Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Hoe zat dat ook alweer met die banden; wel op de weg niet voor otr -ritten  (gelezen 3256 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Gezocht: band voor drz, gebruikt in otr ritten in nl. Dus geschikt voor zand en blubber. Veel grip gezocht. Nu heb ik al eens begrepen dat een Kenda Trackmaster niet geschikt is voor otr gebruik. Klopt dat?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Kenda Trackmaster is DOT dus daar mag je mee naar een OTR-rit.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
dot is voor de openbare weg weg ok.
FIM is alleen voor enduro wedstrijden ivm max nophoogte
als er op staat "not for highway use"dan is ie neit dot en meestal een crossband en dus alleen op circuit te gebruiken en niet voor openbare weg.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2346
dot is voor de openbare weg weg ok.
FIM is alleen voor enduro wedstrijden ivm max nophoogte
als er op staat "not for highway use"dan is ie neit dot en meestal een crossband en dus alleen op circuit te gebruiken en niet voor openbare weg.
en dus ook niet bij een OTR-rit

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Nog nooit meegemaakt dat er bij een OTR-rit op banden werd gelet....
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Uit betrouwbare bron kan ik je melden dat dat volgend jaar gaat veranderen. Er zijn een paar ongelukken geweest waarbij de veroorzaker terug wees naar de keuring en naar het off-road reglement...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Nog nooit meegemaakt dat er bij een OTR-rit op banden werd gelet....
Ik wel; vorig jaar Varsseveld verplicht een nieuwe voorband laten monteren; kan ter plekke.
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Gezocht: band voor drz, gebruikt in otr ritten in nl. Dus geschikt voor zand en blubber. Veel grip gezocht. Nu heb ik al eens begrepen dat een Kenda Trackmaster niet geschikt is voor otr gebruik. Klopt dat?

Hi Ejay,

overweeg de IRC  Vulcanduro, afgelopen zaterdag in rutten mee door de modder gegaan, en 2x de AT mee gereden. dus wat wil je nog meer. slijtvast. grote noppen,  goedgekeurd voor OTR. (niet voor enduro helaas)
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Setje banden: Bij fitters:
Kenda K760: € 84
Michelin AC10 € 92

De Vulcanduro ziet er inderdaad ook prima uit. iemand een idee waar die te koop is?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
voor OTR ritten moet je een weg-goedgekerude band hebben: Dus zoals Noppy zegt, met DOT markering.

Voor enduro moet het FIM goedgekeurd zijn, met als belangrijkste eis nopjes <=13mm diepte en natuurlijk ook weggoedgekerud:

Zowel enduro als OTR gaat gedeeltelijk gewoon over de openbare weg: Je motor moet dus ook gewoon WA verzekerd zijn etcetc.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
ac 10 is die ook FIM dus voor enduro?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Nop, alleen DOT  ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Maar eh..., waar koop je nu zo'n Vulcanduro (wel dot, geen fim, dus geschikt voor otr, de weg en rally's, maar niet voor enduro)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Gewoon bij brouwers zwartebroek, ik mag aannemen dat 129 voor een setje is. Ik neem altijd alleen de achterband.
offroadmotorloos. even.