Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tubliss  (gelezen 61770 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 42
Re: Tubliss
« Reactie #90 Gepost op: 25-09-2010, 01:08 »
Plannen???
Over een paar weken eerst met de LC8 anderhalf weekje toeren door marokko en een half weekje andalucia. Het zal een mix van gravel en asfalt worden. En gewoon op luchtbandjes.
De WR zal ik waarschijnlijk pas afstoffen voor de Alentejo 2011.
Was van de week echter toevallig in de buurt van Lochem. En ik was dringend toe aan een nieuwe bril. Dan beslaan van mijn bril bij de OER was mijn grootste irritatie. Tevens een nieuw tasje voor achterop meegenomen.
 
Heeft Dutchie ook nog plannen?
 
Yamha WR450F, KTM LC8, montesa

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Tubliss
« Reactie #91 Gepost op: 25-09-2010, 15:36 »
Over een paar weken eerst met de LC8 anderhalf weekje toeren door marokko en een half weekje andalucia. Het zal een mix van gravel en asfalt worden. En gewoon op luchtbandjes.
De WR zal ik waarschijnlijk pas afstoffen voor de Alentejo 2011.
Was van de week echter toevallig in de buurt van Lochem. En ik was dringend toe aan een nieuwe bril. Dan beslaan van mijn bril bij de OER was mijn grootste irritatie. Tevens een nieuw tasje voor achterop meegenomen.
 
Heeft Dutchie ook nog plannen?
 

Libie in 2011...met knopke.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: Tubliss
« Reactie #92 Gepost op: 26-09-2010, 17:29 »
Vandaag weer een stukkie gereden, nu met 0,9 bar voor en achter. Geweldig wat een grip, zelfs op zeiknat gras gaat het prima. Na het monteren geen lucht bij moeten blazen dus mooi dicht. Wel geluk gehad want ik had een flinke spijker dwars door een nop heen, maar gelukkig niet door de band heen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Tubliss
« Reactie #93 Gepost op: 26-09-2010, 18:18 »
ga met die lage bandenspanning rijden,na een "tijdje", maar even de tubliss controleren. Heb het systeem gezien na een half jaar.......(sorry nog geen foto's)
 
Ik koop het echt niet   :-X
 
ben wel te overtuigen met andere goede ervaringen
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Tubliss
« Reactie #94 Gepost op: 26-09-2010, 18:25 »
Vandaag met 1 bar gereden. Goede grip en heel stabiel als in surplace voor stoplicht. Met 100 km/h overstekende betonnen put geramd. Flinke dreun, plekkis op velg maar band niet lek.

Na een week geen druppeltje lucht verloren.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Tubliss
« Reactie #95 Gepost op: 30-09-2010, 11:14 »
rodamoto prijzen zijn van 85 euro naar 127 euro gegaan... :'(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Tubliss
« Reactie #96 Gepost op: 30-09-2010, 11:27 »
Vandaag met 1 bar gereden. Goede grip en heel stabiel als in surplace voor stoplicht. Met 100 km/h overstekende betonnen put geramd. Flinke dreun, plekkis op velg maar band niet lek.

Na een week geen druppeltje lucht verloren.

Ik ben overtuigd, die put deed 't 'm ;D

Bandenring is ook een superhandig ding. Twee bandjes wisselen is geen gevecht meer, maar gewoon goed kijken en met gepaste kracht omleggen. Super!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: Tubliss
« Reactie #97 Gepost op: 01-10-2010, 13:32 »
Ik had gisteren m'n band plat. Waarschijnlijk heb ik nooit 7bar in de binnenste band gehad door lekkage van het ventielkoppelstukje bij het eraf halen.. Dus nu met electrieke pomp op 7 bar gezet en buitenband weer op 1 bar. We zullen zien.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Tubliss
« Reactie #98 Gepost op: 18-10-2010, 09:47 »
Brabo gereden met Tubliss. Perfect. Heel lage druk gereden. Niet gemeten naar mijn MT21's deden heel hard RuRuRuR op de straat. In bochten techniek wat aanpassen. Minder glijden en meer vertrouwen op grip.

Blij mee.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: Tubliss
« Reactie #99 Gepost op: 18-10-2010, 10:29 »
Ik heb er ook weer bijna 900km ervaring bij. Heen naar Best met 1.4/1.6. Eerste stuk van dag 1 ook met deze spanning gereden omdat ik te lui was om te stoppen. Later vanwege de vele blubber toch maar beide op 1.0 gezet en dat reed een stuk fijner, niet meer de hele weg nodig om vooruit te komen ;D. Gisteren had ik in verhouding te veel grip achter, kon geen bocht lekker inremmen en driften. Dus toen achter op 1.2 gezet en de balans was weer terug. Voor de terugtocht weer wat extra lucht in de banden gedaan.

Achterband gaat nog zo'n 1000km mee dus tot die zal het een mysterie blijven hoe de liner eruit ziet, maar de boel blijft mooi op spanning dus verwacht ik geen problemen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Tubliss
« Reactie #100 Gepost op: 18-10-2010, 10:32 »
Later vanwege de vele blubber toch maar beide op 1.0 gezet en dat reed een stuk fijner, niet meer de hele weg nodig om vooruit te komen ;D .

vanwege mijn gemis van bandenklemmen of tubliss reed ik met 1.5 voor en achter  :-X  dat verklaard mijn geglibber en geglij wel wat :P
 
heb je al vaak de binnenband op druk moeten zetten?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: Tubliss
« Reactie #101 Gepost op: 18-10-2010, 12:02 »
Het is lastig om de spanning alleen te controleren. Als je de nippel er op druk ontsnapt er altijd druk, bij 7bar en een klein volume geeft dat meteen een flinke afwijking. Toen m'n achterband plat zat heb ik de spanning gecontroleerd en die was maar 4.5. Dus ik denk dat ik ze de eerste keer gewoon niet goed genoeg opgepompt heb. Doe het nu met een klein electrisch compressortje en dat gaat beter dan een voetpomp die er steeds afschiet >:(.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 281
Re: Tubliss
« Reactie #102 Gepost op: 21-10-2010, 09:59 »
Hoe breed zijn jullie velgen?
 
Tubliss geeft een max op van 1.60 voor en 2.15 achter. Ik probeer te achterhalen of deze maten echt zo strikt zijn of dat het een amerikaanse juridische indekking is.
 
 
 
KTM 640 Adventure '03
KTM 450 EXC-F '17

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Tubliss
« Reactie #103 Gepost op: 21-10-2010, 20:20 »
1.85 en 2.5 geloof ik. Ik heb ze/jeff daarover gemaild. Hij gaf aan dat het zou kunnen werken, met een dikke band, maar dat het niet getest is. Greenfield, blabla, niet getest, bla, on your own blala.

Vooralsnog gaat het prima.
----------------
We have not done ANY  controlled testing with the TUbliss on the rim sizes you mention below. If the  tires you used have a WIDE bead I could see them sealing up, but again you are  in NEW TERITIROY as they were not designed to work on the wider rims. So it is  possible they may develop issues later on - again we don't know for sure as we  have never tried it

Offline member

  • *****
  • Berichten: 281
Re: Tubliss
« Reactie #104 Gepost op: 21-10-2010, 20:35 »
Duidelijk, dat vermoeden had ik al..

bedankt
KTM 640 Adventure '03
KTM 450 EXC-F '17