Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De ivecohoek  (gelezen 120108 keer)

Offline member

  • ¤¤¤¤
  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: De ivecohoek
« Reactie #300 Gepost op: 16-04-2012, 15:27 »
 
 
Citaat
( moet ik nou mijn Avatar aanpassen ? zouden ze er allebei op passen ? )
Je kunt er een morph van maken :D

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 92
Re: De ivecohoek
« Reactie #301 Gepost op: 16-04-2012, 16:31 »
ja, maar dan moet ik natuurlijk wel eerst  ff  WARPEN  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: De ivecohoek rollagers schuifdeur gezocht
« Reactie #302 Gepost op: 13-05-2012, 18:20 »
Laat ik het hier maar eerst proberen.
Ik zoek de onderste deur geleider van de schuifdeur. Eén lagertje is rot en dat maakt een hoop herrie als ik de deur dichtschuif. De hele camping wordt wakker,maar nog veel erger, Brammetje ook. Kost 121 euries ex BTW bij Iveco! Het is wel een norm lagertje, maar het asje is geklonken, dus weer een hoop gepiel om het gewisseld te krijgen.


Heeft iemand nog een hoopje onderdelen liggen?


Offline member

  • ¤¤¤¤
  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: De ivecohoek
« Reactie #303 Gepost op: 25-05-2012, 21:30 »
 
Wil iemand deze mooi aangeroeste treeplank voor een iveco dubbelkabine hebben?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Wat heb jij aan je Iveco gedaan?
« Reactie #304 Gepost op: 28-05-2012, 16:22 »

Weekendje roest bikken, slijpen en lassen. Voorlopig is hij weer roestvrij. Gelukkig is dit kl&^%$te werk gedaan en kunnen we weer beginnen met de inrichting. Volgende is een nieuwe vloer. Ik wil er eigenlijk 1 cm isolatie onder maken en dan een watervaste multiplex plaat eronder en een stukje zeil erop. Ik denk niet dat ik de vloer helemaal afkit zodat eventueel vocht er onder vandaan kan ventileren. Iemand hier ervaring mee? Kan dit wel op het camperforum vragen maar hier is het veel gezelliger. ;)


Offline member

  • ¤¤¤¤
  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: De ivecohoek
« Reactie #305 Gepost op: 30-05-2012, 10:51 »
Ik zou vooral zorgen dat er geen (vochtige warme) binnenlucht in contact komt met de (dauwpunt) koude delen zoals je plaatwerk. Hierdoor krijg je liters condenswater op je ongeisoleerde vloer, en dus onder je houten vloer. Eigenlijk moet je je houten geisoleerde vloer damp en waterdicht naar boven toe te maken. Dus wel afkitten.
Groet,
Wim

Offline member

  • Four is more!! EML MQ 750 (AT Quad), Scania P93M 4x4, Renault TRM 2000 4x4
  • *****
  • Berichten: 311
Re: De ivecohoek
« Reactie #306 Gepost op: 30-05-2012, 17:02 »
Ik zou vooral zorgen dat er geen (vochtige warme) binnenlucht in contact komt met de (dauwpunt) koude delen zoals je plaatwerk. Hierdoor krijg je liters condenswater op je ongeisoleerde vloer, en dus onder je houten vloer. Eigenlijk moet je je houten geisoleerde vloer damp en waterdicht naar boven toe te maken. Dus wel afkitten.
Groet,
Wim
Exact!
Ik zou een playwood (polyester/multiplex/polyester) bodemplaat verlijmen op de vloer.
Na het paszagen van de plaat de kopkanten "dicht schilderen" en je hebt een perfekte basis, dit met sikaflex op de bodem verlijmen en je bent al een aardige koudebrug kwijt!
Playwood is bij de carrosseriebouwer te verkrijgen, tevens heb ik de mogelijkheid de plaat voor je, op maat, te laten maken.... ook in andere opbouw vormen bijvoorbeeld: polyester/hout/zeil of linoleum ( kan/mag je zelf aanleveren), en dat dan onder vacuum verlijmt en verkrijgbaar in diverse diktes (zowel het polyester als het hout)...........
P.S. het hout zou je ook kunnen vervangen door PUR schuim...., isoleert weer beter!
 
Je weet me te vinden! ;)
Doe mij maar off-road op vier wielen.... dan val ik namelijk niet zo gauw om.... snap je??!!

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Re: De ivecohoek
« Reactie #307 Gepost op: 04-06-2012, 00:11 »
Goedenavond,
 
Ik heb een vraagje voor mijn mede-WM'ers: aan de linkerkant naast het motorblok, net achter de vooras hangt een slangetje naar beneden (Ø 2 cm) waar uitlaatgassen uit komen. Is dit een overdrukbeveiliging van het een of ander, had ie op de uitlaat aangesloten moeten zitten of is het een soort dump-valve voor de overdruk? Iemand een idee?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: De ivecohoek
« Reactie #308 Gepost op: 04-06-2012, 13:10 »
Volgens mij is dat de carterontluchting.
Ben nog niet in de gelegenheid geweest om het in het boek na te kijken.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • Honda Africa Twin, Honda dominator, KTM lc8 950 adventure, 990 adventure, L300 4x4, lc4 690
  • *****
  • Berichten: 489
Re: Wat heb jij aan je Iveco gedaan?
« Reactie #309 Gepost op: 04-06-2012, 21:28 »
Weekendje roest bikken, slijpen en lassen. Voorlopig is hij weer roestvrij. Gelukkig is dit kl&^%$te werk gedaan en kunnen we weer beginnen met de inrichting. Volgende is een nieuwe vloer. Ik wil er eigenlijk 1 cm isolatie onder maken en dan een watervaste multiplex plaat eronder en een stukje zeil erop. Ik denk niet dat ik de vloer helemaal afkit zodat eventueel vocht er onder vandaan kan ventileren. Iemand hier ervaring mee? Kan dit wel op het camperforum vragen maar hier is het veel gezelliger. ;)



Over isolatie word veel geschreven, ieder zijn eigen geloof.
Ik hou het simpel, noppenfolie van de gamma onder een plaat watervast multiplex van 12 mm.
Niks kitten, krijg de boel toch niet helemaal afgesloten. Vocht kan zo in en uit dampen.
Meeste betimmerde bestal wagens hebben het hout zo op de bodem.
Als een paar jaar verder ben kan ik je mijn bevindingen laten weten.
Groet Marc

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: De ivecohoek
« Reactie #310 Gepost op: 04-06-2012, 22:26 »
Ik heb besloten niet te isoleren. het was ook niet geïsoleerd en als ik eerlijk ben is mij dat nooit opgevallen. Wellicht belangrijk als je op wintersport gaat, maar dat is niet waarschijnlijk in mijn geval. Ik ga hem wel afkitten langs de randen. Sommigen beweren dat als de warme lucht uit de ruimte onder de vloer komt deze kan condenseren op de koude bodem. Zit iets in want de niet geïsoleerde deurstijlen zijn ook altijd vochtig van het condens. Er zat wel roest onder de vloer, maar dat komt denk ik niet van condens. Eerder vanuit de dwarsliggers onder de vloer (dubbele naden).

Offline member

  • ¤¤¤¤
  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: De ivecohoek
« Reactie #311 Gepost op: 05-06-2012, 15:42 »
Citaat
Ik heb een vraagje voor mijn mede-WM'ers: aan de linkerkant naast het motorblok, net achter de vooras hangt een slangetje naar beneden (Ø 2 cm) waar uitlaatgassen uit komen. Is dit een overdrukbeveiliging van het een of ander, had ie op de uitlaat aangesloten moeten zitten of is het een soort dump-valve voor de overdruk? Iemand een idee?
Dit is idd de carterontluchting, deze loopt via een olieafscheidingsfilter en deze hoort gewoon in de vrije lucht te eindigen. Je moet er alleen voor zorgen dat deze niet dichtvriest in de winter. Hij moet dus aflopen anders kan zich hier water in verzamelen en dus dichtvriezen, en dan spuit de olie overal uit!
Ik laat hem uitkomen in mijn voorste schutplaat.
 

Post Merge: 05-06-2012, 22:21
Citaat
Ik heb besloten niet te isoleren
Arjen,
Lijkt prima zo, als je zeil op de vloer doet zorg dan dat er geen water onder kan trekken. Dus of goed rondom afkitten of juist zorgen dat je het zeil makkelijk kunt oppakken. Als je niet in de winter gaat heb je idd geen last van condens. (maarja ik ben zo'n winterkonijn) In de winter gelden heel andere regels, overal waar geen warmte van binnen bijkomt maar wel lucht krijg je condens. Zo had ik mijn boordaccu op 2 houten ongelakte latjes op mijn geisoleerde camperbodem staan (polyester-hout-styrofoamschuim-hout) ik ging ervan uit als er lucht onder kan dan droogt het altijd, nou niet dus latjes waren al aan het rotten/schimmelen.
 
gr
Wim
 

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Re: De ivecohoek
« Reactie #312 Gepost op: 06-06-2012, 01:11 »
Volgens mij is dat de carterontluchting.
Ben nog niet in de gelegenheid geweest om het in het boek na te kijken.
Dit is idd de carterontluchting, deze loopt via een olieafscheidingsfilter en deze hoort gewoon in de vrije lucht te eindigen. Je moet er alleen voor zorgen dat deze niet dichtvriest in de winter. Hij moet dus aflopen anders kan zich hier water in verzamelen en dus dichtvriezen, en dan spuit de olie overal uit!
Ik laat hem uitkomen in mijn voorste schutplaat.
 
Dank je! Hij hangt gewoon los naar beneden, dus daar zal geen water inlopen/blijven staan.

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: De ivecohoek
« Reactie #313 Gepost op: 12-06-2012, 08:57 »
Heb vorige week een Iveco 40.10 WM gekocht !!  Ik ben helemaal blij . Toen ik ermee naar huis reed, kwam ik erachter dat het stuur boven de 80km erg gaat trillen. Niet heel snel trillen maar wel hevig. Weet iemand waar dat aan ligt ? Kan het zijn dat het systeem ontlucht moet worden? Speling in het stuurhuis ?
Ik zal jullie een beetje op de hoogte houden van de voortgang !

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: De ivecohoek
« Reactie #314 Gepost op: 12-06-2012, 12:19 »
Heb vorige week een Iveco 40.10 WM gekocht !!  Ik ben helemaal blij . Toen ik ermee naar huis reed, kwam ik erachter dat het stuur boven de 80km erg gaat trillen. Niet heel snel trillen maar wel hevig. Weet iemand waar dat aan ligt ? Kan het zijn dat het systeem ontlucht moet worden? Speling in het stuurhuis ?
Ik zal jullie een beetje op de hoogte houden van de voortgang !


V.a. Die snelheid is het vaak onbalans in het wiel.
Kan zand in de velg zijn of je mist lood op de velg.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player