Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De ivecohoek  (gelezen 120074 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: De ivecohoek
« Reactie #225 Gepost op: 15-07-2011, 10:35 »
@ Erik  4x4 klep ?? ;)

Heb je die dan niet???  ;D
4x4 = x4 prijs toch, oid.wat in die richting komt.

Euhm - voor die reparatie is je halve motor uit elkaar geweest toch? Als je dat laat doen dan is het een nette prijs. Want daar zijn ze gemakkelijk twee dagen mee bezig, dan nog onderdelen en het afstelwerk.

Als het goed is trekken ze de kop eraf. Is dat de halve motor?
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: De ivecohoek
« Reactie #226 Gepost op: 15-07-2011, 10:48 »
Als het goed is trekken ze de kop eraf. Is dat de halve motor?

Er is ook een zuiger vervangen. Maar als jij hier wilt aanbieden om zulke reparaties voor de helft van het geld te doen dan wil ik wel helpen met het regelen van klanten.
 :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: De ivecohoek
« Reactie #227 Gepost op: 15-07-2011, 11:12 »
Voor 1000 euro de motor eruit en gerepareerd? Dat is niet veel..... Alleen een pakkingset kost al een paar honderd euro! En dan de arbeid om het blok er uit te halen?

Post Merge: 15-07-2011, 11:13
Moet ik maar een multimeter in de auto gooien? Hebben we morgen nog wat te doen ipv bieren..... 8)

Goed plan! Wil je ook even dat documentje printen wat Wim hier gepost heeft? Ik stuur je nog een documentje wat je even moet printen, want mijn printer hier is kaduuk.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: De ivecohoek
« Reactie #228 Gepost op: 15-07-2011, 11:31 »
Er is ook een zuiger vervangen. Maar als jij hier wilt aanbieden om zulke reparaties voor de helft van het geld te doen dan wil ik wel helpen met het regelen van klanten.
 :D

 ;D ;D Als ik daardoor met plezier kan leven doe ik dat.  8)
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: De ivecohoek
« Reactie #229 Gepost op: 08-08-2011, 12:09 »
Mannen,

Ben op zoek gegaan naar de smeernippels op de Iveco. In het boek staan er 3: op de aandrijfassen in de kruiskoppelingen.

Klopt dat, of heb ik er een paar over het hoofdgezien?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: De ivecohoek
« Reactie #230 Gepost op: 08-08-2011, 12:46 »
Ik denk dat er niet meer zijn. Het zou leuk geweest zijn als de fuseekogels ook smeernippels hadden, maar helaas....

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: De ivecohoek
« Reactie #231 Gepost op: 08-08-2011, 12:53 »
Ik denk dat er niet meer zijn. Het zou leuk geweest zijn als de fuseekogels ook smeernippels hadden, maar helaas....

Zit jij nou in Noorwegen op het forum?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: De ivecohoek
« Reactie #232 Gepost op: 08-08-2011, 14:46 »
Gratis internet op de camping!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 267
Re: De ivecohoek
« Reactie #233 Gepost op: 08-08-2011, 15:39 »
Soow zeg , maar ff beunhazen. De totaalreparatie van :

€ 3000,-  :'( Ach ja , kan er weer paar ton mee toeren ( hoop ik ) :)

Klep , zuiger , veren , nieuwe kop , 4 nieuwe verstuiversets........EN alles opnieuw afstellen.

Nu nog de turbo bewerken , want in de 5e versnelling kom ik amper aan de 80 km/h , terwijl het toch een 45-10 is, met nu compleet gereviseerde kop enz. Iemand meer hier last van , ik heb me laten vertellen dat de grote turbo  die er nu inhangt , pas bij hoge toeren zijn werk doet , mjah kom in de 5 dus niet op toeren....De eerste 4 versnellingen pakken iig heerlijk op , en het hoesten en proesten is voorbij...Tis natuurlijk wel een opbouw van 4 ton aan kilo`s...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: De ivecohoek
« Reactie #234 Gepost op: 08-08-2011, 15:52 »
monteer eens een turbodrukmetertje, dan kun je zien of er wel druk is. Als je boven de 2500 toeren zit en je trapt het gas in moet ie wel naar de 1 bar schieten en daar blijven staan. De wastegate houdt hem dan op 1 bar constant. Controleer ook het slangetje van de turbo naar de turbodrukregeling op de brandstofpomp. Als die stuk is spuit hij gewoon geen extra brandstof in. Schiet dus ook niet op. Mijn auto trekt op een vlakke weg altijd wel naar max toerental, dus pak hem beet 105 km/uur. (2,8 103 pk motor)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: De ivecohoek
« Reactie #235 Gepost op: 08-08-2011, 15:58 »
Mannen,

Ben op zoek gegaan naar de smeernippels op de Iveco. In het boek staan er 3: op de aandrijfassen in de kruiskoppelingen.

Klopt dat, of heb ik er een paar over het hoofdgezien?

Koop een Bremach, :P
 
Die heeft op ieder draaipunt een vetnippel, ik tel er zo snel al 35 stuks. kost je dan wel weer veel vet ::)
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: De ivecohoek
« Reactie #236 Gepost op: 08-08-2011, 16:42 »

Koop een Bremach, :P
 
Die heeft op ieder draaipunt een vetnippel, ik tel er zo snel al 35 stuks. kost je dan wel weer veel vet ::)

Ruile?  8)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: De ivecohoek
« Reactie #237 Gepost op: 08-08-2011, 17:45 »
Vette bak hoor... :P
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: De ivecohoek
« Reactie #238 Gepost op: 08-08-2011, 18:28 »

Koop een Bremach, :P
 

O, nu zoek je zeker medeslachtoffers voor een Bremach? Zodat je niet meer de enige bent met zo'n ding ;) Nou, mijn Paulientje hoeft voorlopig geen Bremach, en ze mag zeker ook niet in die van jou rijden! 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: De ivecohoek
« Reactie #239 Gepost op: 08-08-2011, 18:47 »
O, nu zoek je zeker medeslachtoffers voor een Bremach? Zodat je niet meer de enige bent met zo'n ding ;) Nou, mijn Paulientje hoeft voorlopig geen Bremach, en ze mag zeker ook niet in die van jou rijden! 8)

 ;D ;D ;D
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player