Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Frans Verhoeven en David Fretigne op BMW in Dakar 2011  (gelezen 18065 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Frans Verhoeven en David Fretigne op BMW in Dakar 2011
« Reactie #90 Gepost op: 05-01-2011, 22:43 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Frans Verhoeven en David Fretigne op BMW in Dakar 2011
« Reactie #91 Gepost op: 06-01-2011, 19:21 »
1017GONÇALVES (PRT)BMW005:12:2300:00:00
2003LOPEZ CONTARDO (CHL)APRILIA005:14:4100:02:1800:00:00
3016VERHOEVEN (BEL)BMW005:14:4200:02:1900:00:00
 
Eerste podium is binnen , 2 x BMW G450RR in de top drie !!!!!! ( blij dat ik geen Gas Gas desert meer heb )
 
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Frans Verhoeven en David Fretigne op BMW in Dakar 2011
« Reactie #92 Gepost op: 06-01-2011, 19:23 »
yipperdeyip,
das goed voor BMW

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Frans Verhoeven en David Fretigne op BMW in Dakar 2011
« Reactie #93 Gepost op: 06-01-2011, 21:09 »
even een stukje uit de IRC-Chat van ons:

<robgoesdakar> verhoeven had weer een trucje dit keer.
<robgoesdakar> Net zijn vm afgeluisted
<robgoesdakar> track liep een heel lang stuk langs een spoorrails en hij wist dat die track heel erg slecht was.
<robgoesdakar> is toen een gewoon over de spoorrails gaan rijden met 146 .......
<jouke_> omg

Komt zo online in de voicemail

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Frans Verhoeven en David Fretigne op BMW in Dakar 2011
« Reactie #94 Gepost op: 06-01-2011, 21:21 »
Pff, d'r zijn zat treinen die met meer dan 146 km/h over het spoor kunnen :P

Maar geweldige prestatie van Frans vandaag!!!!!



GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Frans Verhoeven en David Fretigne op BMW in Dakar 2011
« Reactie #95 Gepost op: 06-01-2011, 21:24 »
Pain schijnt het ook geprobeerd te hebben

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Frans Verhoeven en David Fretigne op BMW in Dakar 2011
« Reactie #96 Gepost op: 06-01-2011, 21:28 »
Chili, het land van mijn Dakar dromen.

Het was vandaag een moeilijke etappe en ik ben er met goede moed aan begonnen, het was lang moeilijk,zwaar met veel navigatiewerk en dat is iets waar ik wel van hou.

Zo zie je dat alles uiteindelijk toch weer op zijn plaats valt, ik ben meteen gestart vanmorgen en ben volle bak achter Casteu aangegaan, wetende dat ik het daar moeilijk mee zou krijgen om dat gat met David dicht te rijden tot plots Paolo Conçalves voorbij kwam. Die had nog harder gereden en toen hebben we Casteu ingelopen die blijkbaar problemen had want die stond plots stil. Ik hoor hier ook net dat hij met een kapot blok staat maar daar ben ik niet zeker van. Misschien dat ie nog wel komt opdagen later op de avond.

Na Casteu hebben we dan Jordi Viladoms ingehaald net bij de benzinestop en daar ben ik ook weer met een volle bak en volle tank vertrokken, toen ben ik Paolo terug voorbij gegaan en Marc Coma ingehaald, maar die kwam snel terug en haalde mij op zijn beurt weer in.

Wat verder lag Olivier Pain ergens op de grond met Pedrero Garcia erbij, ik ben blijven doorvechten, op een gegeven moment ook in het stof van Marc die Helder voorbij ging waar ik bij aansloot en we zijn samen naar de finish gereden.

Jammer dat ik er nog af ging, flinke smak en mijn been sputtert wat tegen, het doet wel pijn maar met enkele Brufen 600 moet dat goed komen. Morgen start ik als derde maar zoals ik me nu voel ga ik die twee kemphanen achter me laten komen en zal hen wel volgen. Vandaag zal nog wel nazinderen in mijn botten. Dan krijgen we de rustdag en daarna wil ik er nog wel eens voor gaan zitten om nog enkele mooie resultaten uit de brand te slepen voor het team.

Ik probeer elke dag een aantal keren te bellen maar we raken er echt niet door. Overdag lukt het wel als we rijden maar later schijnt het quasi onmogelijk te zijn met bepaalde netwerken.

Tot manana dan maar...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Frans Verhoeven en David Fretigne op BMW in Dakar 2011
« Reactie #97 Gepost op: 08-01-2011, 11:51 »
Eindelijk gaat het wat beter met de telefoonlijnen, kunnen we ook een beetje bijpraten.

Wel , vandaag was echt wel een lastige dag voor me, die val van gisteren was echt wel een megaklapper en daar heb ik vandaag de gevolgen van mogen ondervinden, een dot van een bloeduitstorting op mijn linkerdij waardoor ik mijn voet met moeite kon terugzetten, telkens ik mijn been moest zetten, dat zal je wel zien wanneer ze ons beiden hebben gefilmd, Paolo en ikzelf na enkele kilometers ... Ik probeer zo rustig mogelijk in mijn ritme te komen en moest de pijn wel verbijten. Na 10 clicks ongeveer botste ik op Paolo die aan de splitsing op en neer stond te schudden met zijn hoofd dat hij de weg kwijt was, terwijl ik gewoon zeker was dat ik juist zat. Even heb ik dan de kop genomen maar onze kleine was te gestresseerd en wilde sneller .... Hij is er dan weer over gekomen maar kreeg later problemen met de ontsteking of de batterij, ik weet het nog steeds niet. Hij is nu in ieder geval nog niet gearriveerd ( 09.30 gisterenavond) en verliest alle hoop op zijn goede klassement. Bij de CP heb ik mijn reserve batterij nog gegeven en ik was al eerder bij hem gestopt toen hij stilstond om hem te helpen maar uiteindelijk heeft hij toch uren stil gestaan in de woestijn.

Zo zie je maar weer, constant rijden is het enige belangrijke, kijk maar naar Henk. Die komt ook weer netjes de top 15 binnen wandelen zonder grote risico's, hij blijft constant rijden en dat telt in de Dakar. Natuurlijk is het jammer voor Paolo, dat is gewoon pech als je op deze manier je positie verliest maar hij ging me ook te keer de laatste dagen... Weet je nog dat hij er vorig jaar in Iquique ook zo spectaculair afstuiterde aan de tankstop .... los over de pick-up waar hij bovenop knalde !! Hij neemt altijd dat tikje meer risico dan wat je kan blijven nemen, veertien dagen lang. Het is echt een GP Motorcross geworden van 14 dagen met reeksen van 5 uur en langer.

Zoals vandaag is dat niet vol te houden, dan moet je al eens rustig aan doen, weet je wat dat is .... vandaag zeker 150 km fesh-fesh dat je er helemaal gek van wordt, het maakt het navigeren zo ontzettend moeilijk en je moet wel, anders raak je zo het noorden kwijt. Er wordt in deze Dakar ook veel meer tijd verspild aan het vinden van het juiste WP, soms ben je enkele minuten aan het cirkelen als een gier die zijn prooi niet vindt. Daarna hebben we dan weer minstens 100 km stenen gekregen, constant alert blijven, nooit even relaxed op de motor zitten .... dat maakt een mens moe, dat kan ik je verzekeren, zeker met zo'n dikke poot.

Ja, van Zé heb je wel gehoord zeker, die is er ook af gestuiterd omdat hij even te lang op zijn roadbook keek, ping .... en daar lag hij, sleutelbeen kapot. Dat kan zomaar elke meter gebeuren. Zo ben ik nu al de enige BMW rijder met kans op een goede totaal uitslag, de kansen kunnen met de dag verkeren. Ik wil echter koste wat kost aankomen in Buenos Aires, niet zoals vorig jaar waar je enkele dagen voor de finish aan de kant moet.

Gelukkig draait de motor wel zo perfect dat het om bang van te worden is... dat kan zo niet blijven duren zou je denken. We hebben dit jaar echter zoveel ervaring opgedaan en zoveel kapot gereden om kapot te rijden dat we vrij zeker kunnen zijn dat ons materiaal bij het beste is wat er bestaat. Boy heeft gisteren het blokje vervangen en nog een uurtje gaan testrijden. Ongelofelijk, wat hij er allemaal voor over heeft om ervoor te zorgen dat mijn G450RR als een poesje blijft spinnen . Hij begint altijd als eerste aan mijn Beamertje en als de anderen al lang slapen zijn is hij nog bezig met de laatste check-ups om toch maar niks aan het toeval over te laten. Hij heeft echt een stap voorwaarts gezet en is één der meest professionele mechaniciens onder de motorrijders, zeker weten. Ik ben hem dan ook ontzettend dankbaar voor zijn inzet en onvermoeibare doorzettingskracht.

Morgen wordt het een lange slaapdag.... zoveel mogelijk uren ga ik proberen te slapen. Wolfgang heeft een hotelletje gehuurd dacht ik waar we kunnen douchen en onszelf opfrissen, ik weet niet of we daar ook slapen want de camper begint al aardig naar zweterige mannengeur te ruiken. In het hotel kunnen we ook wat laten wassen, dan kunnen we de dag daarop op ons zondagsbest aan de volgende zware etappe beginnen. Dat lijkt weer een echte monsteretappe te worden, de langste uit deze Dakar met een special van 631 km , in twee delen en 208 km verbinding er nog bovenop. Ik denk dat ik zaterdag mijn bed niet uitkom ......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Frans Verhoeven en David Fretigne op BMW in Dakar 2011
« Reactie #98 Gepost op: 09-01-2011, 20:54 »
Kom net binnenrijden en dacht.... ik bel even nu het nog kan voor de pers mosquitos komen aanzwermen... hahahah!

Wel, vandaag begon erg raar, nadat we de proef echt opkwamen ben ik beginnen aanvallen op Ullevalseter die voor me gestart was. Ik kreeg hem in mijn vizier en kon hem later passeren. Ik reed toen niet helemaal op 100% omdat ik Paolo wou laten naderen zodat we beiden zouden kunnen profiteren van elkaar. Het klikt steeds beter met de Portugees en mezelf en we hebben net de hele liaison samen gereden, terug naar het bivouac. Na 160 km kwam hij eindelijk bij me, hij was ergens over de kop gegaan en overnieuw moeten beginnen... hij valt wel wat veel ja, maar hij rijdt dan ook ontzettend hard soms.

Ik had ondertussen ook Viladoms bijna ingehaald, die had zijn rem kapot gereden op zo'n verborgen rots en moest snelheid minderen. Zelf had ik wel geluk toen ik mijn achterband helemaal had open gereten aan een scherp rotsblok dat ik te laat had opgemerkt. Met Paolo kwam ik dan aan de tankstop waar we wat oplapwerk probeerden te verrichten en samen reden we verder na de pauze.

Paolo reed zo'n beetje rechts voorop toen de wind plots draaide en we net in een fesh-fesh stuk kwamen. Ik plots vol in de stofwolk, visibillity plots zero , en ikzelf van hero ook naar zero.... ik knal recht op enkele stenen die ik normaal gewoon vrolijk ontwijk en daar lag ik. Niet hard gelukkig, maar door de cementwolk die de neerdalende fesh-fesh veroorzaakte zag ik enkele minuten heééelemaal niks meer. Mijn bril helemaal vol, het lijkt wel van dat kleverig cementstof dat je niet kan afkloppen en er helemaal moet afpoetsen. Ik zal straks mijn BO All Cleaner weer nodig hebben, gelukkig had de Beamer weinig of geen schade buiten de demper die een flinke deuk vertoont, straks even laten wisselen door Boy. Naderhand had ik nog minstens een kwartier nodig om terug in mijn normale ritme te komen en nu nog proef ik het smerige stof in mijn mond, neus, oren... zeg maar overal waar het niet prettig aanvoelt.

Het laatste stuk was dan weer zo technisch.... op een gegeven moment zag ik Paolo terug te voet achter zijn motor aangaan die naar beneden rolde en ik ben zelf ook ergens helemaal teruggemoeten, single tracks zoals je op enkel de Erzberg X-treme Enduro tegen komt. Onwaarschijnlijk moeilijk, daar gaan er velen nog lopen vloeken vanavond en er zijn er zeker die dat werk niet gaan aankunnen, benieuwd wat ze daarmee gaan doen als het echt laat wordt.

Na dit technische deel hebben we nog even geprobeerd wat terrein goed te maken op de anderen en ik denk wel dat dit ook is gelukt met alweer een top tien plaats. Ik ben ervan overtuigd dat er mannen voor mij staan die nog blokken gaan tekort komen en dan tikken de officials er 40' bij . Dat is mijn beste kans om nog dichter te schuiven in het klassement. Boy doet er alles aan om onze machientjes helemaal tip-top te houden en Wolfgang loopt hier nog altijd met zijn grootste BMW smile op zijn gezicht. We kunnen niet anders dan tevreden zijn op dit ogenblik en het ziet er momenteel niet naar uit dat daar snel verandering in komt. Mechanisch loopt alles nog steeds prima en fysiek heb ik naast mijn bloeduitstorting ook geen hinder van pijntjes of kwaaltjes her en der.

Oei, nu moet ik gaan ophangen, daar komt de voltallige Nederlandse persmeute aanlopen, Natasj en Marcel voorop, met de blocnotes en de microfoon al in de aanslag .... we spreken morgen weer, daag !!!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 119
Re: Frans Verhoeven en David Fretigne op BMW in Dakar 2011
« Reactie #99 Gepost op: 10-01-2011, 16:19 »
Het lijkt dat Frans Verhoeven is in WP1 met Goncalves om de blok te ruilen.

Al gemeld.  :-X Een leuke video om sorry te zegen,

Dakar en Tucuman Motos y Cuatris

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Frans Verhoeven en David Fretigne op BMW in Dakar 2011
« Reactie #100 Gepost op: 10-01-2011, 17:12 »
goeie voorbereidingsvideo voor deelnemers!

(niet alleen in Afrika sturen ze je de verkeerde kant op)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Frans Verhoeven en David Fretigne op BMW in Dakar 2011
« Reactie #101 Gepost op: 10-01-2011, 17:16 »
das but voor Frans...

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Frans Verhoeven en David Fretigne op BMW in Dakar 2011
« Reactie #102 Gepost op: 10-01-2011, 18:10 »
Hij is weer onderweg +4:21:21

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Frans Verhoeven en David Fretigne op BMW in Dakar 2011
« Reactie #103 Gepost op: 10-01-2011, 18:16 »
ik doe t m niet na., in 4uur een blokje wisselen onderweg.
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Frans Verhoeven en David Fretigne op BMW in Dakar 2011
« Reactie #104 Gepost op: 10-01-2011, 18:23 »
Zijn geweldige positie in klassement is nu wel naar de.... :'(