Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tubliss  (gelezen 61772 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Tubliss
« Reactie #75 Gepost op: 22-09-2010, 11:25 »
van die spaak knijpdingen hebben ze vast wel.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Tubliss
« Reactie #76 Gepost op: 22-09-2010, 11:26 »
Afkloppen; ik rij nog steeds met Slime, 6 jaar en counting, zonder lekke banden.

Mijn laatste lekke band was in 1994. (als ik de lekprikkers tijdens montage van een nieuwe buitenband niet meetel dus he). Gewoon met een dikke binnenband. Geen slijm ofzo.

Heb wel altijd binnenband, lepels pompje, persluchtcapsules en gereedschap bij me. Al veel mensen mee blij gemaakt. Vorige week bij Appie nog deze dame:


Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: Tubliss
« Reactie #77 Gepost op: 22-09-2010, 11:44 »
grote allroads die voorwiel mousses kapot rijden hebben toch fabriek af meestal 1.80 velg, vaak met een 90/90 band er bij.. is ook eigenlijk aan de grote kant als je bedenkt dat ze op het label in principe staan voor een 1.65 met 80/100.. en ja dan dat gewicht er dus nog bij gaat dan wel tellen denk ik.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: Tubliss
« Reactie #78 Gepost op: 22-09-2010, 13:26 »
Het ging mij ook niet zo om het probleem van lekke banden maar meer om de mogelijkheid om met lage bandenspanning te kunnen rijden.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Tubliss
« Reactie #79 Gepost op: 22-09-2010, 13:55 »
net een onsje per wiel aan plakloodjes gemonteerd. is stabiel tot iig 120 KM/h. helaas worden spaak knijp loodjes niet meer gebruikt. Ik weet niet of die plakloodjes drekproof zijn. zijn iets te breed.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Tubliss
« Reactie #80 Gepost op: 22-09-2010, 14:08 »
net een onsje per wiel aan plakloodjes gemonteerd. is stabiel tot iig 120 KM/h. helaas worden spaak knijp loodjes niet meer gebruikt. Ik weet niet of die plakloodjes drekproof zijn. zijn iets te breed.

even langs de hengelsportwinkel: menig olivette-loodje die je kan gebruiken ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: Tubliss
« Reactie #81 Gepost op: 22-09-2010, 14:53 »
Maar hoe wou je dat aan je spaak knopen?

Hier nog volop loodjes verkrijgbaar,
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Tubliss
« Reactie #82 Gepost op: 22-09-2010, 15:07 »
je hebt lood met een gleuf over de gehele lengte welke je zo om je spaak heen kan knijpen :)
 
andere optie is bladlood om je spaken wikkelen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: Tubliss
« Reactie #83 Gepost op: 22-09-2010, 20:28 »
Blad lood wat door de dakdekkers gebruikt word kun je perfect om je spaken draaien in elk gewenst gewicht.
En je betaald per kilo niet al te veel voor dat lood
Grz,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Tubliss
« Reactie #84 Gepost op: 22-09-2010, 20:48 »

even langs de hengelsportwinkel: menig olivette-loodje die je kan gebruiken ;)

ik giet ze zelf 8) 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Tubliss
« Reactie #85 Gepost op: 22-09-2010, 22:28 »
ik heb hier lekker nog een bakje oud spaaklood.

zelf gieten lijkt me ook wel doenlijk

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 143
Re: Tubliss
« Reactie #86 Gepost op: 23-09-2010, 13:28 »
eindelijk begint de levering van deze tubliss een beetje op gang te komen.
 
Ik heb in de afgelopen 2 jaar meerdere malen geprobeerd om ze te bemachtigen maar ze waren telkens niet leverbaar.
Adje heeft in het begin ook geprobeerd om dealer te worden, maar ook hem lukte het niet.
 
Ik heb ooit is contact gehad met de fabrikant, die overigens meer dan bereid was direct aan mij te leveren, maar op dat moment geen voorraad had. Wel wisten ze mij te vertellen dat er een partij naar Haan onderweg was.
Dus ik bij Haan geprobeerd maar de communicatie daar gaat erg moeizaam,en toen maar opgegeven.
 
De fabrikant vertelde ook dat ze aan het testen waren met een team van KTM en dat Coma in de eerste etappes van de dakar 2009 met deze tubliss reed. Of het echt waar is weet ik niet maar Coma was wel een van de weinige die geen problemen had met desintegrerende banden in tegenstelling tot de andere toprijders.
 
Mij lijkt het de ideale oplossing, zeker gezien mijn eigen ervaring betreffende lekke banden. Alle lekke banden die ik heb gehad waren allemaal snakebites.


AleXR heeft ze op z'n XR600R in Rutten uitgeprobeerd. Volgens mij ging dit naar wens. Hij kan ze ook leveren in z'n winkel www.rallyadventureshop.nl in Zutphen, of opsturen natuurlijk.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 42
Re: Tubliss
« Reactie #87 Gepost op: 24-09-2010, 19:55 »
Was van de week bij rallybikecenter.
Ik zag daar dat Ewout die Tubliss heeft liggen.
Die rode laag is een harde buitenlaag en zal niet snel lek slaan.
Een bib-mouse is erg duur in gebruik. Ik zie die Tubliss wel zitten.
Heb tot nu toe 10.000km met binnenbanden rallies gereden. Gelukkig nog nooit lekgereden. Komt ook omdat ik de bandendruk niet onder de 1,5 bar laat komen. Mis daardoor soms wel dat beetje extra tractie.
Nadeel volgens Ewout is dat je wel om de paar dagen de bandendruk opnieuw moet bijvullen. Er blijft toch altijd wat luchtdruk weglekken. Een deuk in de velg kan dan wel eens een probleem worden.
Yamha WR450F, KTM LC8, montesa

Offline member

  • *****
  • Berichten: 196
Re: Tubliss
« Reactie #88 Gepost op: 24-09-2010, 20:49 »
Zou ik blijven bij wat al 10.000 km goed gaat en als upgrade slime erin, zeker dat een deuk zo in een velg zit. Bus slime is 5 euri per band, gaat met tublis wel iets prijziger worden denk ik. :)

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Tubliss
« Reactie #89 Gepost op: 24-09-2010, 21:56 »
Was van de week bij rallybikecenter.
Ik zag daar dat Ewout die Tubliss heeft liggen.
Die rode laag is een harde buitenlaag en zal niet snel lek slaan.
Een bib-mouse is erg duur in gebruik. Ik zie die Tubliss wel zitten.
Heb tot nu toe 10.000km met binnenbanden rallies gereden. Gelukkig nog nooit lekgereden. Komt ook omdat ik de bandendruk niet onder de 1,5 bar laat komen. Mis daardoor soms wel dat beetje extra tractie.
Nadeel volgens Ewout is dat je wel om de paar dagen de bandendruk opnieuw moet bijvullen. Er blijft toch altijd wat luchtdruk weglekken. Een deuk in de velg kan dan wel eens een probleem worden.

Plannen???
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog