Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De ivecohoek  (gelezen 117199 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: De ivecohoek
« Reactie #75 Gepost op: 29-11-2010, 16:36 »
Mike, jij hebt er toch een grotere maat onder zitten (op de normale velg)?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 92
Re: De ivecohoek
« Reactie #76 Gepost op: 29-11-2010, 16:37 »
@ Cornee : Nee zo strak kan ik niet spuiten, spuitwerk is van een medeklusser.Zonder zijn hulp was ik niet zo ver gekomen.

Post Merge: 29-11-2010, 16:38
Bandenmaat onder de WM is 9x16, en dat zonder uitbouw van de wielkasten... :D

Post Merge: 29-11-2010, 16:44
Zo, ben ff naar Mike zijn auto gelopen, die heeft dus ook 9x16 van Lerma , velgmaat 6x16, maar hij was bezig met 6,5x16 volgens mij...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: De ivecohoek
« Reactie #77 Gepost op: 29-11-2010, 17:32 »
@ Cornee : Nee zo strak kan ik niet spuiten, spuitwerk is van een medeklusser.Zonder zijn hulp was ik niet zo ver gekomen.
Post Merge: 29-11-2010, 16:38[/color][/size]
Bandenmaat onder de WM is 9x16, en dat zonder uitbouw van de wielkasten... :D 
Post Merge: 29-11-2010, 16:44[/color][/size]
Zo, ben ff naar Mike zijn auto gelopen, die heeft dus ook 9x16 van Lerma , velgmaat 6x16, maar hij was bezig met 6,5x16 volgens mij...

9x16 is volgens mij 9" en komt overeen met 255/100-16.
6,5x16 is volgens mij de velgmaat. Ik heb 5,5x16, maar volgens WIM moet er ook een 255/100 op die velg kunnen. De WM heeft een heel andere cabine, hier passen de grote banden zonder meer onder.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: De ivecohoek
« Reactie #78 Gepost op: 29-11-2010, 17:37 »
kijk hier eens,
www.vrakking.nl
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • ¤¤¤¤
  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: De ivecohoek
« Reactie #79 Gepost op: 29-11-2010, 21:34 »
 
Citaat

 Zo, ben ff naar Mike zijn auto gelopen, die heeft dus ook 9x16 van Lerma , velgmaat 6x16, maar hij was bezig met 6,5x16 volgens mij...

Mike, je moet wat beter op je oprit letten! (spionage), ik check ook altijd voordat ik wegrij of er nog iemand onder de iveco ligt. Soms raken mensen zo gefacineerd dat ze de tijd vergeten.
 
255/100R16 = idd 9.00R16 De michelins XZL zijn vanaf een bepaald bouwjaar overgestapt op 255/100R16.
Let op banden met de aanduiding 9.00-16 dus zonder R zijn geen radiaalbanden.
Andere mooie bandenmaat zij het kleiner dan 255/100 is de 255/85R16. Alle kleinere maten band vallen in de categorie rolschaatswielen ofwel trennscheiben!
Verhogen van je auto hoeft mijn inziens niet, wel flexen!
Kijk hier maar eens: http://forum.bernard.debucquoi.com/viewtopic.php?f=7&t=762

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: De ivecohoek
« Reactie #80 Gepost op: 29-11-2010, 21:39 »
hmm die randen zijn bij ons toch niet zo fris meer, best een goed idee dat verhogen  :P Zou ik van 175/75/16 naar 205/16 kunnen denken jullie?  ::)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 92
Re: De ivecohoek
« Reactie #81 Gepost op: 30-11-2010, 14:24 »
Wel afzien die sneeuw, je kunt in deze omstandigheden bijna niet meer onder een auto liggen..daarom een oproep aan iedereen om zijn oprit schoon te vegen..

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: De ivecohoek
« Reactie #82 Gepost op: 30-11-2010, 17:27 »
Wel afzien die sneeuw, je kunt in deze omstandigheden bijna niet meer onder een auto liggen..daarom een oproep aan iedereen om zijn oprit schoon te vegen..

Inclusief vloerverwarming!  8)

Post Merge: 30-11-2010, 17:35

9x16 is volgens mij 9" en komt overeen met 255/100-16.
6,5x16 is volgens mij de velgmaat. Ik heb 5,5x16, maar volgens WIM moet er ook een 255/100 op die velg kunnen. De WM heeft een heel andere cabine, hier passen de grote banden zonder meer onder.
 

Voor we op reis gaan: Ik heb dezelfde standaardvelgen als Arjen met 235/85 BF goodrich AT, maar ik zou graag grotere banden erop willen hebben (255/100-16). Is het dan verstandig de huidige velgen iets te verbreden (naar buiten toe)?

Voor de hoogte: ik ga geen bodylift doen, dat is het me allemaal niet waard. Achter heb ik ruimte zat, voor kan ik de spatborden uitslijpen aan de achterkant.

Ik zie op het Duitse forum pagina's vol, maar jullie hebben vast ook een mening.

Ik wil in noodgevallen zelf de band van de velg af kunnen krijgen en een nieuwe erop.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • ¤¤¤¤
  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: De ivecohoek
« Reactie #83 Gepost op: 30-11-2010, 17:58 »
Iets breder is natuurlijk beter maar niet absoluut noodzakelijk.
Band zelf van de 5,5 velg halen, moet je een keer oefenen is echt geen heksenwerk! Band met houten keggen diep genoeg tot onder springring drukken, kijken hoe deze ring zit en dan met bandenlichters (of grote schroevendraaiers) erafhalen. Maak ook gebruik van de uitsparing die in de springring zit. Gebruik geen geweld hamers e.d. heeft geen zin!
Ook terugmonteren van de ring, gewoon met je voeten. Begin van springring in de velg leggen, fixeren met een voet dan de rest van de ring met je andere voet erop drukken. Hierna eventueel met een hamertje op de ring tikken zodat deze zich goed zet.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: De ivecohoek
« Reactie #84 Gepost op: 01-12-2010, 12:07 »
Ik heb 'ruime ervaring' met het zelf wisselen van de banden in de huidige setup  :-X,

maar ik vraag me af dat ook lukt bij bredere banden omdat die natuurlijk veel meer tegendruk geven bij het losmaken van de velg...

Wat is de maximale breedte (250/100?) die past op de standaard 5,5" velg zonder al te veel problemen?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • ¤¤¤¤
  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: De ivecohoek
« Reactie #85 Gepost op: 01-12-2010, 15:45 »
255/100 is wel het maximale ook omdat deze band vrij stug is van zichzelf.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: De ivecohoek
« Reactie #86 Gepost op: 02-12-2010, 14:48 »
Loopt die nergens aan in de wielkasten op een 5,5" velg?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 92
Re: De ivecohoek
« Reactie #87 Gepost op: 02-12-2010, 15:40 »
Dat probleem van aanlopen verdwijnt na de eerste 1500 km....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: De ivecohoek
« Reactie #88 Gepost op: 02-12-2010, 15:42 »
Dat probleem van aanlopen verdwijnt na de eerste 1500 km....

 ;D Of eerder door het klappen van je band. ;)
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: De ivecohoek
« Reactie #89 Gepost op: 02-12-2010, 17:27 »
Dat probleem van aanlopen verdwijnt na de eerste 1500 km....

Kan ook met een slijptol  :P
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)