AllRoad-Forum > Dakar en overige Rally's

Test BMW Dakar motoren Frans Verhoeven

(1/17) > >>

Jacdesert:
Vanmorgen hebben Frans en ik de twee Dakar motoren getest in de bossen rond Poppel , de BMW met Vodafone nummer is de motor van Frans Verhoeven , de BMW met de witte kuip is de motor van David Fretigne , nieuwe aanpassingen zijn , snellere nokkenas, definitieve langere achterbrug , gewijzigde kroonplaat en extra oliefilter links boven het schakel pedaal , zie de foto's :
 
 
 
 

 
Bovenste twee foto's de definitieve verlenging van de achterbrug + 3,5 cm.
 

 
Oliefilter , zorgt ervoor dat de olie die tegen de onderkant van de zuiger gespoten wordt nogmaals gefilterd wordt.

 

 
Xenon koplamp met daaronder de olie koeler.
 
 

 
De rechtse BMW is voorzien van de snellere nokkenas.
 
 

 
In de bossen rond Poppel , de BMW waar ik opzit is duidelijk veel agresiever dan de motor van Frans , dus de nokkenas geeft een enorm verschil , de top blijft overigens gelijk van beide en vanmorgen op een lang zandpad gestest , maar liefst 161 km per uur.
 
 

 
Jac maakt wheelie op de motor van David Fretigne ( Frans kan beter rijden dan fotograferen  :D )
 

Dutchie:
Heerlijk hoor Jac!! Lucky you!! :)

Jacdesert:

--- Citaat van: Dutchie op 29-08-2010, 12:56 ---Heerlijk hoor Jac!! Lucky you!! :)

--- Einde van citaat ---

Thanks Antal , jij moet gewoon met ons meegaan naar Libya , dan mag je ook BMW's testen.

Dutchie:

--- Citaat van: Jacdesert op 29-08-2010, 13:02 ---
Thanks Antal , jij moet gewoon met ons meegaan naar Libya , dan mag je ook BMW's testen.

--- Einde van citaat ---

Ik ben ingeschreven  ;D Zelfs al aan mijn conditie begonnen (band opgepompt van mijn fiets  ;) ) Nu alleen nog service team regelen  :)

(ps. waarom staat er Husqvarna op het blokje?  ;D )

Wernerbros:
Mooi werk!
Wel effect bereiken jullie met de langere achterbrug? Is de motor dan stabieler op hogere snelheid?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie