Maar je rijd toch ook niet 2 jaar met dezelfde band mag ik hopen???
Hoe makkelijk is dan het bandjes wisselen? Moet je steeds een zakje siliconensaus er bij gieten? Wat kost da?
Kan je bij de gemiddelde bandenboer op de pneumatische masjien met zo'n ding terecht? Kunnen ze daar bij de Kwikfitters van deze wereld wel mee omgaan?
Of nemen jullie op vakantie / rally altijd je eigen bandenring mee? Heb je nog speciale bandenlichters nodig? Meer bandenlichters dan normaal? Beugeltjes om de worst met band in de hiel te houden?
Ik zit niet te zagen hoor, maar wil voor de komende enduro's overwegen wat de optimale keuze is.
Voor enduros (op de minuut) wil je zeker met mousse rijden, je zult echt geen banden hoeven te wisselen op een 1 daags event hoor. Lek rijden wil je niet tijdens een enduro, dus waarom het risico lopen om een binnenband te gebruiken?
Wisselen is hetzelfde als een biba, behoeft alleen wat meer ervaring.
Ieder zichzelf respecterend offroad bedrijf heeft gel staan, dus geen zorgen. Als jij naar kwikfit gaat voor je banden dan heb je eventueel wel een uitdaging denk ik
Daar heb je ook niet te zoeken, kom je met een nieuwe APK op de motor thuis
Vwb vakanties, zwaardere motoren en allroad gebruik kun je wel beter een biba gebruiken als ik voorgaande ervaringen lees. Veel hoge snelheid kilometers en/of kilogrammen zijn funest voor de levensduur. Maar ach, neem je een 19" biba mee en leen je de lepels van de buren
Op een 450cc-tje kun je gerust wat stukjes asfalt nemen hoor. Zonder zorgen de MS1000 gedaan wat toch echt wel 40% asfalt is/was denk ik zo (na 2400km OER).