Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Heb je last van je kont....  (gelezen 1990 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Heb je last van je kont....
« Gepost op: 17-08-2010, 07:46 »
heb je ineens ook dit nog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Heb je last van je kont....
« Reactie #1 Gepost op: 17-08-2010, 08:17 »
staan op de steppies.... moet kunnen. Ook in het dagelijks verkeer...  (sterker nog, soms zelfs veiliger omdat je verder vooruit kunt kijken (over een auto heen))
amazonezit .... wordt al een twijfel gevalletje. Een noodsituatie wordt dan toch lastiger af te handelen.
staan op het zadel .... voor mij een duidelijk geval van iets wat niet op de openbare weg hoort.
armen langs je lichaam houden ... tja...., ook deze zal grote invloed hebben op de tijd die je nodig hebt voordat je (nood)reactie omgezet is in een actie...

Als ik de tekst zo lees, was ook echt het staan op het zadel de druppel voor oom agent.

Als ik last heb van een houten reet, dan verzit ik regelmatig (van de ene op de ander bil) of ga inderdaad eens wat langere tijd staan, maar het is nog nooit bij me op gekomen om in het nederlandse verkeer de amazonezit toe te passen, laat staan op het zadel te gaan staan......

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Heb je last van je kont....
« Reactie #2 Gepost op: 17-08-2010, 08:20 »
Hij had kennelijk ook geen spiegels.. iemand die de hele tijd achter je aan rijd en dan nog niet denken "hey, is dat mischien een....?"
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Re: Heb je last van je kont....
« Reactie #3 Gepost op: 17-08-2010, 08:41 »
Hij zal toch ook wel wildcrosser zijn?
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Heb je last van je kont....
« Reactie #4 Gepost op: 17-08-2010, 08:50 »
volgens mij staat er nergens in de wet dat je niet mag staan, kan je nooit een bekeuring voor krijgen. volgens mij staat er wel dat je in een dusdanige positie moet zijn dat je je voertuig goed kan besturen, en remmen (of schakelen) wordt wat lastig in de amazonezit of staand op t zadel. Overigens heb ik mijn speciale verrichtingen ooit voor het motorexamen staand op het zadel moeten oefenen. Als ik dat kon was het examen per definitie een makkie, zit wel wat in. 

@goofys:  wildcrosser? kan niet, want met een slecht leesbaar kenteken ben je een offroadrijder en die zijn altijd braaf ;)
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Re: Heb je last van je kont....
« Reactie #5 Gepost op: 17-08-2010, 08:52 »
Ik lees steeds in de krant dat dat hetzelfde is. En wat in de krant staat is waar.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Heb je last van je kont....
« Reactie #6 Gepost op: 17-08-2010, 08:55 »
Al die plaatsjes die eindigen op ....lo, daar wonen toch sowieso de wildcrossers? De nationale sport daar is endurorijden en voetballen komt op plaats #2. :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Heb je last van je kont....
« Reactie #7 Gepost op: 17-08-2010, 09:34 »
Al die plaatsjes die eindigen op ....lo, daar wonen toch sowieso de wildcrossers? De nationale sport daar is endurorijden en voetballen komt op plaats #2. :D
nee hoor, op 2 staat bieren ;)
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Heb je last van je kont....
« Reactie #8 Gepost op: 17-08-2010, 09:43 »
nee hoor, op 2 staat bieren ;)

Precies, met Grolsch welteverstaan.

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Heb je last van je kont....
« Reactie #9 Gepost op: 17-08-2010, 09:51 »
Bij mijn opleiding voor motorordonnans bij defensie deden we niet anders dan dit soort gekkigheid, staan, amazone(beide kanten), liggend, met z'n 4e op 1 motor, verzin het maar. En dan in die houdingen de slalom, uitwijken en dat soort proeven. Leuk om te doen en leerzaam. Maar op de openbare weg op je zadel staan is denk ik wel te veel voor meneer agent. Zal wel een artikel 5 verbaaltje worden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Heb je last van je kont....
« Reactie #10 Gepost op: 17-08-2010, 15:29 »
http://www.motormeuk.nl/bekijken/3795/filmpje/Maar-dat-mag-toch-helemaal-niet.html

das dan wel wee grappig in dit kader, zeker gezien het agenten zijn :)
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: Heb je last van je kont....
« Reactie #11 Gepost op: 17-08-2010, 16:48 »
Klein beetje off topic,
maar ze leveren daar wel de kampioen van Nederland (voetbal)
 
Al die plaatsjes die eindigen op ....lo, daar wonen toch sowieso de wildcrossers? De nationale sport daar is endurorijden en voetballen komt op plaats #2. :D
Grz,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: Heb je last van je kont....
« Reactie #12 Gepost op: 17-08-2010, 18:00 »
Bij mijn opleiding voor motorordonnans bij defensie deden we niet anders dan dit soort gekkigheid, staan, amazone(beide kanten), liggend, met z'n 4e op 1 motor, verzin het maar. En dan in die houdingen de slalom, uitwijken en dat soort proeven. Leuk om te doen en leerzaam.

Hey ikke ook,  Ossendrecht '92. Daarna is de boel daar opgedoekt  :-X
Gerrit :)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 143
Re: Heb je last van je kont....
« Reactie #13 Gepost op: 20-08-2010, 00:48 »
Schorrie morrie is het!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Heb je last van je kont....
« Reactie #14 Gepost op: 20-08-2010, 08:52 »
Ik ben ook ooit een keer aangehouden omdat ik naast de motor hing. Dacht toen nog dat die agent het spoor bijster was, maar kennelijk mag dat dus echt niet... >:(
Gelukkig heeft hij ons dus niet gezien toen we in amazonezit met 1 hand aan het stuur korte rondjes draaiden op een parkeerplaats. :)

Maar dan heb ik nog een tip voor al die agenten die hun boekje nog niet vol hebben (bij een enduro gaan ze allemaal op hun stepjes staan).