Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Waardige vervanger KTM lc4 adv gezocht, wie denkt mee?  (gelezen 6977 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Waardige vervanger KTM lc4 adv gezocht, wie denkt mee?
« Reactie #15 Gepost op: 20-09-2010, 14:38 »
Ik heb zelf de 520EXC en de XR650R. Ze zijn van dezelfde generatie, maar voelen toch verschillend aan bij het allroad rijden. De KTM is echt een brommer/crosser, terwijl de XR650R veel meer een motorfiets is. De KTM geeft je veel meer het gevoel dat het een stuk gereedschap is om terrein en obstakels te veroveren. De Honda is veel comfortabeler en voelt aan de voorkant veel zwaarder aan. Bij het sleutelen zie je de verschillen ook, waarbij de KTM veel doordachter was opgebouwd voor het crossen en snel sleutelen, en de Honda meer aandacht heeft gehad voor de eeuwigheid.
 
Op de crossbaan viel het verschil me mee (met mijn tempo). De Honda maakt grote stappen en heeft uiteraard een voorkeur voor vloeiend rijden.
 
2 verschillende motoren dus, maar allebei bruikbaar. Hoe het vergelijkt met de LC4 Adventure kan ik je niet vertellen. Ik heb ooit op een LC4 620 enduro gereden en dat kun je redelijk vergelijken met de XR650R.
 
Maurice

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Waardige vervanger KTM lc4 adv gezocht, wie denkt mee?
« Reactie #16 Gepost op: 20-09-2010, 19:35 »
Dat geloof ik goed. Zoals ik al zei: volgens mij is waar de kilo's zitten veel belangrijker dan het absolute aantal kilo's.
idd vaak zitten de kilo's ook rond je middel. en als je die weg hebt gewerkt dan weegt een adventure nog steeds hetzelfde maar de prestaties zijn toch beter ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Waardige vervanger KTM lc4 adv gezocht, wie denkt mee?
« Reactie #17 Gepost op: 20-09-2010, 20:46 »
KTM 625 SXC (139kg) of Huskqvarna TE610. Die laatste hebben Corne en ik al eens getest. Zie hier: http://www.travelmaniacs.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1311&Itemid=151
En hageltjenieuw te koop bij www.bonmotoren.nl voor 5.999 euro. Sla je slag!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Waardige vervanger KTM lc4 adv gezocht, wie denkt mee?
« Reactie #18 Gepost op: 21-09-2010, 07:58 »
om daar op in te haken waarom is een gasgas of een beta jong gebruikt zo "goedkoop" (in verhouding met een bekend merk dan) ?
Onbekend en dus inbemind en niet te slijten?

Denk wel heel bekend hoor, maar er is minder vraag naar. KTM staat gewoon bekend om een hele goede restwaarde bij doorverkoop. Maar dat zegt, hoe raar het ook mag klinken, helemaal niets over de klanttevredenheid of betrouwbaarheid. Een hoop marketing fuzz, maar ik gun het ze van harte.

Koop uit dezelfde fabriek eens een Husaberg 2-takt. Hij zal gewoon veel sneller afschrijven dan zijn oranje broer die uit precies dezelfde keuken komt. Grappig toch?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Waardige vervanger KTM lc4 adv gezocht, wie denkt mee?
« Reactie #19 Gepost op: 21-09-2010, 10:26 »
De adv is dus misschien zo gek nog niet. Ander tankje en koplampje scoren en eens kijken hoeveel dat scheelt.
 
6000 e is voor mij niet haalbaar. en als dit met de hand op de knip kan is dat alleen maar beter.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Waardige vervanger KTM lc4 adv gezocht, wie denkt mee?
« Reactie #20 Gepost op: 21-09-2010, 11:22 »
KTM 625 SXC (139kg) of Huskqvarna TE610. Die laatste hebben Corne en ik al eens getest. Zie hier: http://www.travelmaniacs.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1311&Itemid=151
En hageltjenieuw te koop bij www.bonmotoren.nl voor 5.999 euro. Sla je slag!

^^ met hem.

625SXC met een (voor die paar langere ritten) een dikkere tank. Lijkt me een prima optie.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Waardige vervanger KTM lc4 adv gezocht, wie denkt mee?
« Reactie #21 Gepost op: 21-09-2010, 13:17 »
Denk wel heel bekend hoor, maar er is minder vraag naar. KTM staat gewoon bekend om een hele goede restwaarde bij doorverkoop. Maar dat zegt, hoe raar het ook mag klinken, helemaal niets over de klanttevredenheid of betrouwbaarheid. Een hoop marketing fuzz, maar ik gun het ze van harte.

Koop uit dezelfde fabriek eens een Husaberg 2-takt. Hij zal gewoon veel sneller afschrijven dan zijn oranje broer die uit precies dezelfde keuken komt. Grappig toch?

Noppy, deze motorfiets is nog niet eens op de markt en jij weet al dat ie sneller af zal schrijven?

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Waardige vervanger KTM lc4 adv gezocht, wie denkt mee?
« Reactie #22 Gepost op: 21-09-2010, 13:19 »
Ik betwijfel het ook.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Waardige vervanger KTM lc4 adv gezocht, wie denkt mee?
« Reactie #23 Gepost op: 21-09-2010, 13:31 »
wat is het verschil met de 625 sxc en mijn adv? allebei lc4 blok toch?

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Waardige vervanger KTM lc4 adv gezocht, wie denkt mee?
« Reactie #24 Gepost op: 21-09-2010, 13:53 »
Zelfde blok, afhankelijk van het bouwjaar heeft de 625 minder olie aan boord. Laatste modellen niet meer.

voorremschijf is kleiner geloof ik, geen duo voetsteunen, langere veerwegen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: Waardige vervanger KTM lc4 adv gezocht, wie denkt mee?
« Reactie #25 Gepost op: 21-09-2010, 14:22 »
KTM 625 SXC (139kg) of Huskqvarna TE610. Die laatste hebben Corne en ik al eens getest. Zie hier: http://www.travelmaniacs.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1311&Itemid=151
En hageltjenieuw te koop bij www.bonmotoren.nl voor 5.999 euro. Sla je slag!
ja dat is die link naar marktplaats ook en jullie verslag uit 2006? Geloof ik lezend leek me dat een mooie koop maar als dat buiten budget valt houd dat op he.
Frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Waardige vervanger KTM lc4 adv gezocht, wie denkt mee?
« Reactie #26 Gepost op: 21-09-2010, 14:42 »
Zelfde blok, afhankelijk van het bouwjaar heeft de 625 minder olie aan boord. Laatste modellen niet meer.

voorremschijf is kleiner geloof ik, geen duo voetsteunen, langere veerwegen.
welk bouwjaar adv is het?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Waardige vervanger KTM lc4 adv gezocht, wie denkt mee?
« Reactie #27 Gepost op: 21-09-2010, 15:41 »
ja dat is die link naar marktplaats ook en jullie verslag uit 2006? Geloof ik lezend leek me dat een mooie koop maar als dat buiten budget valt houd dat op he.
Frank

Ik ben niet echt een Huskie liefhebber, maar ik vindt het een prima ding. Zeker als allroad met een incidenteel uitstapje naar wat zwaarder werk. En niet duur!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Waardige vervanger KTM lc4 adv gezocht, wie denkt mee?
« Reactie #28 Gepost op: 21-09-2010, 16:19 »
@zot: het is een 2002 640 adventure

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Waardige vervanger KTM lc4 adv gezocht, wie denkt mee?
« Reactie #29 Gepost op: 21-09-2010, 16:40 »
carb vervangen en strippen!