Vincent,
Je haalt een aantal zaken door elkaar, wat volstrekt logisch is als je er niet dagelijks mee bezig bent:
1. Oude KNMV enduronorm op 50 cm afstand, blijvend voor Codegroen voor de komende jaren: 94 dB bij plusminus 5.000 tpm
2. Nieuwe KNMV enduronorm: 2 meter afstand, motor in de toerental begrenser jagen, max 112 dB. Wordt wat Codegroen betreft nooit een norm om op CG-ondersteunde evenementen mee te meten; de meting zelf geeft veels te veel overlast aan omwonenden en natuur
ad 2 Is feitelijk dezelfde norm als norm 1 maar iets preciezer. Beide normen geven namelijk als resultaat een 94 dB op de dynamische meting, dus bij het voorbijrijden. Stationaire meting langs bijv. een maïsplak. Alleen norm 2 / meetmethode 2 geeft een meer betrouwbare uitslag; minder onterechte goedkeuringen en minder onterechte afkeuringen dan meetmethode 1.