Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: HART VAN BRABANTRIT: zondag 24 september 2006  (gelezen 21304 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: HART VAN BRABANTRIT: zondag 24 september 2006
« Reactie #90 Gepost op: 23-09-2006, 00:35 »
 :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: HART VAN BRABANTRIT: zondag 24 september 2006
« Reactie #91 Gepost op: 23-09-2006, 00:52 »
O, en hoe herkennen we jou dan Maarten  :P

Op een rit van de Transalp Club herken je me natuurlijk aan mijn... DRZ :-X
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 136
Re: HART VAN BRABANTRIT: zondag 24 september 2006
« Reactie #92 Gepost op: 23-09-2006, 01:05 »
Zo, weer een paar avondjes gesleuteld maar nu is  ie er klaar voor, wr-rallyframepje gemonteerd (duuratech, en dan nog zelf zwaar passend moeten maken :-\) electrisch roadbook en Ico op een gezette rvs beugel geschroefd en 't reguliere onderhoud verricht. En dat voor een vent met een waardeloos technisch inzicht, ik ben trots op mezelf :-* .Ben er zondag lekker op tijd (zoals gewoonlijk), samen met m'n broer (ook op een WR, 't wordt z'n eerste roadbookrit). 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: HART VAN BRABANTRIT: zondag 24 september 2006
« Reactie #93 Gepost op: 23-09-2006, 10:58 »
Ik heb de DR weer eens opengetrokken en nu voorzien van een kudde nieuwe onderdelen (zat er al lang aan te komen, tijdens de MS1000 was het al kielekiele) en die zou nu gewoon weer vlotjes 20.000-30.000 km mee moeten kunnen (hoop ik toch) morgen zal ie alvast wel redden...  ;)

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 525
Re: HART VAN BRABANTRIT: zondag 24 september 2006
« Reactie #94 Gepost op: 24-09-2006, 05:42 »
zo, ik heb er zin in, tot straks  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: HART VAN BRABANTRIT: zondag 24 september 2006
« Reactie #95 Gepost op: 24-09-2006, 06:34 »
Nog even ontbijten en dan vertrek ik ook. Tot zo.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: HART VAN BRABANTRIT: zondag 24 september 2006
« Reactie #96 Gepost op: 24-09-2006, 08:50 »
Veel plezier iedereen!!

Ik hou de kids bezig ok?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: HART VAN BRABANTRIT: zondag 24 september 2006
« Reactie #97 Gepost op: 24-09-2006, 16:16 »
Zo, weer terug. Om 14.15 zat het er weer op. Lekker doorgereden  :-X

Samen met Richard, Edward en Harold lekker veel stof doen opwaaien  8)

Mannen, het was weer erg geslaagd. Bedankt.

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: HART VAN BRABANTRIT: zondag 24 september 2006
« Reactie #98 Gepost op: 24-09-2006, 16:25 »
Het deel wat we gereden hebben wat leuk om te doen. Helaas brak rond de 50 km de verbinding van de einddemper en voorbochten op mijn XT,wist dat die niet best meer was maar na de heuveltjes in het bos was het over. Ik vond het niet handig om met die herrie door te rijden.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 477
Re: HART VAN BRABANTRIT: zondag 24 september 2006
« Reactie #99 Gepost op: 24-09-2006, 18:11 »
Mooie rit. Jammer dat ik na 30 kilometer in een gat klapte en  na een korte vliegcursus op mijn rug landde waardoor het voor mij was afgelopen.
Ik heb nog wel een paar fot's van tevoren kunnen maken. Waar kan ik die naartoe sturen??

Jeroen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: HART VAN BRABANTRIT: zondag 24 september 2006
« Reactie #100 Gepost op: 24-09-2006, 20:19 »
Zeker mooie rit! Wat mij betreft mag er meer modder, wazzz erg stoffig  :D

Frans Verhoeven ook nog gespot met zijn KTM 660 RR (ex van Depres), jsus wat vloog ie die trap bij dat viaduct op!! Tuareg reunie was ook zeer geslaagd, erg gezellig
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: HART VAN BRABANTRIT: zondag 24 september 2006
« Reactie #101 Gepost op: 24-09-2006, 20:29 »
Het was weer een mooie rit. Bij lange na niet uitgereden, maar dat mag de pret niet drukken.
Het begon 's ochtends al goed, vlak voor de benzinepomp stopte de KTM er mee. De boel volgooien en daarna ging het weer vrolijk verder totdat ik bij Marc en Jeroen aankwam. Vraagt Jeroen nog doodleuk of ik net mijn ketting nog had gesmeerd...bleek er een hele plas olie op de karterbescherming te liggen en mijn achterwiel onder de olie (dat verklaarde overigens wel waarom ik die MT21 zo snel vond gaan glijden...). Olie kwam onder het filterdeksel vandaan, daar had ik zaterdag nog een nieuw filtertje ingestopt. Toen ging het sluiten van dat dekseltje niet bepaald vlekkeloos: eerst de pakking er dubbel tussen en daarna zo'n draadje van de versnellingsensor ertussen. Maar met een beetje wonderblauw spul van Marc bleef de boel gelukkig wel dicht en konden we met de nodige vertraging afreizen naar Esbeek.

Daar rustig aan een bakje koffie gedronken, roadbook geplakt, je kent het wel. Jochen heeft geen roadbookhouder bij zich en wil met ons mee: geen probleem, hoe meer zielen hoe groter het plezier. Daarna komt Roos met ene Peter, of die ook bij ons mag aanschuiven. En als we dan zo'n beetje klaar zijn om te vertrekken komt er nog een Peter aan op een Domi. Tja, rij ook maar met ons me joh, als je nu nog je roadbook moet plakken....

Dus met een bond gezelschap aan motoren, 3x Dominator (wisten jullie al dat die lui een eigen Domi-club hebben: kijk maar), een Africa Twin een F650 Dakar en een KTM  :)
Helaas gaat het bij Jeroen mis als die zijn eerste vliegles van die dag doet. Hij komt lelijk op zijn rug terecht en besluit te stoppen. Samen met Marc gaan ze over het asfalt verder, terwijl wij nog wat kilometers maken. Leuke paden, veel paarden (met wagen, tjee wat maken die een stof zeg) en het rijden gaat op zich lekker, weinig fout gereden. Ik moet nog wel wennen aan de nieuwe carburateur: de motor reageert zo direct op het gas, echt onwijs!!

Na de uitsmijters rijden gaat de Peter met de BMW er vandoor en we nog een uurtje of 2 met zijn drieen door. Tegen een uur of 5 komen we weer bij het startpunt aan, maar daar is bijna iedereen al weg. Nog even snel een bakkie en dan rap op huus an.

Zo te horen heb ik een hoop mensen gemist, volgende keer beter. Dan maar proberen wat vroeger te starten en dan eens een keer zo'n rit helemaal uitrijden.


Groetjes, Jan.

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 525
Re: HART VAN BRABANTRIT: zondag 24 september 2006
« Reactie #102 Gepost op: 24-09-2006, 20:39 »
Zo te horen heb ik een hoop mensen gemist, volgende keer beter. Dan maar proberen wat vroeger te starten en dan eens een keer zo'n rit helemaal uitrijden.
Groetjes, Jan.
Wij hadden ook al een hoop mensen gemist, volgende keer maar wat rustiger rijden  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: HART VAN BRABANTRIT: zondag 24 september 2006
« Reactie #103 Gepost op: 24-09-2006, 20:46 »
Nou, 30 kilometer was zo te lezen een kritiek punt van de rit van dit jaar. Jammer dat ik dat niet gehaald heb. Was als eerste terug op de camping dankzij een losgetrilde bout van de remklauw aan het voorwiel :-\

Kondigde zich, achteraf gezien, aan door een vreemd geluid bij remmen. Had me dan ook voorgenomen om bij de eerste rustpauze ff op onderzoek uit te gaan, maar dat hoefde op een gegeven moment niet meer. Op een mooi zandpad met een gangetje op 60-70 denk ik vrat de remschijf zich vast in de remklauw. Stond binnen een paar meter stil. ::)  ::)  >:(  Inge en Arthur er bijna bovenop.
Geen helpen meer aan. Remschijf zo krom als een hoepel. Met Arthur de remklauw losgewrikt, met een tyrappie vastgebonden. Daarna met maximaal brommertempo 12 km over de weg en fietspaden terug naar de camping.
En omdat we de acculader van de Ixus al een paar weken kwijt zijn geeneens een foto :-[

‘s middags thuis maar wat wezen prutsen. Zo ben ik terug gereden:


En dit is me kromme schijf


En om het verhaal nog sterker te maken: de vooras is ook nog eens krom  :o  :o  :o
Krijg ‘m er niet meer uit. Ben ik dan toch toe aan professionele hulp?


GS GJ :-\  :-\

En ja, Frans Verhoeven was er ook. Kiek moar:


Henno van B. trouwens ook. Maar die kon blijkbaar wat moeilijk z'n nest uit vanmorgen, want die ging pas tegen 12-ven rijden :P


Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 63
Re: HART VAN BRABANTRIT: zondag 24 september 2006
« Reactie #104 Gepost op: 24-09-2006, 21:10 »
He GJ,

Da's mooi klote jong. Gelukkig dat je niet enorm op je plaat ging en dat Do en Inge netjes oplette. Hebben zij wel de rit uitgereden?

Als je nog sleutel hulp nodig hebt laat me effe weten.

Groet Gerard
KTM 640-E
The Yellow thing BWM R 1150 GS (Stolen)
't Dolle Peerd R 80 GS Modified (Ran away)