Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Wat ga ik morgen aantreffen?  (gelezen 3628 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 79
Wat ga ik morgen aantreffen?
« Gepost op: 06-01-2006, 19:43 »
Kreeg een voicemailtje van de garage waar de brommert nu staat. Of ik ze even wil terug bellen...  Klinkt net alsof mijn opa in het ziekenhuis ligt en dat ik maar beter kan komen als ik nog wat te zeggen heb... (nofi)

Het ging om het inbouwen van een nieuw dingetje waarmee de snelheidsmeter-kabel wordt aangedreven


Wat o wat ga ik aantreffen morgen... wiellagers naar de getver?


Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Wat ga ik morgen aantreffen?
« Reactie #1 Gepost op: 06-01-2006, 19:52 »
Een Honda he? Laat me denken.... er was lucht uit de banden gelopen? Lampje doorgebrand?  :-\


(keep us posted)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Wat ga ik morgen aantreffen?
« Reactie #2 Gepost op: 06-01-2006, 20:40 »
Waarschijnlijk een opgevreten plastic wormwieltje..... alaat ze het metalen wiel even goed checken op braampjes, anders sta je na een aantal (honderd??) kilometers weer met het zelfde. Die plastic dingen hoeven geloof ik niet zo veel te kosten, maar een heel setje loop aardig in de papieren :-\

Wiellagers hoeven ook niet veel te kosten. 'T zijn er maar twee, stofkeerringetjes erbij, even erin zetten, misschien vijftig euro??

Citaat
VAn ander forum:
het wormwiel is van metaal en de aandrijving van nylon,
het nylon wiel kan geblokkeerd raken door aangekoekt vet dat constant de zelfde richting op draait.
door deze extra wrijving komt het punt dat de aangrijping van het nylon wiel niet voldoende meer is en het wielje over de vertanding heen gaat met een vernield nylon wiel ten gevolge
Ook kunnen de meeneem nokjes versleten zijn checken?
bij montage de boel goed schoonmaken en
uitsluitend zeer lichte smering gebruiken of anders geen.
uiteraard kan ook een gebroken km kabel het probleem veroorzaken
de kosten voor dit onderdeel is 20 euro.

Citaat
Van het zelfde forum, ander topic:
Maar volgens mij is in negen van de tien gevallen het worm wiel in de naaf de boosdoener, en die houden er in 1 keer mee op is mijn eigen ervaring (en ruim 90 euro voor een nieuwe unit
:-X )

Citaat
klopt ik heb ook net t wormwiel vervangen en die kost ongeveer 20 euro kan je zo bestellen. nieuwe unit is een beetje onzin

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Wat ga ik morgen aantreffen?
« Reactie #3 Gepost op: 08-01-2006, 20:46 »
Dat wormwieltje kost volgens mij € 13,-

Kijk uit dat ze je niet een heel 'slakkenhuis' (dat huis waar het wieltje in zit) aan willen smeren!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Wat ga ik morgen aantreffen?
« Reactie #4 Gepost op: 08-01-2006, 22:15 »
Kreeg een voicemailtje van de garage waar de brommert nu staat. Of ik ze even wil terug bellen...  Klinkt net alsof mijn opa in het ziekenhuis ligt en dat ik maar beter kan komen als ik nog wat te zeggen heb... (nofi)

Het ging om het inbouwen van een nieuw dingetje waarmee de snelheidsmeter-kabel wordt aangedreven


Wat o wat ga ik aantreffen morgen... wiellagers naar de getver?



tssssssssss, allroad rijden en dan niet zelf sleutelen? Ga je schamen.

Ik ga niet reageren op mensen die hun motor naar een garage brengen. Breng hem dan naar mij  ;D

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 79
Re: Wat ga ik morgen aantreffen?
« Reactie #5 Gepost op: 11-01-2006, 18:37 »
tssssssssss, allroad rijden en dan niet zelf sleutelen? Ga je schamen.

Ik ga niet reageren op mensen die hun motor naar een garage brengen. Breng hem dan naar mij  ;D

k waar woon je dan? :P

Anyway het ging om de remschijven die voor onder de minimumdikte zouden zijn en of ik dat wilde laten doen of niet.

Als ik nou eens een liftje had zou het klussen flink makkelijker worden :)

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Wat ga ik morgen aantreffen?
« Reactie #6 Gepost op: 11-01-2006, 19:18 »
Liftje?

Krat, kruk, emmer, stapel balken. Met twee man (buurman: effe helpen!) zet je je motor rechtop zodat je je voorwiel er zo uit trekt. Paar schijven vervangen is niet moeilijk hoor.  En denk eens aan een middenbok onder je motor, toch wel handig.

Suc6!

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Wat ga ik morgen aantreffen?
« Reactie #7 Gepost op: 11-01-2006, 19:54 »
Een middenbok en offroad rijden?? Nee dank je :-* ewoon een Liftstick van Louis.de als je een lekke band hebt is veel stoerder :P

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Wat ga ik morgen aantreffen?
« Reactie #8 Gepost op: 11-01-2006, 21:29 »
Zit zo'n ding in de weg bij een AT dan? Leek me juist retehandig... kettinkje smeren, bandjes verwisselen...

Sorry  :-X


Offline member

  • Africa Twin XRV 750 Rally
  • *****
  • Berichten: 571
Re: Wat ga ik morgen aantreffen?
« Reactie #9 Gepost op: 11-01-2006, 21:40 »
Geeft niet hoor  :D ik heb er wel lol van.....

"Man is distinguished from all other creatures by the faculty of laughter."
"Confuse people... Quote from the WRONG message!"

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Wat ga ik morgen aantreffen?
« Reactie #10 Gepost op: 11-01-2006, 22:33 »
Liftje?

Krat, kruk, emmer, stapel balken. Met twee man (buurman: effe helpen!) zet je je motor rechtop zodat je je voorwiel er zo uit trekt. Paar schijven vervangen is niet moeilijk hoor.  En denk eens aan een middenbok onder je motor, toch wel handig.

Suc6!

Misschien moeten we roflastc eerst helpen een kratje leeg te maken  ;D

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Wat ga ik morgen aantreffen?
« Reactie #11 Gepost op: 11-01-2006, 22:44 »
 :D :D

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 79
Re: Wat ga ik morgen aantreffen?
« Reactie #12 Gepost op: 12-01-2006, 00:30 »
Misschien moeten we roflastc eerst helpen een kratje leeg te maken  ;D

Doe dat, gooi ik er meteen wat lussen tegenaan

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 79
Re: Wat ga ik morgen aantreffen?
« Reactie #13 Gepost op: 12-01-2006, 00:32 »
Waarschijnlijk een opgevreten plastic wormwieltje..... alaat ze het metalen wiel even goed checken op braampjes, anders sta je na een aantal (honderd??) kilometers weer met het zelfde. Die plastic dingen hoeven geloof ik niet zo veel te kosten, maar een heel setje loop aardig in de papieren :-\

Wiellagers hoeven ook niet veel te kosten. 'T zijn er maar twee, stofkeerringetjes erbij, even erin zetten, misschien vijftig euro??


"t was idd dat plasticwieltje en toen ik vroeg naar de behuizing van dat wieltje zei de monteur dat er niks aan de hand was. kostte 24,50 zo'n wieltje

Offline member

  • Africa Twin XRV 750 Rally
  • *****
  • Berichten: 571
Re: Wat ga ik morgen aantreffen?
« Reactie #14 Gepost op: 12-01-2006, 00:36 »
Controleer wel of je KM-kabel niet te zwaar loopt, mijn wieltje is daardoor stuk gegaan.
"Man is distinguished from all other creatures by the faculty of laughter."
"Confuse people... Quote from the WRONG message!"