Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Transanatolia rally  (gelezen 10999 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Transanatolia rally
« Reactie #60 Gepost op: 02-12-2010, 13:07 »
''alleen het rallyelement...'' Daar zit nou juist al het verschil, en is dus niet dezelfde organisatie!!!!
Met 6 man rijden en een gids of met 50 man en 25 man organisatie, artsen, 6 weken roadbooks maken en controleren, vergunningen, bezemvoertuigen, tijdwaarneming, brandstofvergoedingen, een cateringploeg en ga zo maar door...
Turkije is ver weg, en dat maakt het helaas duurder om er te komen. Heb heel wat rally's bijgewoond, groot en klein, duur en minder duur, maar ik durf wel te stellen dat de Transanatolia echt goed georganiseerd is, heel veel te bieden heeft en daar hangt een prijskaartje aan. Ik ga me niet bemoeien met discussies over geld, rallyrijden is een dure hobby en iedereen moet voor zichzelf bepalen wat hij of zij daar aan uit wil geven....

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Transanatolia rally
« Reactie #61 Gepost op: 02-12-2010, 13:21 »
''alleen het rallyelement...'' Daar zit nou juist al het verschil, en is dus niet dezelfde organisatie!!!!
Met 6 man rijden en een gids of met 50 man en 25 man organisatie, artsen, 6 weken roadbooks maken en controleren, vergunningen, bezemvoertuigen, tijdwaarneming, brandstofvergoedingen, een cateringploeg en ga zo maar door...
Turkije is ver weg, en dat maakt het helaas duurder om er te komen. Heb heel wat rally's bijgewoond, groot en klein, duur en minder duur, maar ik durf wel te stellen dat de Transanatolia echt goed georganiseerd is, heel veel te bieden heeft en daar hangt een prijskaartje aan. Ik ga me niet bemoeien met discussies over geld, rallyrijden is een dure hobby en iedereen moet voor zichzelf bepalen wat hij of zij daar aan uit wil geven....

Het is ook niet dat ik het duur vind, ik vind het veel geld. Je hoeft voor mij de hoogte van het bedrag niet te verdedigen.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Transanatolia rally
« Reactie #62 Gepost op: 02-12-2010, 13:31 »
Raid de l'Amitie
Bij de Raid de l'Amitie worden geen tijden bijgehouden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Transanatolia rally
« Reactie #63 Gepost op: 02-12-2010, 13:50 »
''alleen het rallyelement...'' Daar zit nou juist al het verschil, en is dus niet dezelfde organisatie!!!!
Met 6 man rijden en een gids of met 50 man en 25 man organisatie, artsen, 6 weken roadbooks maken en controleren, vergunningen, bezemvoertuigen, tijdwaarneming, brandstofvergoedingen, een cateringploeg en ga zo maar door...
Turkije is ver weg, en dat maakt het helaas duurder om er te komen. Heb heel wat rally's bijgewoond, groot en klein, duur en minder duur, maar ik durf wel te stellen dat de Transanatolia echt goed georganiseerd is, heel veel te bieden heeft en daar hangt een prijskaartje aan. Ik ga me niet bemoeien met discussies over geld, rallyrijden is een dure hobby en iedereen moet voor zichzelf bepalen wat hij of zij daar aan uit wil geven....
Ey, als ik het kon missen had ik me gisteren ingeschreven!

Als we nu een warme winter krijgen en ik meer verdien kan het er misschien toch vanaf, want ik mis Turkije.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Transanatolia rally
« Reactie #64 Gepost op: 02-12-2010, 14:45 »

Maar wat zou jij dan wel een goedkope/betaalbare rally vinden ? Dan gaan wij daar eens over rekenen ;)

Kan er zo twee noemen, maar dan vergelijk je appels met peren en voor dit topic volledig off topic (Zijn ook al meerdere draadjes over geweest, dus lijkt mij beetje overbodig om dat binnen dit topic nog een keer te doen...)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Transanatolia rally
« Reactie #65 Gepost op: 02-12-2010, 14:51 »
Mensen doen er soms een beetje makkelijk over, en dan spring ik graag op de bres. Mensen als Gert Duson, Gerjan Leppink, Roel den Braven (Heroes Legend) en ikzelf lopen veel risico door dit soort dingen te organiseren, kunnen aansprakelijk gesteld worden door allerlei onkundige mensen (die vinden dat het allemaal maar beter geregeld moet worden en zelf hun zaken niet voor elkaar hebben) en als je kijkt naar de hoeveelheid werk die erin zit amper wat verdienen. Dat is een keuze, niet zielig.
Als je met z'n allen aan de finish bent gekomen en iedereen is laaiend enthousiast dan is dat iets heel bijzonders, het gaat erom om samen iets moois te beleven. Ik ben 4 maanden per jaar op pad om rally's te volgen en te organiseren, het blijft het mooiste om te doen, als ik er goed van wil leven moet ik ander werk zoeken, wat ik overigens niet wil!
Alles heeft z'n prijs, je kunt simpelweg een rally niet alleen beoordelen op wat het kost! De El Chott rally was ook niet duur, maar was organisatorisch en qua roadbook een lachertje!!!  Ik wil met alle plezier meer uitleg geven en dingen toelichten, maar dan bel je me maar.... ;)

 

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Transanatolia rally
« Reactie #66 Gepost op: 02-12-2010, 15:33 »
Bij de Raid de l'Amitie worden geen tijden bijgehouden.

Maar deze rally kost een deelnemer ongeveer 3x meer dan de Raid de l'Amitie.

Mogelijk dat in komende jaren bij de Transanatolia rally bij een groter aantal deelnemers de prijs voor een volgende keer lager uitvalt?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Transanatolia rally
« Reactie #67 Gepost op: 02-12-2010, 15:41 »
Raid <> rally
Appels <> Peren

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Transanatolia rally
« Reactie #68 Gepost op: 02-12-2010, 15:42 »
Maar deze rally kost een deelnemer ongeveer 3x meer dan de Raid de l'Amitie.

Mogelijk dat in komende jaren bij de Transanatolia rally bij een groter aantal deelnemers de prijs voor een volgende keer lager uitvalt?

het organiseren en bemensen van zo'n evenement kost nu eenmaal veel geld. verwacht maar niet dat een rallye goedkoper wordt: de meeste worden alleen maar duurder door de jaren heen ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Transanatolia rally
« Reactie #69 Gepost op: 02-12-2010, 16:00 »
En als deelnemer aan de eerste editie , kan ik wel zeggen dat het allemaal erg goed voor elkaar was , en ik het geen cent teveel betaald vond .
En daarom volgend jaar weer mee ga .
 
 
 
 
Olaf .
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Transanatolia rally
« Reactie #70 Gepost op: 02-12-2010, 16:14 »
Kost nu eenmaal geld zo een rally.
Maar wie neemt het risico zoiets te organiseren,aanschaf materiaal,verkenningen infoavonden,websites?
Waarop zou je trouwens besparen?
Moto,inschrijving.....Medische assistentie...transport

Mijn verontschuldiging voor het gebruik van het woord DUUR. Ik bedoelde VEEL GELD.


Ik zou bezuinigen op het volgende

kosten PP
Rally 1771,25
vervoer 3 motoren 1 busje 4 personen 250,- pp
kosten bier en benzine 200
preparatie motorfiets 400,-
banden 50,-
schades na afloop herstellen 500,-
beurt motorfiets erna 250,-

totaal 2950,- per persoon

Je gooit 3 enduro's in de grote bestelbus en rijdt met met zijn 4en naar Alanya heen en weer. Dan 3 motorfietsen met 4 man om en om bereiden, en om de beurt een dag eigen service wagen rijden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: Transanatolia rally
« Reactie #71 Gepost op: 02-12-2010, 17:14 »
ho ho ho

bezuinigen op bier ???

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Transanatolia rally
« Reactie #72 Gepost op: 02-12-2010, 17:41 »
ik denk dat ie de benzine bedoeld, gewoon door wat minder gas geven.  :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Transanatolia rally
« Reactie #73 Gepost op: 02-12-2010, 17:43 »
ho ho ho

bezuinigen op bier ???

Nee, die kan degene in de service wagen goedkoop halen en koud zetten in de koeling :P

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 94
Re: Transanatolia rally
« Reactie #74 Gepost op: 02-12-2010, 21:31 »
Zitten we hier nou echt te bediscussieren of deelname aan de Transanatolia Rally zijn geld waard is? Als je niet kan inzien welke waarde de ervaring van een rally als deze heeft, zit je waarschijnlijk op de verkeerde plek te kijken. Een rally is geen goedkope motor vakantie en is ook geen raid. Dit is een complete full options rally vakantie met alle zekerheden die je kan wensen als amateur/ hobby rijder. En dan heb ik het nog niet over het geweldige landschap waar je doorheen rijdt. Dat is de reis(kosten) meer dan waard, kan ik uit eigen ervaring vertellen.

Als je voor minder geld een week op je motor wilt rijden moet je naar andere oplossingen zoeken. Als je wilt vertellen dat 5.000,- veel geld is, don't bother, dat lijkt me logisch. Er zijn namelijk dagen dat ik het niet in mn portemonnee heb zitten, en waarschijnlijk herkennen velen dat. Dus wat is je punt....

Marcel zet een top prestatie neer met de Transanatolia die volgens mij zn geld waard is, en ik hoop dat ie dat nog lang zo blijft doen. Ik heb genoten dit jaar en kan het zeer aanbevelen.