Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tubliss  (gelezen 61823 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Tubliss
« Reactie #60 Gepost op: 22-08-2010, 20:14 »
en ik maar denken dat zijn dochter met mousse rijdt.
 
Roos: mouisse is neit voor asfalt, dan wordt het te warm en wordt slap.
De eerste eer was wellicht meer asfalt dan de vorige editie's.
EDV had zijn voorbanmd mouse opde snelweg op zijn HP2 ook kapot gereden, de motor te zwaar de krachtente groot voor asfalt, denk ik.
Ik rijdt nu al heel lang op mijn deseet mouse achter, maar do dat op een drz en een 450bmw. de drz ook de OER gereden, de 450 door ALentejo, nog steds de zelfde desert mouse(2008). de voor mouse is nu de tweede sinds 2008.Als je een dikke allroad rijd en idd all road rijd dan is een mousse niet ideaal denk ik.
Rijdt je een lichtere motor en/of offroad dan is voor mij een mouse perfect.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Tubliss
« Reactie #61 Gepost op: 23-08-2010, 07:24 »
Op mijn Twin heb ik de achtermousse gewoon kunnen hergebruiken.
De mousse van de voorband was aan flarden (letterlijk). Daar komen met een zware motor echt alle krachten op los, en volgens mij wordt ie gewoon aan stukken gesneden door de druk van de velgrand (met band), want het waren bij mij echt de zijkanten die er gewoon afgesneden leken te zijn......

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Tubliss
« Reactie #62 Gepost op: 23-08-2010, 11:03 »
EDV had zijn voorbanmd mouse opde snelweg op zijn HP2 ook kapot gereden, de motor te zwaar de krachtente groot voor asfalt, denk ik.
correctie, dat was een achterband en de snelheden waren illegaal hoog....

heel belangrijk bij Mousses gebruik alle siliconen die erbij zit, zuinigheid word bestraft met een kokende mousse. Op de 1100 nooit problemen gehad met mousse (zowel voor als achter, 18inch enduro mousse in een 17inch wiel) menigeen weet wat destijds mijn rijstijl was ::)

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Tubliss
« Reactie #63 Gepost op: 23-08-2010, 13:43 »
Maar je rijd toch ook niet 2 jaar met dezelfde band mag ik hopen??? :-X

Hoe makkelijk is dan het bandjes wisselen? Moet je steeds een zakje siliconensaus er bij gieten? Wat kost da?

Kan je bij de gemiddelde bandenboer op de pneumatische masjien met zo'n ding terecht? Kunnen ze daar bij de Kwikfitters van deze wereld wel mee omgaan?

Of nemen jullie op vakantie / rally altijd je eigen bandenring mee? Heb je nog speciale bandenlichters nodig? Meer bandenlichters dan normaal? Beugeltjes om de worst met band in de hiel te houden?

Ik zit niet te zagen hoor, maar wil voor de komende enduro's overwegen wat de optimale keuze is.

Voor enduros (op de minuut) wil je zeker met mousse rijden, je zult echt geen banden hoeven te wisselen op een 1 daags event hoor. Lek rijden wil je niet tijdens een enduro, dus waarom het risico lopen om een binnenband te gebruiken?
 
Wisselen is hetzelfde als een biba, behoeft alleen wat meer ervaring.
 
Ieder zichzelf respecterend offroad bedrijf heeft gel staan, dus geen zorgen. Als jij naar kwikfit gaat voor je banden dan heb je eventueel wel een uitdaging denk ik :) Daar heb je ook niet te zoeken, kom je met een nieuwe APK op de motor thuis :)
 
Vwb vakanties, zwaardere motoren en allroad gebruik kun je wel beter een biba gebruiken als ik voorgaande ervaringen lees. Veel hoge snelheid kilometers en/of kilogrammen zijn funest voor de levensduur. Maar ach, neem je een 19" biba mee en leen je de lepels van de buren :)
 
Op een 450cc-tje kun je gerust wat stukjes asfalt nemen hoor. Zonder zorgen de MS1000 gedaan wat toch echt wel 40% asfalt is/was denk ik zo (na 2400km OER).
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Tubliss
« Reactie #64 Gepost op: 23-08-2010, 18:19 »
Voor enduros (op de minuut) wil je zeker met mousse rijden

O, nooit geweten.

(nock on wood)

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Tubliss
« Reactie #65 Gepost op: 23-08-2010, 23:43 »
hahhaa, jij hebt alleen lekke banden op een yamaha  ;D :D
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Tubliss
« Reactie #66 Gepost op: 31-08-2010, 11:19 »
Tubliss 18": 85 EUR 
Tubliss 21": 85 EUR     

Replacements: 
Tubliss 18" Tube: 8 EUR 
Tubliss 21" Tube: 8 EUR

rodamoto.es prijzen.
Als ik van EAO de marokko raid op deze dingen mag rijden (schrijven nu Bib's voor) dan ga ik ze bestellen.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Tubliss
« Reactie #67 Gepost op: 31-08-2010, 11:38 »
Heb je dan wel een handpompje bij je waarmee je tot 7 bar kunt pompen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Tubliss
« Reactie #68 Gepost op: 31-08-2010, 19:08 »
een niet te groot handpompje lukt je dat best mee. Dan heb je ook nog MTB pompjes om je vering mee op te pompen, daar kan je makkelijk 15 bar mee pompen (alleen het volume is dan natuurlijk klein, dus je pompt je een beetje suf :-) )

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Tubliss
« Reactie #69 Gepost op: 12-09-2010, 22:12 »
Hoeveel druk geeft een CO2 patroon in zo'n klein Tubliss bandje?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Tubliss
« Reactie #70 Gepost op: 22-09-2010, 10:12 »
Gisteren voor en achter gemonteerd. lijkt dicht na een nacht staan. vanavond stukje rijden en paar loodje t.o. wielklem plaatsen.

@Niek: bij jou ook nog goed?

gr
remco

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: Tubliss
« Reactie #71 Gepost op: 22-09-2010, 10:19 »
Heb niet meer gereden na die tijd, maar nog wel op spanning. Moet ook nog loodjes vinden.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Tubliss
« Reactie #72 Gepost op: 22-09-2010, 10:26 »
Bij de viswinkel misschien? Je heb behoorlijk wat nodig en die plakkers werken niet voor onze velgen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Tubliss
« Reactie #73 Gepost op: 22-09-2010, 10:44 »
Ik hup straks even bij motorzaak langs. moeten ze ze toch hebben.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Tubliss
« Reactie #74 Gepost op: 22-09-2010, 10:54 »
In de bak van de restanten misschien?

Zoveel lood plakken is een beetje old school ;D