Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Heb jij je crosscerfificaat al?  (gelezen 2209 keer)

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Heb jij je crosscerfificaat al?
« Reactie #15 Gepost op: 02-09-2010, 21:59 »
tsja gelukkig heb ik meer verstand van verzekeren..

niet dus. maar ik vat hem nu

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 69
Re: Heb jij je crosscerfificaat al?
« Reactie #16 Gepost op: 10-09-2010, 20:40 »
er wordt wel wat flauw op gereageerd, op dat Cross certificaat. Ik vind het een heel goed initiatief van de MON. Iedereen die een licentie aanvraagd bij de MON moet zo'n certificaat halen. Voor een ervaren motorcrosser lijkt me dat geen probleem.
Ik vind het een goed initiatief omdat ik in de loop der jaren heel wat accefietjes heb zien gebeuren op en langs de crossbaan. Meestal loopt het goed af, maar je moet er niet aan denken hoe het anders had kunnen aflopen. Ook door ervaren crossers worden onnodige fouten gemaakt, zoals een gele vlag negeren. En wat denk je van onervaren crossers. Sommige mensen beginnen aan een crosswedstrijd, of laten hun kind daaraan meedoen, zonder te weten wat de vlagsignalen betekenen.
Het doel van dit certificaat is een aantal basale dingen over te cross te testen, zodat een ieder (weer) weet waar die mee bezig is, dit om de sport zo veilig mogelijk te houden.
 
Overigens gebeurd het ook vaak dat er verkeerd gevlagd wordt, dus een cursus voor vlaggers lijkt me ook geen slecht idee (geeft de KNMV trouwens voor motorcross clubs). Maarja, die vlaggers zijn meestal vrijwilligers in hun vrije tijd, om ze dan nog een cursus te laten doen, dan blijven er nog maar weinig vrijwillegrs over om te vlaggen, denk ik.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: Heb jij je crosscerfificaat al?
« Reactie #17 Gepost op: 10-11-2010, 08:59 »
Gisteravond mijn cross-certificaat gehaald bij MCA. Eigenlijk zijn het allemaal logische dingen die als je logisch nadenkt ook wel weet zonder cursus. Het was erg druk (een mannetje/vrouwtje of 60 minimaal) en heb ook nog een ARM-er gesproken. Zijn forumnaam is mij even ontschoten (ouderdom).
Ik mag in ieder geval vanaf 1 januari a.s. de banen gewoon op (en die andere ARM-er ook)..
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Heb jij je crosscerfificaat al?
« Reactie #18 Gepost op: 10-11-2010, 10:02 »
Gisteravond mijn cross-certificaat gehaald bij MCA. Eigenlijk zijn het allemaal logische dingen die als je logisch nadenkt ook wel weet zonder cursus. Het was erg druk (een mannetje/vrouwtje of 60 minimaal) en heb ook nog een ARM-er gesproken. Zijn forumnaam is mij even ontschoten (ouderdom).
Ik mag in ieder geval vanaf 1 januari a.s. de banen gewoon op (en die andere ARM-er ook)..

mag dat niet met alleen  een knmv licentie?

ik heb overigens wel mn GVB, heb je daar wat aan? ;)
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Heb jij je crosscerfificaat al?
« Reactie #19 Gepost op: 10-11-2010, 10:22 »

ik heb overigens wel mn GVB, heb je daar wat aan? ;)

Zeker wel: je weet hoe goed het golft op de crossbaan  ;) :D
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: Heb jij je crosscerfificaat al?
« Reactie #20 Gepost op: 10-11-2010, 10:48 »
mag dat niet met alleen  een knmv licentie?

ik heb overigens wel mn GVB, heb je daar wat aan? ;)
Met een KNMV-districslicentie mag je in 2011 nog wel de baan op, maar vanaf 2012 is het voor de KMNV ook verplicht. Het scheen de bedoeling te zijn dat de KMNV dit ook per 1-1-2011 wilde invoeren, maar kreeg dit organisatorisch niet voor die datum rond. Dus vanaf 2012 zeker geen toegang meer tot een crossbaan zonder certificaat. Zie ook:
http://www.mon.nl/Basis.aspx?Tid=2&Sid=2404&Hmi=3&Smi=2402

Ik denk dat je voor je GVB meer hebt moeten doen dan je ooit voor je crosscertificaat zal moeten doen...
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 183
Re: Heb jij je crosscerfificaat al?
« Reactie #21 Gepost op: 12-11-2010, 16:49 »
Gisteravond mijn cross-certificaat gehaald bij MCA. Eigenlijk zijn het allemaal logische dingen die als je logisch nadenkt ook wel weet zonder cursus. Het was erg druk (een mannetje/vrouwtje of 60 minimaal) en heb ook nog een ARM-er gesproken. Zijn forumnaam is mij even ontschoten (ouderdom).
Ik mag in ieder geval vanaf 1 januari a.s. de banen gewoon op (en die andere ARM-er ook)..
Dat was ik :D Jeroen (ex KTM/ Husa/ nu wr 450)en ook op leeftijd, vooral tussen de jonge crossers :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Heb jij je crosscerfificaat al?
« Reactie #22 Gepost op: 12-11-2010, 23:38 »
Goeie zaak.... in de wegracerij moet je ook gewoon je licentie halen met theoriedag en bijbehorend examen... als ze dan ook nog eens verplicht gaan stellen dat er bij elke bult een vlagger staat tijdens trainingen, dan begint het er op te lijken. Eigenlijk is het gewoon van de gekke zoals het nu gaat. Als je achter een bult ligt, mag je hopen dat er niemand op je springt en dan heb je ook nog van die mafkezen die dan eerst hun motor op gaan pakken in plaats van heel snel zorgen dat je achter je kijkt en van de baan af komt  ::)
KTM 300 EXC TPI