Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De ivecohoek  (gelezen 117469 keer)

Offline member

  • ¤¤¤¤
  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: De ivecohoek
« Reactie #150 Gepost op: 11-02-2011, 12:00 »
Corne,
Wat je zegt klopt als hij het voordiff spert, maar dat doet hij volgens mij niet!
 
Maar je krijgt in zijn gewone 4wd natuurlijk wel spanningen op harde ondergrond.
 
 
Wim

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: De ivecohoek
« Reactie #151 Gepost op: 11-02-2011, 13:47 »
Citaat
                         Heren techneuten,
 
Ik heb al het een en ander moeten reviseren aan mijn Iveco,maar nu het volgende.
Bij  4wd bij het nemen van bochten (stapvoets) een metalen  tik......tik.......tik geluid komende van de vooras aandrijving. volgens  mij de homokineet assen.         Of kan het nog iets anders zijn?????
Vraag is: ???
 
Hoe kan ik dit controleren
Is dit te reviseren of wordt dit een complete as.
In de prijslijst Iveco is 1 as 2300 euro  :'( :'( .
Heeft iemand nog suggesties of slimme opmerkingen??
Ik hoor ze graag. groet Mike                     
nou wil ik een daf trekker niet met een spaghetti mack  ;) iveco vergelijken maar wij moeten elke maand even de vooras handmatig smeren anders hoor je gebonk en lijkt het net of er een wiellager stuk is. Je voelt echt knarsen in het stuur. Voelt alsof as er onderuit komt.
Een dag na het smeren is daffie weer als nieuw.
Moraal van het verhaal misschien eens flink smeren?

frank

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: De ivecohoek
« Reactie #152 Gepost op: 11-02-2011, 13:57 »
Corne,
Wat je zegt klopt als hij het voordiff spert, maar dat doet hij volgens mij niet!
 

Ik heb dat verschijnsel ook zonder sper. Misschien is het met sper nog erger?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • ¤¤¤¤
  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: De ivecohoek
« Reactie #153 Gepost op: 11-02-2011, 14:55 »
Met sper kom je op een droge weg de bocht niet om! (is ook niet aan te raden om hem zo te misbruiken)
Je trekt dan het asfalt van de weg, of er breekt iets en dan .... $$$

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: De ivecohoek
« Reactie #154 Gepost op: 11-02-2011, 15:20 »
Zou het aan een lager kunnen liggen.
Ik had immers ook "dan wel, dan niet" geluid.
Hierdoor kwam ik er niet of veel te laat achter dat het 't lager was.

Ik denk niet dat het de sper is want dat maakt een door merg en been geluid.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 92
Re: De ivecohoek
« Reactie #155 Gepost op: 12-02-2011, 18:47 »
Nou ben ik toch wel nieuwsgierig wat de kwaal was/is.
 
Mike , ik weet dat je vandaag aan het sleutelen bent geweest, wat is nu de oorzaak?? :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: De ivecohoek
« Reactie #156 Gepost op: 12-02-2011, 23:01 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 267
Re: De ivecohoek
« Reactie #157 Gepost op: 13-02-2011, 11:29 »
Hallo ivecoisten,

Hebben jullie enig idee hoe ik aan de productiedatum kan komen van mijn campertjen ?

Offline member

  • ¤¤¤¤
  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: De ivecohoek
« Reactie #158 Gepost op: 13-02-2011, 17:43 »
Autopapieren toch, datum eerste toelating?

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: De ivecohoek
« Reactie #159 Gepost op: 13-02-2011, 17:45 »
Kenteken toch, datum eerste toelating?

Productiedatum ≠ datum eerste toelating toch??

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: De ivecohoek
« Reactie #160 Gepost op: 13-02-2011, 21:46 »
Hallo ivecoisten,

Hebben jullie enig idee hoe ik aan de productiedatum kan komen van mijn campertjen ?

Bel de dealer ff met je chassisnummer: die kunnen het dan zo opzoeken.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: De ivecohoek => olie verversen
« Reactie #161 Gepost op: 29-03-2011, 11:46 »
Mannen,

Ik ga binnenkort olie verversen: welke olie gebruiken jullie voor:
- Motoblok (SAE 15W-40)
- Versnellingsbak (Tuleta ZC 90: SAE 80w-90)
- Reductiebak (Tuleta GI/A: SAE 10W)
- Assen (Tuleta W90/M-DA: SAE 80w-90)

Waar kopen jullie die online?

Post Merge: 29-03-2011, 14:40
Doorsnede 25,12 mm
Dikte 1,78 mm

http://www.beerepoottechniek.nl/website/?id=1
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: De ivecohoek
« Reactie #162 Gepost op: 15-04-2011, 12:14 »
Ik heb nu voor de 2e keer banden laten wisselen waarbij er een klein lek in de binnenband ontstaat. Dit wordt wel door de bandenboer kostenloos gemaakt.
 
Nu vraag ik me af wat eigenlijk de beste dikte binnenband is en met welke bandendruk je het best kunt rijden op de weg en in het terrein?
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • ¤¤¤¤
  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: De ivecohoek
« Reactie #163 Gepost op: 15-04-2011, 15:03 »
Hoi Erik
Ik neem aan dat je de rubberflappen in je band hebt!? Eigenlijk raakt de binnenband de velg dan niet.
Let op metaalsplinters die ontstaan door het (lomp(bandenboer)) demonteren en monteren van de springring.
Gebruik talkpoeder.
Let op stickers op de binnenkant van je banden, verwijder deze anders krijg je hierdoor achteraf lekkage.
Juiste maat binnenband, 7,5R16 8,25R16 staat er meestal op. Ik heb in mijn binnenbandtijdperk altijd michelinbinnenbanden gebruikt, en nooit lek gehad.

 "Dit wordt wel door de bandenboer kostenloos gemaakt"       Het lek? En bedankt!
 
Wat heb je trouwens voor banden? Maat /merk/type.
Succes
Wim

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: De ivecohoek
« Reactie #164 Gepost op: 15-04-2011, 19:41 »
BF Goodrich MT T/A KM2 TL  255/85 R16
 
Ze zijn inderdaad erg lomp met het monteren van de springring.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player