 Gepost op: 23-07-2010, 13:01 »
Remco,

Je kan al AK-ritten, Grensland-ritten,Schuurit, Mollenrit, en misschien nog andere? roadbookritjes doen omdat die getekend zijn Tripy en voor een afprintbare versie op papier.
Wel kan je natuurlijk routes die je rijd opnemen en narijden, welliswaar niet op bol-pijl.
TripyII herkend ook gdb files (Garmin) en natuurlijk gpx.
Dus als je een gpx (bv van Brabo600) wil rijden met je tripy op bol-pijl, zul je deze eerst moeten bewerken via je "RoadTracer" prg.van Tripy.
Ik bedoel, de plaatjes tekenen ;)

Blijf je op de gewone wegen die je vind in het bijhorende stratenplan van roadtracer, kun je de waypoints (situaties) automatisch laten genereren (uittrekken), Dit is echter niet foutloos en ga je ze toch één voor één moeten controleren en eventueel manueel moeten aanpassen!

Alle roadbookritjes die worden aangeboden voor Tripy kun je uiteraard in een oogwenk ter plaatse (of via mail toegestuurd) inladen en rijden.

 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 196
Re: Tripy II vs Roadbook
« Reactie #2 Gepost op: 23-07-2010, 13:36 »
Het rijden van de midsummerroute ging ook op de Tripy 2, niet helemaal perfect met de bol-pijl in het hoofdscherm, maar wel met het nevenscherm er bij met het "vizier" wat het route verloop voor de eerst volgende 200 meter weergeeft. Dus als je niet alles handmatig wil omzetten in exakte bol-pijl situaties is dit een pima mogelijkheid de route te volgen. ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Tripy II vs Roadbook
« Reactie #3 Gepost op: 23-07-2010, 13:55 »
Het rijden van de midsummerroute ging ook op de Tripy 2, niet helemaal perfect met de bol-pijl in het hoofdscherm, maar wel met het nevenscherm er bij met het "vizier" wat het route verloop voor de eerst volgende 200 meter weergeeft. Dus als je niet alles handmatig wil omzetten in exakte bol-pijl situaties is dit een pima mogelijkheid de route te volgen. ;)

Echt waar? dat wist ik niet, zoveel te beter, ook eens proberen op die mannier om eens te ervaren hoe dat er uit ziet

heb je dan gewoon de track ingevooerd via roadtracer en dan waypoint "uittrekken" gedaan?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: Tripy II vs Roadbook
« Reactie #4 Gepost op: 23-07-2010, 16:16 »
Ik vind eigenlijk een groot deel van lol van het roadbookrijden het puzzelen van de route..
 
Die charme raak je mins inziens (een beetje) kwijt met een Tripy..
Maar als je alleen voor het rijden gaat lijkt het me een prima ding!
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Tripy II vs Roadbook
« Reactie #5 Gepost op: 23-07-2010, 16:41 »
voor de niet tripy roadbook ritjes mis je dan natuurlijk wat.

bv. van road.be (condroz), de baja saxonia, Meklenburg, alle rallies (marokko, tunesië, polen, griekenland etc.) 

zijn de buitenlandse AdK ritten al op tripy?

Ik hoorde bij de laatse rit ook mensen er over dat net voor de afslag de tripy denkt op het andere paadje te rijden (als dat schuin naast het pad ligt waar je wel rijdt) en dat ie dan automatisch de situatie aanpast daaraan. Dat klonk me niet zo handig. Iemand met een tripy die daar wat over kan zeggen (liefst een beetje objectief)

Kan je in zo'n tripy een route laden die dan niet meer gecopieerd kan en automatisch verdwijnt of zo? Of wil Ad alleen papieren versies per se terug, maar mag de Tripy versie vrij verspreid worden (lijkt me niet)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Tripy II vs Roadbook
« Reactie #6 Gepost op: 23-07-2010, 17:25 »
Erwin,

- Als er alleen maar papieren roadbook beschikbaar is heb je met de TripyII toch nog de betere tripmaster hoor, nullen, totaal bemetering up en down, gemiddelde snelheid, kortom de voornaamste dingen heb je dan in één groot scherm voor je!
- En ja, er zijn al buitenlandse ritten van Ad K op tripy beschikbaar (de rest zal volgen, er word aan gewerkt)
- De Tripy rijd ALTIJD naar de volgende situatie (op volgnummer), maar ....... zoals die ene man aanhaalde brengt hij je naar een ander punt op de route als jij dat vraagd, en dat heeft die brave man gedaan.
Kijk, verlaat (toevallig of niet) het te volgen traject, nu net op een parcours dat juist daar elkaar kruist, het aparaat zegd dat je fout rijd, normaal ga je dan terug, doe je dat niet en rij je verder gaat Tripy het dichtstbijzijnde punt op de te volgen route geven, wat in dit geval misschien 30 of 40 situaties verder is omdat daar het traject kruist. Inderdaad zo kun je met een pâpieren roadbook evengoed 30 of 40 plaatjes overslaan??
- Inderdaad kan een organisator een route beschikbaar stellen die datum gebonden is en kun je na de toegestane datum de route (bol-pijl) niet meer rijden!
Wil je die dan via je comp opnieuw inladen vraagd het roadtracer prgr. een paswoord,
Eigenlijk (indien de rituitzetter wenst) kun je de route niet meer gebruiken!

Erwin, Tripy is duidelijk een fantastische oplossing voor mensen als ik die niet zo goed de plaatjes meer kunnen lezen(slechtere ogen) of die ook weer net zo als ik niet zo goed roadbook kunnen rijden.
Dat de lol er dan af is als je met een Tripy rijd betwijfel ik.
In tegendeel, .... het is echt genieten....relaxt rijden!
Ik ben blij dat ik op deze mannier toch nog roadbookritjes kan rijden ;)

ps; waar haal jij dat Ad alleen papieren versies terug wil????
     Tripy versie kun je gewoonweg niet verspreiden ::)
     Tracks (die toch) opgenomen worden wel :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Tripy II vs Roadbook
« Reactie #7 Gepost op: 23-07-2010, 18:00 »
Erwin,

- Als er alleen maar papieren roadbook beschikbaar is heb je met de TripyII toch nog de betere tripmaster hoor, nullen, totaal bemetering up en down, gemiddelde snelheid, kortom de voornaamste dingen heb je dan in één groot scherm voor je!
Dat is ook mooi, maar wat ik aangaf is dat je dan nog wat mist (een roadbookhouder)
In ieder geval hoef je dus niet ook nog een tripteller te kopen.

- En ja, er zijn al buitenlandse ritten van Ad K op tripy beschikbaar (de rest zal volgen, er word aan gewerkt)
dat is mooi
- De Tripy rijd ALTIJD naar de volgende situatie (op volgnummer), maar ....... zoals die ene man aanhaalde brengt hij je naar een ander punt op de route als jij dat vraagd, en dat heeft die brave man gedaan.
Kijk, verlaat (toevallig of niet) het te volgen traject, nu net op een parcours dat juist daar elkaar kruist, het aparaat zegd dat je fout rijd, normaal ga je dan terug, doe je dat niet en rij je verder gaat Tripy het dichtstbijzijnde punt op de te volgen route geven, wat in dit geval misschien 30 of 40 situaties verder is omdat daar het traject kruist. Inderdaad zo kun je met een pâpieren roadbook evengoed 30 of 40 plaatjes overslaan??
met een papieren roadbook zal je nooit onbewust 30 plaatjes overslaan
maar wat ik bedoelde is wat je ook wel eens op een gewone gps ziet, je rijdt aan op een kruising en je eigen positie springt van de ene weg naar de andere weg.
Gaat de tripy dan de bolletje pijltje tekening aanpassen? Zoals ik het begreep leek het me erg verwarrend.
- Inderdaad kan een organisator een route beschikbaar stellen die datum gebonden is en kun je na de toegestane datum de route (bol-pijl) niet meer rijden!
Wil je die dan via je comp opnieuw inladen vraagd het roadtracer prgr. een paswoord,
Eigenlijk (indien de rituitzetter wenst) kun je de route niet meer gebruiken!
Daar is duidelijk goed over nagedacht


Erwin, Tripy is duidelijk een fantastische oplossing voor mensen als ik die niet zo goed de plaatjes meer kunnen lezen(slechtere ogen) of die ook weer net zo als ik niet zo goed roadbook kunnen rijden.
Ah betrapt!!!! Je probeert er extra te promoten door de plaatjes op de papieren versie extra klein te maken  ;)


Dat de lol er dan af is als je met een Tripy rijd betwijfel ik.
Rijden is zowieso leuk, de lol zal er inderdaad zeker niet afgaan.

In tegendeel, .... het is echt genieten....relaxt rijden!
Ik ben blij dat ik op deze mannier toch nog roadbookritjes kan rijden ;)

ps; waar haal jij dat Ad alleen papieren versies terug wil????
     Tripy versie kun je gewoonweg niet verspreiden ::)
     Tracks (die toch) opgenomen worden wel :-X
Ik wist al dat Ad de papieren versie terug wil, nu weet ik ook dat de tripy versie automatisch verjaart (eventueel al in een dag, verdagt dus)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Tripy II vs Roadbook
« Reactie #8 Gepost op: 23-07-2010, 18:57 »
 ;D ;D dan nog een nieuwtje dat NIET kan weten,
Het wel of niet bewust klein houden van de plaatjes om Tripy te promoten (jij weet wel beter) pakt bij Ad K. niet,
De volgende papieren roadbooks bij zijn evenementen, zullen waarschijnlijk aangeboden worden met drie plaatjes naast elkaar, wat het lezen enorm bevorderd ;)
De bemetering een paar getallen minder (op 10m nauwkeurig), istie minder druk!
Hij wil gewoon de BESTE papieren roadbook (wat ook niet gaat zonder het Tripy prog  ::))

en MET een roadbook houder op je stuur ben je toch een echte (of je het nu gebruikt of niet :-X)
Het is zeker niet de bedoeling het papieren roadbook weg te laten, integendeel, dat is nostalgie!

OOit schaf jij je e ook nog ééntje aan  ;D


Maar wat was de vraag ook al weer van de topic openenr? :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: Tripy II vs Roadbook
« Reactie #9 Gepost op: 23-07-2010, 19:36 »
en MET een roadbook houder op je stuur ben je toch een echte (of je het nu gebruikt of niet :-X)
Het is zeker niet de bedoeling het papieren roadbook weg te laten, integendeel, dat is nostalgie!

OOit schaf jij je e ook nog ééntje aan  ;D


Maar wat was de vraag ook al weer van de topic openenr? :-X

Of een tripy een roadbook volledig kan vervangen..

Ik dacht dat we neigden JA te gaan antwoorden..

Maar nu zegt Celsa, in mijn ogen een van de grootste voorstanders van de Tripy, ineens dat je dan toch nog een roadbook gaat kopen..

Dan ga ik ik weer naar NEE neigen...
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Tripy II vs Roadbook
« Reactie #10 Gepost op: 23-07-2010, 19:44 »
@ Joost!

  OOit schaf jij je e ook nog ééntje aan 

Hier bedoel ik juist mee dat hij ooit nog een "Tripy" aanschaft  ;D

Dat ik een voorstander van Tripy ben ga ik niet ontkennen ;) :),
Dat ik er beter van word ontken ik dan weer wel ??? ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: Tripy II vs Roadbook
« Reactie #11 Gepost op: 23-07-2010, 19:58 »
Oeps, verkeerd begrepen...
Ik dacht omdat je het daarvoor had over de nostalgie...
Met daarna de kreet, ooit ga je er een kopen...

Dat je het roadbook bedoelde...

Maar niet dus..

Zullen we dan maar zeggen dat een tripy een volwaardige vervanger is van een roadbook?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Tripy II vs Roadbook
« Reactie #12 Gepost op: 23-07-2010, 20:11 »
Hij kan het niet vervangen, maar je kan het er wel voor gebruiken!
............Het ene is het andere niet!................

Laat ik het zo stellen.....................voor mij zijn ze beide onmisbaar!




Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Tripy II vs Roadbook
« Reactie #13 Gepost op: 23-07-2010, 21:18 »
Leuke discussie! Thnx.

Ik lees: als basis een tripy II en dan voor sommige gevallen een (mogelijk wat brakke) roadbookhouder er naast (desnoods om old skool kool te lijken) en de Tripy voor de afstanden.

Ik heb ook nog een Garmin Edge 705 mocht het om pure Tracks gaan.

Gr,

remco


Offline member

  • *****
  • Berichten: 196
Re: Tripy II vs Roadbook
« Reactie #14 Gepost op: 23-07-2010, 21:48 »
Echt waar? dat wist ik niet, zoveel te beter, ook eens proberen op die mannier om eens te ervaren hoe dat er uit ziet

heb je dan gewoon de track ingevooerd via roadtracer en dan waypoint "uittrekken" gedaan?
Ik heb er helemaal niks meegedaan, alleen de track zichtbaargemaakt in roadtracer en geladen in de roadmaster, dat was het.