Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Transanatolia rally  (gelezen 10988 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Transanatolia rally
« Reactie #75 Gepost op: 02-12-2010, 21:53 »
Zitten we hier nou echt te bediscussieren of deelname aan de Transanatolia Rally zijn geld waard is?

Nee, of het mijn geld waard is duh

Ook hoeveel geld ik moet betalen, voor wat extra. Is het 3x zoveel waard als een week yoshimoto? Is het 5x zoveel waard als een week spanje?

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Transanatolia rally
« Reactie #76 Gepost op: 02-12-2010, 22:03 »
Nee, of het mijn geld waard is duh

Ook hoeveel geld ik moet betalen, voor wat extra. Is het 3x zoveel waard als een week yoshimoto? Is het 5x zoveel waard als een week spanje?

Dat bepaal alleen jij!
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Transanatolia rally
« Reactie #77 Gepost op: 02-12-2010, 22:37 »
Zit hier verbaasd te lezen, e5000 is een boel geld, er zijn er genoeg die daar 6 maanden van moeten leven hier in NL..
 
Dus dat mag rustig gezegt worden.
 
Of het het waard is, geen idee, ik kan het nu niet betalen..
Maar als ik het zo kon missen?
Zeker ging ik dan mee! maar ergens wel met dubbel gevoel..
 
dus je weet 100% zeker dat je schade gaat rijden ::)
 Je motor nog niet is geprepareerd  :o
en je koopt nooit banden  :P
in een normale vakantie drink je ook nooit bier.
en onderhoud aan de motorfiets word alleen bij aankoop gedaan.

Kom op zeg dit is een je reinste doemscenario, Rally rijden is duur klopt maar je maakt het nu wel heel bont :confused:


Doe dan de tenalady's er ook bij als er x kleuren stront gescheten word. Je nieuw aangeschafte sokken er ook bij schrijven en ohja je sleutelschuurtje niet vergeten pffff


 ???
 
Berekening is vrij redelijk lijkt me, de reactie er op niet echt  ::)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Transanatolia rally
« Reactie #78 Gepost op: 03-12-2010, 01:17 »
Zitten we hier nou echt te bediscussieren of deelname aan de Transanatolia Rally zijn geld waard is?
Ja.
Dat gebeurt wel vaker op een discussieforum.
 
Het ziet er allemaal geweldig uit, lijkt me ook uitstekend georganiseerd, maar er schieten allerlei mensen in de verdediging als de kosten worden besproken. M.i. nergens voor nodig, een goed product (en dat lijkt het me zeker) verkoopt zichzelf wel. En er wordt netjes over gediscussieerd, lijkt me geen enkel probleem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Transanatolia rally
« Reactie #79 Gepost op: 03-12-2010, 10:10 »
Zit hier verbaasd te lezen, e5000 is een boel geld, er zijn er genoeg die daar 6 maanden van moeten leven hier in NL..
 
Dus dat mag rustig gezegt worden.

dat mag zeker gezegd worden.... andere kant als ik het op mezelf betrek, dan laat ik er ook veel voor. Verder simpel leven leiden. Niet te gek doen en probeer zoveel mogelijk geld binnen te harken om mn hobby ten uitvoer te kunnen brengen. En ongelofelijk veel uren maken zodat de werkgever met een leuke bonus komt elke 3 maanden.


Citaat van: member
Berekening is vrij redelijk lijkt me, de reactie er op niet echt  ::)
Het is maar hoe je het bekijkt ;) ik irriteerde me aan de toonzetting van Zot dat het veel (wat is veel en afgezet waartegen) geld kost en rekende posten erbij die ik nog niet bedacht had. Maar goed ik ben ook niet zon bierdrinker ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Transanatolia rally
« Reactie #80 Gepost op: 03-12-2010, 10:13 »
Ik denk dat ik een boek ga schrijven: " over 5 jaar naar de Transanatolia" :D :D :D :D
( ;) JW)

Maar als ik genoeg kan sparen hoop ik eerder te kunnen gaan, want die ingestorte krater lijkt me een hele mooie uitdaging 8) .


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Transanatolia rally
« Reactie #81 Gepost op: 03-12-2010, 10:17 »

 rekende posten erbij die ik nog niet bedacht had.


Ach, ik irriteer me wel eens aan mensen die niet nadenken voor ze posten. Maakt niet uit hoor. Maandverband kan voor rally gebruik trouwens erg makkelijk zijn bij diarree problemen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Transanatolia rally
« Reactie #82 Gepost op: 03-12-2010, 10:23 »
Ik denk dat ik een boek ga schrijven: " over 5 jaar naar de Transanatolia" :D :D :D :D
( ;) JW)

Maar als ik genoeg kan sparen hoop ik eerder te kunnen gaan, want die ingestorte krater lijkt me een hele mooie uitdaging 8) .


 :stupid:

ik had 3 jaar geleden beter kunnen aan sparen, veel minder werk en had ook nog een hoop kosten bespaard ;)


offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: Transanatolia rally
« Reactie #83 Gepost op: 03-12-2010, 10:37 »
Ja.
Dat gebeurt wel vaker op een discussieforum.
;D :stupid:

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Transanatolia rally
« Reactie #84 Gepost op: 03-12-2010, 10:42 »
iemand eigenlijk een googlemaps linkje van die krater?

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Transanatolia rally
« Reactie #85 Gepost op: 03-12-2010, 10:44 »
Suc6!

There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Transanatolia rally
« Reactie #86 Gepost op: 03-12-2010, 11:07 »
Welke rally, raid of tour je ook rijdt: Deze kosten houdt je altijd!

kosten bier en benzine 250,-
preparatie motorfiets 400,-
banden 200,-
schades na afloop herstellen 500,-
beurt motorfiets erna 250,-

De prijzen van de rallies verschillen niet zo veel. En om een mooi land(schap ) te hebben om rally te rijden moet je nu eenmaal naar Afrika, Rusland, Turkije etc: iig niet echt naast de deur. (zelfs Oosteuropa is nog een flink stuk).

Bij een rally krijg je meer ondersteuning in de zin van veiligheid , wedstrijdelement etc.en je rijdt natuurlijk wel even een hele flinke afstand (meest 2000-3000 km!), terwijl je bij tourtjes vaak veel minder rijdt.

het motorvervoer: Voor die 1000 euro heb je ook de service dat je motor mee kan als je eens een dag niet kan rijden, en dat je krat, bagae etc daar vervoerd wordt: Dat busje van jezelf moet ook nog eens 3000km (bij iedere rally) meerijden: das bepaald niet gratis... zeker gezien de vaak slechte wegen

Turkije is verschrikkelijk mooi, maarja: R'dam-Antalya is 3500 km...dus heen en weer 7000km! met 15ct/km ben je dan gewoon 1000 euro kwijt. En ja.. als je daar zelf 8 dagen extra vakantie voor wil opnemen (om heen en weer te rijden), dan scheelt dat natuurlijk wel... en bespaar je voor 2 personen nog een ticket. 

maw: Rallyrijden is duur... maak niet uit welke rally! Anatolia was het mij absoluut waard: Heel erg mooi en goed georganiseerd.

ps.: vergeet als je kosten gaat rekenen ook even niet dat je een offroad motor van 9000 euro in een paar jaar afschrijft, of je nu offroadritjes in NL rijdt of rallies.... dus zobezien kan je beter op de bank blijven zitten  ;) :D

Je kunt dat natuurlijk wel wat goedkoper ma

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: Transanatolia rally
« Reactie #87 Gepost op: 03-12-2010, 13:35 »
Citaat
Ach, ik irriteer me wel eens aan mensen die niet nadenken voor ze posten
om de discussie maar even af te leiden ..Het is toch ergeren aan mensen of mensen irriteren je  :D :D ;)

Sorry moest even. Je hebt wel gelijk ro het is inderdaad een hoop geld ongeacht  of dat het je waard is of niet.

Ik zou persoonlijk ook liever een keer zo bij soenke rijden. Ben er geweest toen hij nog dr's had en dat was gaaf.

Bij zo een discussie over de prijs mis ik 1 ding wat mij zou tegenhouden en dat is wat er gebeurd als je op dag 1 al je arm breekt... weg centen.
Frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Transanatolia rally
« Reactie #88 Gepost op: 03-12-2010, 13:52 »
Welke rally, raid of tour je ook rijdt: Deze kosten houdt je altijd!

kosten bier en benzine 250,-
preparatie motorfiets 400,-
banden 200,-
schades na afloop herstellen 500,-
beurt motorfiets erna 250,-


Niet met een huurfiets in de rally en niet als je een yoshimoto/ van der wal oid trip maakt

Je hebt wel gelijk ro het is inderdaad een hoop geld ongeacht  of dat het je waard is of niet.

Ik zou persoonlijk ook liever een keer zo bij soenke rijden. Ben er geweest toen hij nog dr's had en dat was gaaf.

dat was '97 of '98 Op de DR's heb ik ook nog gereden. Mijn eerste keer (1994) was op XT600e, KLR600 of KLR250, daarna de DR350e, daarna de LC4 en daarna de exc en husabergen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Transanatolia rally
« Reactie #89 Gepost op: 03-12-2010, 14:01 »
Dat is juist en zoals Bean zegt: nog goedkoper is het om thuis te blijven.....
om de discussie mar even af te leiden ..

Bij zo een discussie over de prijs mis ik 1 ding wat mij zou tegenhouden en dat is wat er gebeurd als je op dag 1 al je arm breekt... weg centen.
Frank

Een van de team Honda Europe deelnemers van DAKAR dacht vorig jaar vlak na de start over een middenstreep te rijden, maar bleek een verhoogde middenberm. Had weinig gescheeld of zijn Dakar was al na 5km ten einde ::) Gelukkig kon de motor nog snel worden opgelapt, want anders......
Maar als je eenmaal een keer een rally hebt gereden, kun je verslaafd raken. Ik kijk direct na het einde van een rally al weer uit naar de volgende 8) . Om financiĆ«le redenen zit daar helaas minimaal 1 jaar tussen  :P