Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tubliss  (gelezen 61754 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 184
Re: Tubliss
« Reactie #225 Gepost op: 12-01-2015, 20:53 »
Worden in rallywedstrijden eigenlijk nog biba's gebruikt? In Dakar zal wel 100% met mousse rijden? Maar wat met de "amateur" rally's?

Denk eerder aan een versterkte binnenband, maar dat weegt ook een pak en ben er ooit in geslaagd die ook met een snakebite kapot te rijden (na een betonbaantje keihard te dwarsen). Zeker op rotsen (waar ik naartoe wil) vermoed ik dat een gewone biba geen optie is...


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: Tubliss
« Reactie #226 Gepost op: 13-01-2015, 08:51 »
Ik denk dat 90% met mousse rijdt. Geef je duizenden euros uit voor een rally dan ga je niet het risico lopen dat je onderweg banden moet plakken.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Tubliss
« Reactie #227 Gepost op: 13-01-2015, 17:01 »

Denk eerder aan een versterkte binnenband, maar dat weegt ook een pak en ben er ooit in geslaagd die ook met een snakebite kapot te rijden (na een betonbaantje keihard te dwarsen). Zeker op rotsen (waar ik naartoe wil) vermoed ik dat een gewone biba geen optie is...



Dacht ik ook. Al duizenden km's offroad zonder lek te rijden. En dus ging ik naar Albanie op dikke binnenbanden.


Ik denk dat 90% met mousse rijdt. Geef je duizenden euros uit voor een rally dan ga je niet het risico lopen dat je onderweg banden moet plakken.



 :stupid:  om vervolgens in de tweede special twee keer  :o [size=78%] te moeten plakken. Nooit meer met binnenbanden naar het buitenland voor mij. Maar ook niet in NL overigens [/size] :D [size=78%] [/size][size=78%]Gemak dient de mens![/size]

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Tubliss
« Reactie #228 Gepost op: 14-01-2015, 10:44 »
Ik heb tijdens de MS1000 wel eens eens bijna nieuwe mousse moeten vervangen door een BiBa. De mousse was in een onrijdbare klodder snot veranderd. Was zo'n Italiaans ding. Technomousse geloof ik.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: Tubliss
« Reactie #229 Gepost op: 14-01-2015, 12:10 »
Die heb ik mooi terug gestuurd naar de leverancier toen ik de verhalen hoorde. Ik heb nog nooit een mousse kapot gehad, vet houden en niet te hard over asfalt.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: Tubliss
« Reactie #230 Gepost op: 14-01-2015, 12:36 »
Wij wilden twee jaar geleden de Helllas rally rijden op dikke binnenbanden om de kosten een beetje te drukken.
Maar iedereen die vaker rally's had gereden verklaarde ons voor gek..

Toch maar mousses gekocht en daar was ik heel blij mee toen ik een andere deelnemer zag die bij 32 graden z'n binnenband aan het plakken was onderweg....

Het is gewoon ook zonde om daardoor tijd te verliezen, zeker op een rally waar de dagen al lang zijn..
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 184
Re: Tubliss
« Reactie #231 Gepost op: 02-03-2015, 07:35 »
Bedankt voor de feedback alvast. Zullen maar wat dieper tasten en ook voor mousse gaan!

Technomousse dus al niet, voor de rest enige voorkeur? Naast Michelin maken de meeste andere grote merken deze ook (Dunlop,...).
Bridgestone heeft er geen dacht ik.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: Tubliss
« Reactie #232 Gepost op: 02-03-2015, 07:37 »
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Tubliss
« Reactie #233 Gepost op: 02-05-2016, 11:46 »
Even een kick. Mooi weer, dus ik zat in het zonnentje te denken aan banden ::)

Waarom hoor je hier weinig over. Is dat de afwezigheid van een leverancier? Of is het toch niet echt goed genoeg? Hebben mensen hier ervaring met de ''oude'' of ook al met de verbeterde versie? In het buitenland wordt het toch echt veel gebruikt volgens mij.

Duitse vrienden: http://swazicowboyz-shop.de/teile/raeder/3/tubliss-21
Oa vervangende delen los.

/wel niet leverbaar zie ik :stupid:

Als leverbaarheid het probleem is kan ik wel eens in Spanje neuzen, zie dat ze daar wel beschikbaar zijn.
 
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 730
Re: Tubliss
« Reactie #234 Gepost op: 02-05-2016, 12:40 »
Wordt bij mtb's en dan met name downhill ook wel gebruikt.
Ervaringen zijn daarmee best goed dacht ik.
Voor gewoon mtb te zwaar.

Lijkt mij eigenlijk toch best wel wat.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Tubliss
« Reactie #235 Gepost op: 03-05-2016, 16:26 »
In MTB heb ik er nog nooit van gehoord. Tubeless wel (met latex melk), tubeliss niet.


Maybe me.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Tubliss
« Reactie #236 Gepost op: 03-05-2016, 16:38 »
Het heeft niet de juiste voordelen in mijn ogen , zeker als je het voor  allroad rally etc wil gebruiken  , zeg maar wat langere afstand gericht werk , je kunt nog steeds lek en dan gaat de boel gewoon kapot als je door blijft rijden .

Voor cross enduro zou het nog kunnen , maar een michelin mousse dan ben je gewoon klaar en hoef je geen plakkers bandenlepels etc mee te nemen , en haal je gewoon de finish .

Met tubiss kun je zelfs twee keer lek de kleine binnenband en je buitenband , heb overigens nog een 21inch en 18ich set liggen .

Het rijdt  verder prima ,  laag onafgeveerd  gewicht en weegt minder dan binnenbanden of een mouse en op 0.8bar gaat ook , erg comfortabel , dus er zijn wel voordelen .

Offline member

  • *****
  • Berichten: 229
Re: Tubliss
« Reactie #237 Gepost op: 03-05-2016, 17:47 »
Het evt. repareren gaat natuurlijk veel sneller, net als een tubeless met een veter, patroontje erin en 30sec later rij je weer.
ook als ie lek is zal de band niet van de velg aflopen (tenzij je het hogedruk bandje ook lek weet te krijgen)
Lekker met 0.7 bar of nog lager rondsturen zonder kans op snakebites, en evt terug naar 2bar voor op het asfalt.


je kan in het lagedruk deel natuurlijk ook nog de vloeibare latex toevoegen



Jammer dat ze achter maar tot 2.15 velgbreedte gaan (1.6 vóór)
SRTTRXXXBETA

Offline member

  • *****
  • Berichten: 730
Re: Tubliss
« Reactie #238 Gepost op: 03-05-2016, 19:36 »
In MTB heb ik er nog nooit van gehoord. Tubeless wel (met latex melk), tubeliss niet.


Maybe me.
Schwalbe procore

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Tubliss
« Reactie #239 Gepost op: 03-05-2016, 21:31 »
Het evt. repareren gaat natuurlijk veel sneller, net als een tubeless met een veter, patroontje erin en 30sec later rij je weer.
ook als ie lek is zal de band niet van de velg aflopen (tenzij je het hogedruk bandje ook lek weet te krijgen)
Lekker met 0.7 bar of nog lager rondsturen zonder kans op snakebites, en evt terug naar 2bar voor op het asfalt.


je kan in het lagedruk deel natuurlijk ook nog de vloeibare latex toevoegen



Jammer dat ze achter maar tot 2.15 velgbreedte gaan (1.6 vóór)

Zo een veter werkt inderdaad met een spijker gaatje maar met een snee van scherpe steen kun je het mooi vergeten met een veter .
En 30 sec dan rijdt je weer . dat lijkt me enig sins overdreven , met een klein gaatje zal je die toch eerst moeten vinden , met die patronen blaas je een achterband nauwelijks op is mijn ervaring , laat staan dat je 6bar in dat kleine binnebandje krijgt