Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Bilstain 5 september  (gelezen 11285 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Bilstain 5 september
« Reactie #30 Gepost op: 27-08-2010, 12:39 »
Knap hoor. Ben er al een keer of 3 geweest en kan er nog steeds nieuwe paadjes vinden.
Maar goed, ieder zijn ding!
Als het er nat is, wordt het er idd wel veul minder leuk....

Ben je dan zo langzaam  ???  ik had na 1 dag alle vindbare paadjes minimaal twee keer gereden en was na 1 dag dan ook helemaal klaar met Bilstain  ;D
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 186
Re: Bilstain 5 september
« Reactie #31 Gepost op: 27-08-2010, 18:40 »
ja, zo traag ben ik! Niet iedereen is GEWELDIG!
Big singles kick butt!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: Bilstain 5 september
« Reactie #32 Gepost op: 27-08-2010, 18:59 »
Als de ondergrond nat is dan moet je niet in Bilstain zijn , de ondergrond is daar dan spek en spek glad , zelfs met een trial motor is het dan kloten , Hoopepark is dan een betere optie , maar als het droog is dan kun je in Bilstain prima spelen , in ieder geval uitdagende hellingen die je in Hoopepark moet missen.

Ik ben er,begin 2007 toen ik nog XT reed,een keer met Nils geweest.
Het was er erg nat en zijn na  een uurtje weer vertrokken.
We reden nog maar pas offroad en gleden,als we al ergens boven waren gekomen,ongecontroleerd en ongewild alle kanten op omlaag.
Was wel een avontuur,maar had spijt van de reis.Was het niet waard :-\
Wil er wel een keer met een groepje met de trials heen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: Bilstain 5 september
« Reactie #33 Gepost op: 27-08-2010, 20:46 »
dan gaan we maar met z`n allen duimen dat t opdroogd daar van de week......
en anders geven we kympe de schuld  :-X  ;D
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 83
Re: Bilstain 5 september
« Reactie #34 Gepost op: 27-08-2010, 20:58 »
Ik vind Bilstain de perfecte leerschool, als het nat is is het inderdaad wel veel moeilijker, en je kan er lelijk vallen..... voor een eerste keer zou ik zeker niet gaan als het nat is zeker als je beginneling bent.  Je kan er echter veel techniek leren.

Maar het is zoals reeds eerder gezegd ieder z'n ding, mij ligt snelle zandpaden me bijvoorbeeld niet zo..... een grote helling in Bilstain bedwingen met de WR zonder voetje te zetten geeft me daarentegen een enorme kick.

grts

Offline member

  • *****
  • Berichten: 376
Re: Bilstain 5 september
« Reactie #35 Gepost op: 27-08-2010, 22:02 »
Ik ben er,begin 2007 toen ik nog XT reed,een keer met Nils geweest.
Het was er erg nat en zijn na  een uurtje weer vertrokken.
We reden nog maar pas offroad en gleden,als we al ergens boven waren gekomen,ongecontroleerd en ongewild alle kanten op omlaag.
Was wel een avontuur,maar had spijt van de reis.Was het niet waard :-\
Wil er wel een keer met een groepje met de trials heen.

Hela Toon,
 
laat maar een keer weten wanneer je gaat met de trial... dan kom ik ook mee ;)
Of ... anders moet je maar eens tot bij mij in de buurt komen... heb hier een niet 100% legaal, maar toch gedoogd supper parcours wat trial betreft ... eigenlijk is het nog nog beter dan Bilstain en bij alle weersinvloeden bereidbaar :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 186
Re: Bilstain 5 september
« Reactie #36 Gepost op: 27-08-2010, 22:58 »
dan gaan we maar met z`n allen duimen dat t opdroogd daar van de week......
en anders geven we kympe de schuld  :-X ;D
Zorg ik ook nog voor koek bij de koffie....als goedmakertje
Big singles kick butt!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 75
Re: Bilstain 5 september
« Reactie #37 Gepost op: 28-08-2010, 01:40 »
Ik vind Bilstain de perfecte leerschool, als het nat is is het inderdaad wel veel moeilijker, en je kan er lelijk vallen..... voor een eerste keer zou ik zeker niet gaan als het nat is zeker als je beginneling bent.  Je kan er echter veel techniek leren.

Maar het is zoals reeds eerder gezegd ieder z'n ding, mij ligt snelle zandpaden me bijvoorbeeld niet zo..... een grote helling in Bilstain bedwingen met de WR zonder voetje te zetten geeft me daarentegen een enorme kick.

grts
Oke dat kan dan wel een kick geven maar als je een mooi pad gevonden hebt zo als helemaal links achter in waar je een oude proef hebt liggen van een eerdere enduro daar, dan heb ik het na 4 a 5 keer wel gehad, zo zijn er nog wel een paar waar je dan een kleine ronde kan maken van misschien 5min als je niet te snel gaat, maar dan heb je het ook wel gehad, en dan denk ik van  :(  was dit nou alles.
Als je net komt kijken kan het allemaal erg leuk zijn maar als je al mooie trips in het buitenland hebt gemaakt dan is dit geen leuke plek meer.
Maar ieder z'n ding dat klopt maar dan denk ik je moet een trail motor kopen, dan is het een grote speel tuin.
 
Groeten Roy

Post Merge: 28-08-2010, 01:46

Ben je dan zo langzaam  ???  ik had na 1 dag alle vindbare paadjes minimaal twee keer gereden en was na 1 dag dan ook helemaal klaar met Bilstain  ;D
Je kan het zelfs in een paar woorden vertellen, en zo denk ik er net zo over, mijn maat die wilde gelijk al weg maar die was er dan ook met een CR500 (Enduro) dus die is al gelijk aan het bier gegaan, dus voor ons was het de laatste keer met de Enduro.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 186
Re: Bilstain 5 september
« Reactie #38 Gepost op: 28-08-2010, 07:33 »
Ik vind het allemaal wel gaaf. Rond(je) Bilstain, 2 weken door Marokko (X-travels), crosscursus in Utrecht, Peelrandrit, 7 jaar ONK wegrace in de Supermono klasse....
Nivo verschil hou je toch en zoals gezegd: basistechniek kun je er goed oefenen.
Ik vind het er wel tof. (lijkt me idd met een trial ook helemaal te gek)

Post Merge: 28-08-2010, 07:34
En je hebt mijn koffie natuurlijk nog nooit geproefd....... ;D
Big singles kick butt!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 83
Re: Bilstain 5 september
« Reactie #39 Gepost op: 28-08-2010, 10:11 »
Maar ieder z'n ding dat klopt maar dan denk ik je moet een trail motor kopen, dan is het een grote speel tuin.

Inderdaad, heb me daarom net één aangeschaft, toch blijf ik ervan overtuigd dat je daar moet zijn voor techniek op te doen, heb er ook paar keer cursus gevolgd met Richard Hubin (voormiddag op het terrein en namiddag balade door de streek), heb er echt veel aangehad toen ik de oer meereed.

grts Gunter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 376
Re: Bilstain 5 september
« Reactie #40 Gepost op: 28-08-2010, 16:19 »
Geen vrees hoor mannen ;)
 
Bilstain is zeker te doen met een enduromotor.
Het is wel juist dat indien je in een natte periode gaat... het er echt wel spekglad kan liggen op die rotsige onndergrond.
Veel gasten met weinig off-road ervaring houden het vaak daardoor vlug voor bekeken, maar als je iemand mee hebt die er reeds vaker is geweest en je dan ook stapsgewijze kan leren je niveau verbeteren... dan kan het daar best leuk wezen... met welk type motor je er ook bent.
Een klein beetje lef, wat eigen inzet en een goede voorrijder is alles wat je nodig hebt om er een perfecte dag van te maken ;)
Geloof me vrij... om er iedere mogelijke klim uit te testen heb je meer dan één dag nodig, maar bij nat weer is het niet altijd mogelijk om overal boven te geraken en zijn sommige helingen enkel voor de toch al wat gevorderde trialman!!! :-[

Offline member

  • *****
  • Berichten: 183
Re: Bilstain 5 september
« Reactie #41 Gepost op: 31-08-2010, 22:35 »
zooo..het is gelukt om de ouwe trouwe husky wr250 in te ruilen voor een Te 510R , en laat ik ook nog een oud campertje op de kop getikt hebben....bilstain here we come!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 186
Re: Bilstain 5 september
« Reactie #42 Gepost op: 31-08-2010, 23:07 »
Nog meer koek kopen.....zucht!
Ben je er al eerder?
Big singles kick butt!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 183
Re: Bilstain 5 september
« Reactie #43 Gepost op: 01-09-2010, 09:38 »
 :D  dat wordt wat met al die koek! ga met vrouwtje de vrijdag mountainbiken in limburg en kom dan vrijdagavond of zaterdagochtend in bilstain...koek eten :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: Bilstain 5 september
« Reactie #44 Gepost op: 01-09-2010, 14:36 »
Goede weersverwachtingen..........
Knap geregeld Kijmpe!

Spullen alvast bij elkaar zoeken, 3 dagen werken en dan....... loss!
Greetz sander
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR