Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: electrische storing LC4  (gelezen 2086 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
electrische storing LC4
« Gepost op: 12-09-2010, 15:51 »
mijn adventure doet het niet meer, als je hem op contact zet gaat alles aan zoals het hoort, de teller laat zien dat er een 21" wiel in zit enzo, dan gaat het over naar gewoon.
Als ik heb dan start reageert hij niet en valt alles uit, de teller lijkt dan te resetten (klok staat dan op 0000 enzo). je hoort wel even een tik, alsof de startmotor aan wil slaan maar dat is dan ook het enige.
Een tijdje geleden was dit ook al eens gebeurt maar toen deed hij het een dag later toch weer prima, ik heb onder de teller alle draden bekeken en daar zag ik geen slijtplekken, ik heb de stekker onder de teller eraf gehaald en schoongemaakt (de km teller en snelheidsmeter deden het ook niet) daarna leek het allemaal weer in orde totdat ik gisteren na het afspuiten weg wilde rijden, ik liet hem afslaan en daarna gebeurde zoals hierboven omschreven

Heeft er iemand eerder dit soort storing gehad en wie weet de oplossing?
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: electrische storing LC4
« Reactie #1 Gepost op: 12-09-2010, 16:07 »
ow het is dus toch wat ernstiger dan gedacht. (jij geluk dat jw langs kwam)
1 is de accu nog goed
2 is je startrelais nog goed
3 is de startmotor nog goed

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: electrische storing LC4
« Reactie #2 Gepost op: 12-09-2010, 16:18 »
Klinkt alsof ja accu naar de haaien is: het starten trekt zoveel weg, dat je teller daardoor op 0 gaat. Zet eens eens voltmeter op je accu en kijk eens wat er gebeurt als je vervolgens op de startknop drukt. Tot hover daalt het voltage van je accu?
 
Kan ook zijn dat de - draad aan je accu richting de startmotor geknakt is. Volg eens even de dikke draad vanaf de - pool van je accu naar de startmotor: kijk eens of daar een knik in zit/wieber er eens aan terwijl je de startknop indrukt
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: electrische storing LC4
« Reactie #3 Gepost op: 12-09-2010, 16:19 »
Of je minpool zit niet meer goed in de vaseline en/of is losgetrild. Bekend symptoom.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: electrische storing LC4
« Reactie #4 Gepost op: 12-09-2010, 17:26 »
Zou eerst maar eens heel erg kritsch naar de massa aansluiting kijken
Grz,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: electrische storing LC4
« Reactie #5 Gepost op: 12-09-2010, 19:12 »
Kabelboom onder tank zit hier en daar ook een beetje knel tegen het frame. Misschien daar iets doorgesleten.

Maar gezien je uitleg zou ik voor een nieuwe accu gaan.

Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: electrische storing LC4
« Reactie #6 Gepost op: 12-09-2010, 20:12 »
Klinkt als gare accu. Deed mijn KLE vroeger precies zo als 'ie wat te lang stil had gestaan. Zat eoa stroomvretertje in.


Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: electrische storing LC4
« Reactie #7 Gepost op: 12-09-2010, 23:06 »
geknakt kabeltje?
wat gebruiken ze daarvoor? ijzerdraad?
als dat het is heb ik nog wel een stukje voor je (met oranje mantel)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 281
Re: electrische storing LC4
« Reactie #8 Gepost op: 13-09-2010, 09:21 »
Ik heb iets soortgelijks gehad bij mijn Adventure.

Kijk even in je contactslot, bij mij was daar een draad losgekomen die soms wel en soms geen contact meer maakte.
Is een bekend probleem van de adventure, de draadboom naar het contactslot beweegt bij het sturen en kan daardoor losraken op de onderplaat van het contactslot.
KTM 640 Adventure '03
KTM 450 EXC-F '17

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: electrische storing LC4
« Reactie #9 Gepost op: 13-09-2010, 10:43 »
Allen bedankt voor de tips, morgen ga ik zadel tank en kuip er af halen en massa, draadboom en contactslot controleren
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: electrische storing LC4
« Reactie #10 Gepost op: 13-09-2010, 13:06 »
Ik heb iets soortgelijks gehad bij mijn Adventure.

Kijk even in je contactslot, bij mij was daar een draad losgekomen die soms wel en soms geen contact meer maakte.
Is een bekend probleem van de adventure, de draadboom naar het contactslot beweegt bij het sturen en kan daardoor losraken op de onderplaat van het contactslot.

:stupid:

Is bij mij ook het geval geweest. Hoewel ik ook een rotte accu niet uitsluit.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: electrische storing LC4
« Reactie #11 Gepost op: 13-09-2010, 13:59 »
Ik heb een 10 mnd oude/nieuwe accu dus die moet het toch nog doen
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: electrische storing LC4
« Reactie #12 Gepost op: 13-09-2010, 14:11 »
hou oud zo'n droge accu is geeft geen enkele garantie op hoe goed hij is.
Ik gok zelf op een massa aansluiting die los is, maar de accu staat dichtbij op 2

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: electrische storing LC4
« Reactie #13 Gepost op: 13-09-2010, 15:14 »
Zou toch zeker ook even de accu bekijken, leeftijd zegt helaas bij accu's niet zo veel...
Daarnaast is het ook maar heel weinig werk om even te controleren.
 
Zo'n contactslot probleempje heb ik ook eens met mijn R1100GS gehad, draadbreukje in het kabelboompje dat van het contactslot komt..
Elke keer als ik het stuur te ver draaide sloeg hij af.. ::)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: electrische storing LC4
« Reactie #14 Gepost op: 14-09-2010, 14:29 »
het was inderdaad een losse massa aansluiting .... aangedraaid en hij doet het weer.
Noppy zei iets over vaseline, waar is dat voor? ik snal dat het e.e.a. smeert maar is het ook een goede geleider ofzo? en ik kogellagervet dat niet?

dank voor alle tips, wat is dit forum toch geweldig

nu naar fase 2 .... nieuw topic olie lekkage
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007