AllRoad-Forum > Dakar en overige Rally's

Test BMW Dakar motoren Frans Verhoeven

<< < (2/17) > >>

oossie:
er staat inderdaad husqvarna op het linkerdeksel.
Mooi dat de technische kunde van Speedbrain/Husqvarna en ollanders zo samensmelt tot een ultieme machine :)

Maarre dat roostertje voor de oliekoeler zou ik niet gerust op zijn. Daar is toch wel iets beters voor te bedenken.

Mooie foto's Jaq! En geweldig dat je onse een kijkje gunt in de keuken én ontwikkeling van deze rallyemachine  :)

CASPER:
Mooi hoor!!

Jacdesert:

--- Citaat van: Dutchie op 29-08-2010, 13:07 ---Ik ben ingeschreven  ;D Zelfs al aan mijn conditie begonnen (band opgepompt van mijn fiets  ;) ) Nu alleen nog service team regelen  :)

(ps. waarom staat er Husqvarna op het blokje?  ;D )

--- Einde van citaat ---

Ja ik wist dat je had ingeschreven , maar ik bedoelde dat je in de service met ons mee gaat !
BWM Husqvarna is tegenwoordig hetzelfde en onderdelen zijn dus uitwisselbaar , Husqvarna had deze aanpassing al gemaakt en past dus op het BMW blok , waarom iets maken wat al bestaat , vandaar.
Post Merge: 29-08-2010, 19:17
--- Citaat van: Wernerbros op 29-08-2010, 13:10 ---Mooi werk!
Wel effect bereiken jullie met de langere achterbrug? Is de motor dan stabieler op hogere snelheid?

--- Einde van citaat ---

Inderdaad , veel stabieler bij hoge snelheid .
Post Merge: 29-08-2010, 20:18
--- Citaat van: oossie op 29-08-2010, 15:55 ---Maarre dat roostertje voor de oliekoeler zou ik niet gerust op zijn. Daar is toch wel iets beters voor te bedenken.

--- Einde van citaat ---

Dat wordt inderdaad nog aangepast , rooster is al klaar maar nog niet gemonteerd.

Fr@venture:
Gaaf Jac dat je ons zo in detail op de hoogte houdt van dit project!
Hoe meer mooie ontwikkelingen, hoe duidelijker het wordt hoe groot de achterstand van Frans eigenlijk was gedurende de vorige Dakar (en hoe knapper zijn prestatie)!

Die linker helft in onderstaande plaatje lijkt wel helemaal gefreesd (?) komt dat zomaar van een Husky af?

Maar eigenlijk wil ik vooral weten wat die zwarte dop is in de carterplaat?

--- Citaat van: Jacdesert op 29-08-2010, 12:29 ---

Oliefilter , zorgt ervoor dat de olie die tegen de onderkant van de zuiger gespoten wordt nogmaals gefilterd wordt.

--- Einde van citaat ---

Jacdesert:
Het is inderdaad gefreest en ontwikkeld voor het Husqvarna 450 blok maar past dus ook op het BMW blok.
De zwarte dop is voor een optioneel waterreservoir , en is nog in ontwikkeling , is niet zeker dat dit doorgezet gaat worden , kan nog een heel andere vorm krijgen en mogenlijk ook  nog ander materiaal.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie