Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Transanatolia rally  (gelezen 11010 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Transanatolia rally
« Reactie #30 Gepost op: 16-09-2010, 09:01 »
pffft mijn volgende bestemming is gevonden. Hoe goed moet je kunnen rijden om hier mee te doen (niet voor de prijzen uiteraard)?
 
KTM lc4 adventure een optie of moet het lichter?
 
Dit ga ik serieus overwegen. 2011 zal hem niet worden maar 2012........
Ik heb hem op mijn 690 met rally opbouw en extra tanks gereden , niet nodig die extra tanks want er is zijn genoeg benzine stations langs de route .
Er reed ook een AT mee en een paar echte dakar maschines .
De meeste reden met enduro motoren , 450cc rond die koers .
Maar met je lc4 is het zeker goed te doen .
Het niveau , er reden een heel stel waar het de eerste rally voor was , waaronder ik zelf en zijn allemaal aan de finish gekomen , de dag afstanden zijn goed te doen , en gewoon lekker je eigen tempo rijden .
Doen zou ik zeggen , ik ben nog aan het na genieten .
 
Groeten Olaf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Transanatolia rally
« Reactie #31 Gepost op: 16-09-2010, 11:00 »
Zit hier lekker in het zonnetje na te genieten van een weekje lekker 'toeren' door een prachtıg land. Heb er echt van genoten. Met mijn twın was het, tussen al het 1-cılınder geweld met ook nog eens echte dakar gangers erop geen doen om voor het klassement te rıjden.
De eerste dag kon ık nıets goeds doen. Het lıep gewoon nıet, daarna kwam ık wel weer wat beter ın mıjn rıtme. Met gewoon goed  navıgeren kun je ook op specıals hoog eındıgen. Ik meen dat ık dag 4 ergens als 6e geeındıgd ben. Met de door de organısatıe gekozen punten tellıng leverde mıj dat ın het eınd klassement een leuke 16e (Geloof ık) plek op. Lekker precıes ın het mıdden.
 
Ook voor wıe nog nıet zo veel ervarıng heeft met offroad rıjden ıs het te doen. Sterker nog, als je een beetje goed op let, kun je er zo veel van leren dat je met sprongen vooruıt gaan ın je beheersıng van je motor ın het terreın. En ook voor mensen dıe denken dat je alleen met een 'lıchte brommer' mee kunt doen.... Met de Twın was het ook gewoon te doen. Heb eıgenlıjk maar 1 onderdeeltje echt over geslagen omdat ık a) nıet ın mıjn rıtme zat, en b) de proef een echte sloper zou zıjn geweest bıj een eenvoudıge verkeerde afstap bewegıng. Maar dat ıs dan ook weer het mooıe...., je moet nıets, maar mag zelf bepalen of je het wılt doen.
 
Ik blıjf nog lekker een paar dagen hıer genıeten van het warme weer, voordat ık me weer ın de dagelıjkse sleur van werken werp.....

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: Transanatolia rally
« Reactie #32 Gepost op: 16-09-2010, 11:50 »
Zit hier lekker in het zonnetje na te genieten van een weekje lekker 'toeren' door een prachtıg land. Heb er echt van genoten. Met mijn twın was het, tussen al het 1-cılınder geweld met ook nog eens echte dakar gangers erop geen doen om voor het klassement te rıjden.
De eerste dag kon ık nıets goeds doen. Het lıep gewoon nıet, daarna kwam ık wel weer wat beter ın mıjn rıtme. Met gewoon goed  navıgeren kun je ook op specıals hoog eındıgen. Ik meen dat ık dag 4 ergens als 6e geeındıgd ben. Met de door de organısatıe gekozen punten tellıng leverde mıj dat ın het eınd klassement een leuke 16e (Geloof ık) plek op. Lekker precıes ın het mıdden.
 
Ook voor wıe nog nıet zo veel ervarıng heeft met offroad rıjden ıs het te doen. Sterker nog, als je een beetje goed op let, kun je er zo veel van leren dat je met sprongen vooruıt gaan ın je beheersıng van je motor ın het terreın. En ook voor mensen dıe denken dat je alleen met een 'lıchte brommer' mee kunt doen.... Met de Twın was het ook gewoon te doen. Heb eıgenlıjk maar 1 onderdeeltje echt over geslagen omdat ık a) nıet ın mıjn rıtme zat, en b) de proef een echte sloper zou zıjn geweest bıj een eenvoudıge verkeerde afstap bewegıng. Maar dat ıs dan ook weer het mooıe...., je moet nıets, maar mag zelf bepalen of je het wılt doen.
 
Ik blıjf nog lekker een paar dagen hıer genıeten van het warme weer, voordat ık me weer ın de dagelıjkse sleur van werken werp.....
goed gedaan Rob
we zijn trots op je
wanneer is de volgende
greetz

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Transanatolia rally
« Reactie #33 Gepost op: 16-09-2010, 11:54 »
De kans is natuurlijk aanwezig dat de volgende een stuk uitdagender gaat worden, technischer rijden en waarschijnlijk ook meer navigatie/roadbook rijden. De snelle stukken van dag 6 waren voor een groot aantal deelnemers niet zo welkom, de auto's reden 150 en werden door de motoren ingehaald ::) (uiteraard volgens de verhalen, hoewel ik een ICO op 144 heb zien staan)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Transanatolia rally
« Reactie #34 Gepost op: 16-09-2010, 21:08 »
zo ook weer thuis! en een beetje bijgekomen  ;)

Supergaaf land om rally te rijden, zeer gevarieerd en uitdagingen genoeg op alle levels: snelle pistes, technische pistes, echte mooie rallyproeven er in, diepe kraters en stijle bulten en bergwegen. Persoonlijk vond ik zelfs de stukjes asfalt vaak nog erg mooi om te rijden (veel stuurwerk, en dan effe lekker de tijd om rond te kijken).

Dit was de eerste maal Transanatolia, dus reken maar dat ie volgend jaar alleen maar nog mooier en uitdagender zal zijn !!!

Ik ben er heengegaan met de verwachting dat het nog een try-out was, maar het was al snel veel serieuzer rally werk dan ik dacht! Leuke groep trouwens ook, met zeeeeer ervaren rally rijders en echte amateurs: en toch voor iedereen leuk.


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 94
Re: Transanatolia rally
« Reactie #35 Gepost op: 16-09-2010, 21:31 »
Ja, ook ik ben weer thuis en zit nog met een smile van oor tot oor. Turkije is een ontzettend gaaf land voor rallye's. Het is ontzettend uitgestrekt en heeft uitdagende pistes en vriendelijke mensen. De Transanatolia Rally is volgens mij geschikt voor iedere rijder die goed in zn zadel zit of op de steunen staat. De organisatie was ook erg goed. Je zou niet zeggen dat het de eerste editie was. Marcel, Sonke en crew, mijn complimenten! Check de verhalen, foto's en video's op deze site en realiseer je dat het continue zo mooi was.... Een aanrader.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: Transanatolia rally
« Reactie #36 Gepost op: 17-09-2010, 10:05 »
Dat zijn de betere verhalen en foto's. Ook mooi dat er zo weinig ongelukjes zijn gebeurd  ;).
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 180
Re: Transanatolia rally
« Reactie #37 Gepost op: 17-09-2010, 17:19 »
Ja, ben ook weer thuis en gelijk al weer nat geregend....gauw weer wegwezen hier....
Het was een super evenement. mooie routes, fantastische panoramas en leuke gasten.
Voor een beginneling goed te doen. omdat ik niet competetief ben en dus geen interesse heb in het klassement, heb ik lekker vaak gestopt voor fotos.
kijk hier maar.
http://picasaweb.google.com/BikeBrotherU/TransAnatoliaRally2010?authkey=Gv1sRgCOLquPebuMqStgE&feat=directlink
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Transanatolia rally
« Reactie #38 Gepost op: 17-09-2010, 17:33 »
Mooie plaatjes Udo .
 
Groeten Olaf

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Transanatolia rally
« Reactie #39 Gepost op: 17-09-2010, 18:58 »
Ja, ben ook weer thuis en gelijk al weer nat geregend....gauw weer wegwezen hier....
Het was een super evenement. mooie routes, fantastische panoramas en leuke gasten.
Voor een beginneling goed te doen. omdat ik niet competetief ben en dus geen interesse heb in het klassement, heb ik lekker vaak gestopt voor fotos.
kijk hier maar.
http://picasaweb.google.com/BikeBrotherU/TransAnatoliaRally2010?authkey=Gv1sRgCOLquPebuMqStgE&feat=directlink
 


oeps

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: Transanatolia rally
« Reactie #40 Gepost op: 17-09-2010, 21:44 »
mooie plaatjes en verslagen hoor  :)
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 167
Re: Transanatolia rally
« Reactie #41 Gepost op: 17-09-2010, 22:40 »
Weer thuis, na 7 dagen van 6.30 uur op, 7.00 uur ontbijt en om 7.30 uur vertrek richting CP om die snelle motorrijders voor te blijven. En het weer was geweldig, het eten was heerlijk, de sfeer was perfect en de bevolking gastvrij. Mijn advies: schrijf zeker volgend jaar in als je offroad wilt rijden!  ;)
En nu even bijtanken: slapen, rust en plaatjes kijken  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Transanatolia rally
« Reactie #42 Gepost op: 18-09-2010, 10:39 »
Ziet er gaaf uit! Zeker die krater lijkt een uitdaging :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Transanatolia rally
« Reactie #43 Gepost op: 18-09-2010, 12:40 »
Ziet er gaaf uit! Zeker die krater lijkt een uitdaging :P
Ik ben er gillend weer uitgekomen , was helemaal een gave rit , maar die krater vond ik echt een hoogtepunt .
 
Olaf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Transanatolia rally
« Reactie #44 Gepost op: 18-09-2010, 21:51 »
Inmiddels ook weer thuis sinds vanochtend, het was weer genieten in Turkije afgelopen week. Mooie club mensen, goede sfeer. Al een jaar lang vertel ik mensen hoe mooi het daar is, nu de eerste editie achter de rug is en we de eerste beelden hebben, geloven mensen het pas echt. De locaties van de bivouacs waren echt onwaarschijnlijk mooi!
In november ben ik weer in Turkije om te werken aan de volgende editie. Red Bull Turkije was bij de finish aanwezig, er is ook in Turkije heel veel belangstelling en we hebben diverse lokale burgemeesters en gouverneurs op visite gehad die enthousiast reageerden. Planning is om volgend jaar op het strand bij Antalya een echte zandproloog en showstart te organiseren, het ziet er goed uit voor 2011 met volledig nieuwe routes! Nu verder met Heroes Legend en de Libya Rally, in december start de promotie van de 2e Transanatolia....