Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De ivecohoek  (gelezen 120064 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 267
Re: De ivecohoek
« Reactie #210 Gepost op: 13-07-2011, 18:53 »
Zo , uitslag binnen... >:( >:( Een klep kapot , en dan ook echt kapot. Dus Iveco onder narcose ( accu eruit ) en schedel lichten. wat dus een les is : af en toe eens kleppen stellen om deze ellende te voorkomen. Maar vooruitzicht is dat ik `m niet weer ken na de operatie ( volgens dokter hans van Dieselservice olst )

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: De ivecohoek
« Reactie #211 Gepost op: 13-07-2011, 19:03 »
Jeetje wat een verhaal zeg. :o
Beterschap met het herstel, sterkte... ;)
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: De ivecohoek
« Reactie #212 Gepost op: 13-07-2011, 19:12 »
Zo , uitslag binnen... >:( >:( Een klep kapot , en dan ook echt kapot. Dus Iveco onder narcose ( accu eruit ) en schedel lichten. wat dus een les is : af en toe eens kleppen stellen om deze ellende te voorkomen. Maar vooruitzicht is dat ik `m niet weer ken na de operatie ( volgens dokter hans van Dieselservice olst )

Niet fijn, maar wel goed dat je er naar hebt laten kijken.

Wat kost nou zo'n operatie?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: De ivecohoek
« Reactie #213 Gepost op: 13-07-2011, 20:14 »
Wat kost nou zo'n operatie?

Het vel van je knokkels......

Post Merge: 13-07-2011, 20:17
Ik post het hier ook maar even. Uit "Duitsland" (nog) geen reactie. Behalve van jou Wim! Afijn, mijn snelheidsmeter doet het dus niet. Het systeem werkt via een pulsgever op de tussenbak naar een kastje en dan naar de snelheidsmeter. De pulsgever draait wel, dus de wormaandrijving is in orde. Verder zit er een hoop draadjes en ik heb geen idee wat en hoe ik moet meten. Iemand een tip hoe ik dit aan moet pakken? Ben niet van plan om naar de Iveco dealer te rennen....

Offline member

  • ¤¤¤¤
  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: De ivecohoek
« Reactie #214 Gepost op: 14-07-2011, 00:31 »
Heb je hier iets aan?
Het kastje wat je noemt staat niet op tekening, maar dit dient om de puls om te zetten naar een andere frequentie. Als je geluk hebt zit in dat kastje een dipswitch en kan je de omzetting zelf regelen. (handig als je een andere maat wielen neemt).
Je moet proberen de kabelnummers die op de bedrading staan te volgen.
 

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: De ivecohoek
« Reactie #215 Gepost op: 14-07-2011, 06:45 »
Drie of twee draadjes uit de sensor? Bij drie is het een hallsensor die voeding nodig heeft via twee draden en een puls uitstuurt op de derde

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: De ivecohoek
« Reactie #216 Gepost op: 14-07-2011, 07:21 »
offtopic: ferd , foto's taggen, niet forummen.
/ einde off topic.

Offline member

  • ¤¤¤¤
  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: De ivecohoek
« Reactie #217 Gepost op: 14-07-2011, 11:05 »
Het is een hallsensor.
Met draadnr :
5514=plus voor sensor
0058= min voor sensor
5517= snelheidssignaal (speedpuls)
5516= omgekeerd snelheidssignaal (speedpuls) maar deze zit alleen op de sensor, is verder niet aangesloten.
 
Zorg om te beginnen dat je connector XIX met de draadnummers van de tekening vindt. Meet om te beginnen of er een plus en min uit de richting van de klok komt, speedpuls komt dan vanaf sensor als je rijdt. Puls gaat dan bij jou waarschijnlijk via omzetter naar klok.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: De ivecohoek
« Reactie #218 Gepost op: 15-07-2011, 08:30 »
Bedankt Wim, ik hou je op de hoogte van de resultaten.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: De ivecohoek
« Reactie #219 Gepost op: 15-07-2011, 08:31 »
Moet ik maar een multimeter in de auto gooien? Hebben we morgen nog wat te doen ipv bieren..... 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 267
Re: De ivecohoek
« Reactie #220 Gepost op: 15-07-2011, 09:40 »
Kosten klepreparatie ( en opnieuw afstellen enz ) rond de 1000 euri`s  :o :o :o Komt nog een zuigert bij , maar die had de monteur nog gebruikt liggen. Cilinders waren nog gaaf.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: De ivecohoek
« Reactie #221 Gepost op: 15-07-2011, 09:47 »
slik  :confused:
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: De ivecohoek
« Reactie #222 Gepost op: 15-07-2011, 10:03 »
Ku...riezuss  :o

Het was een gewone of een 4x4?
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 92
Re: De ivecohoek
« Reactie #223 Gepost op: 15-07-2011, 10:13 »
@ Erik  4x4 klep ?? ;)
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: De ivecohoek
« Reactie #224 Gepost op: 15-07-2011, 10:27 »

Euhm - voor die reparatie is je halve motor uit elkaar geweest toch? Als je dat laat doen dan is het een nette prijs. Want daar zijn ze gemakkelijk twee dagen mee bezig, dan nog onderdelen en het afstelwerk.