Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: rally-trial germany  (gelezen 2342 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
rally-trial germany
« Gepost op: 04-08-2010, 23:09 »
http://www.rt-germany.de/
24-26 september 2010
leuke gezellige rally, voor motoren € 150 inschrijven, wordt verreden net als saxiona, rondom het kamp, in de buurt van schwerin boven hamburg, ongeveer 580 km vanaf a,dam
nix speciaals, gewoon leuk, niet zo massaal als de saxiona.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: rally-trial germany
« Reactie #1 Gepost op: 05-08-2010, 02:31 »
Leuk! Kan helaas niet ivm nieuwe job  :(
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: rally-trial germany
« Reactie #2 Gepost op: 05-08-2010, 09:24 »
kijk dat is nu goed nieuws, daar hebben we wat aan! Heb de site bekeken en zag wel dat er een soort trail proef in zit?
dus: rondjes rijden (40km?) en trailrijden.....
 
Wie gaat er mee!!!
Post Merge: [time]do 05 aug 2010 08:53:30 GMT-1[/time][/color][/size]
Ik zie op de site niet staan over hoe groot het "rondje" is. Dit is natuurlijk wel belangrijk om te weten. (bv hoe veel benzine mee etc etc ::)  en zelf keuze motor!) Ook zag ik dat je geen roadbook nodig hebt, alles was aangegeven met lintjes en pijlen, dus eigenlijk een soort enduro waar je in een "pits" kan komen om te tanken?
 
heb er nu al zin in ;)
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: rally-trial germany
« Reactie #3 Gepost op: 05-08-2010, 11:04 »
jammer ik kan ook niet, had wel gewild!
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: rally-trial germany
« Reactie #4 Gepost op: 05-08-2010, 13:21 »
Ik zie op de site niet staan over hoe groot het "rondje" is. ....

 
ist ein ein Areal von weit über 200 ha, unbebaut und spärlich bewachsen. Wir werden eine Rundenlänge von ca. 15 km haben. Zusätzlich ist ausreichend Platz für zwei Trialprüfungen und ein Oval für das `GORM-Paarläufen´. Das Gelände bietet auf überwiegend sandigem Untergrund wenig Höhenunterschied aber durchaus kleine Hügel und Senken. In den letzteren ist bei entsprechendem Wetter auch mit Nässe zu rechnen. Positiv am eher flachen Gelände ist die Tatsache, dass auf einem Großteil der Runde gute Überholmöglichkeiten bestehen. Insgesamt wird der Kurs recht schnell zu fahren sein, abgesehen von einigen Spitzkehren und den angesprochenen Hügeln und Senken.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: rally-trial germany
« Reactie #5 Gepost op: 05-08-2010, 16:56 »

 
ist ein ein Areal von weit über 200 ha, unbebaut und spärlich bewachsen. Wir werden eine Rundenlänge von ca. 15 km haben..... Insgesamt wird der Kurs recht schnell zu fahren sein, abgesehen von einigen Spitzkehren und den angesprochenen Hügeln und Senken.

Ahh wordt dus 690werk ipv 300  8) ::)  (alhoewel.... trial???)
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: rally-trial germany
« Reactie #6 Gepost op: 06-08-2010, 22:51 »
Ha,

De Rallye Trail Germany is erg ok. Het is een recht-toe recht-aan wedstrijd, waarbij je als motorrijder tussen andere voertuigen rijdt (soms vrachtwagens, soms auto's, in elk geval quads). Het rondje van 10-15 km rij je drie tot vier uur achter elkaar. Het terrein wordt natuurlijk erg zwaar, en het lange rijden is een goede uitputtingsslag.

We hebben een paar keer meegedaan en het is altijd wel leuk. Onvergelijkbaar met de Baja Saxonia (denk aan 50 deelnemers in totaal), maar een gezellig en kleinschalig feestje.

Er zit altijd een stuk trial in de wedstrijd, maar dat is niet zo stoer als de trial mannen hier in nederland gewend zijn - het is trial voor rallyrijders ;-)

groeten,

Niels

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: rally-trial germany
« Reactie #7 Gepost op: 09-08-2010, 22:14 »
klinkt goed, al rij ik niet graag tussen de vrachtwagens onverhard...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Re: rally-trial germany
« Reactie #8 Gepost op: 09-08-2010, 23:48 »
dus voor blijven dan maar, tot nu toe rijden er maar 3 grote trucks mee, en anders voorbij laten gaan en voort maar weer......
maar vlak quads niet uit, ze gaan erg hard en in de saxiona ben ik diverse keren volgeblaft met bagger van de heren.
er reden er ook mee die wel rekening met je hielden

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: rally-trial germany
« Reactie #9 Gepost op: 10-08-2010, 00:06 »
Voorblijven lukt niet - je rijdt 3 tot 4 uur rondjes. En niet alle truckers kijken goed uit, het is maar dat je het weet. Verder zijn het echt leuke wedstrijden hoor, een prima weekeinde om tussendoor mee te pikken.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Re: rally-trial germany
« Reactie #10 Gepost op: 10-08-2010, 22:23 »
...............

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: rally-trial germany
« Reactie #11 Gepost op: 02-09-2010, 17:05 »
Wie gaan er mee? Ik heb ruimte nog voor 1 motor. Slaapplaats hangt af of mijn meissie met onze jonge coureur meegaan om te kijken......
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: rally-trial germany
« Reactie #12 Gepost op: 02-09-2010, 19:12 »
Lijkt mij ook wel leuk eigenlijk.
Ik heb alleen nog nooit tussen auto's en vrachtwagens gereden,wel tussen die  Kl#te quads.
Effe nadenken nog en kijken of ik kan dat weekend.

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: rally-trial germany
« Reactie #13 Gepost op: 02-09-2010, 20:21 »
toppie toon! al 2 campers! (niet om de wedstrijd mee te rijden ;D )
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Re: rally-trial germany
« Reactie #14 Gepost op: 29-09-2010, 00:47 »
de rally is gereden...........
de verwachte leeuwen en beren zijn niet verschenen
leuke en gezellige rally, laag drempelig, goed betaalbaar.
organisatie was erg goed, veel en schone toiletten, douches aanwezig, catering in grote tent, ,s avonds muziek.
lekker ruim renners kwartier, geen hollandse enclave, wel veel leuke andere motorrijders uit duitsland, waaronder karsten riemenschneider, een jonge getalenteerde rijder die al diverse rally,s achter zich gelaten heeft onder andere de redbull romaniacs.
ook de nederlandse rally equipe van leon de wit was aanwezig met hun mercedes vrachtwagen, helaas ging zijn versnellingsbak kapot bij de 3 uurs race op zaterdag
het parkoers was een baan van zand en leemachtige stevige grond, 17 km lang en voorzien van soms veneinige heuvels en kuilen. soms een truck breed en en dan weer een meter of 20 breed, mooie bochten en spring heuvels. het zag er eenvoudig uit maar hard rijden was erg zwaar daar er bijna geen vlakke stukken in zaten en dus de hele rit staan blijven.
er hebben zich geen vervelende valpartijen voorgedaan, wat lichte kneuzingen, waaronde mijn ribben en arm, en een krom stuur.
de proloog op vrijdag was 1 ronde, daarna een uurs race,
de motorrijders starten steeds als eerste
de trial op zaterdag was erg leuk, niet heel moeilijk, goed te doen. we reden 2 secties. het wachten duurde wel wat lang omdat we wisselden met de vrachtwagen die er langer over deden.
zaterdag was er redelijk veel publiek, wat de sfeer nog beter maakt
daarna de 3 uurs race, in 3 uur zoveel mogelijk rondjes rijden, met een tankzone. ik heb er 7 gereden toen begonnen mijn ribben wel erg te protesteren, 8 ronden was haalbaar.
bij deze race reden we samen met de trucks, om deze voor te blijven was geen moeite, anders dan er door iemand hier vermeld werd(?) de meeste heb ik een ronde ingehaald. zelfs de snelle oranje tatra van team Svoboda uit tjechie heb ik , en de meeste motor rijders op een ronde gereden. sympatieke lui allemaal, geven je ruim de gelegenheid om in te halen.
de quad rijders reden ook in onze groep, ook prettige mensen, geen last van gaven ook ruimte en andersom natuurlijk ook.
helaas ging het zaterdag middag regenen en dat stopte ook niet meer. dus zondag was er ook een 1 uurs race gepland, die is ook door gegaan, alleen had de organisatie een paar moeilijke begaanbare km er uit gehaald. ook gingen alle veortuigen tegelijk vanwege het slechte weer. ook hier bleven alle motor en quadrijders (ver) voor de auto,s en de trucks.
helaas heb ik zondag verstek laten gaan, gladde baan en gekneusde ribben zijn geen combinatie
er zaten veel snelle rijders tussen, de winnaar guido skoppek vloog met zijn 2 tact 250 husqvarna over de baan, dan zie je wel het verschil tussen talent en hobbyrijder
leuke en goed georganiseerde rally, gemoedelijke sfeer, voor herhaling vatbaar. 1. Schweriner Offroad Rallye (RTG 10.2) am 24.09.2010