Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Android en software  (gelezen 1296 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Android en software
« Gepost op: 30-09-2010, 10:11 »
Nu we hier ook al over Vista gaan beginnen weet ik er ook nog één:

Android telefoon: Aanrader of niet aan beginnen?
Zit er aan te denken om volgende maand de Desire Z op te halen, maar ben volledig onbekend met het besturingssysteem (2.2). Met name de kosten in het buitenland moeten binnen de perken blijven, dus is bij Android alle dataverbindingen te killen of blijft er op de achtergrond op zo'n "internettelefoon" toch nog iets actief?
Applicaties gemaakt voor 1.6 of 2.1 of zo, zou je die ook op de 2.2 kunnen gebruiken of werkt dat niet zo bij Android?

Oh, en ehhh, om het ARM gerelateerd te maken: Is er software die met Garmin GDB bestanden oveerweg kan?

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2328
Re: Android en software
« Reactie #1 Gepost op: 30-09-2010, 10:24 »
Om het nog relevanter te maken: komt er dan ook een mobiele (uitgeklede) versie van ARM. Of nog mooier: een gratis app :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Android en software
« Reactie #2 Gepost op: 30-09-2010, 10:33 »
Android telefoon: Aanrader of niet aan beginnen?
Oh, en ehhh, om het ARM gerelateerd te maken: Is er software die met Garmin GDB bestanden oveerweg kan?

Ferd, meteen doen.
Ik heb sinds twee weken de Samsung Galaxy S. Android 2.1. Een superding. Je moet voor mail, agenda en adresboek denk ik wel overstappen naar google/gmail varianten, maar dat had ik toch al.
En net als bij de Iphone zeer veel app's.
Marcel

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Android en software
« Reactie #3 Gepost op: 30-09-2010, 10:41 »
Om het nog relevanter te maken: komt er dan ook een mobiele (uitgeklede) versie van ARM. Of nog mooier: een gratis app :)

Deze bedoel je??

linkje:

http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?wap2
Je moet voor mail, agenda en adresboek denk ik wel overstappen naar google/gmail varianten, maar dat had ik toch al.
En net als bij de Iphone zeer veel app's.

De Google Apps gebruik ik al een jaar of drie/vier voor ARM, dus dat komt wel goed ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 307
Re: Android en software
« Reactie #4 Gepost op: 30-09-2010, 11:57 »
ARM draait perfect op mijn Samsung Galaxy S.
 
Geen app nodig dus, ook geen aangepaste mobiele site, gewoon ARM bookmarken en op bureaublad zetten.
 
 Edit:
Alle verbindingen zijn uit te schakelen dmv vliegtuigstand, ook zijn dataverbindingen apart uit te schakelen.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2328
Re: Android en software
« Reactie #5 Gepost op: 30-09-2010, 12:21 »
Deze bedoel je??

<iframe SRC=".//index.php?wap2" WIDTH=450 HEIGHT=600>http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?wap2</iframe>
linkje:

http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?wap2
Helemaal goed :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Android en software
« Reactie #6 Gepost op: 30-09-2010, 12:36 »
Ik heb de Sony-Ericsson X10 vanwege z'n acceptabele foto/videocamera en grote scherm. Ding bevalt me prima ondanks de 'bejaarde' Android 1.6.

Mail gaat gewoon via POP3/SMTP (privemail) en Exchange (werkmail). Zo'n gmail accountje heb ik nu wel, want da's verplicht, maar ik doe er eigenlijk niks mee.

Dataverbindingen zijn gewoon uit te zetten. Als het al niet via een ingebouwd iets kan dan zijn er duizenden apps die het voor je kunnen (APNDroid bijvoorbeeld).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Android en software
« Reactie #7 Gepost op: 30-09-2010, 12:40 »
@brts
ik zou toch de mobiele ARM eens proberen. Is een stuk leesbaarder op je telefoon.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Android en software
« Reactie #8 Gepost op: 30-09-2010, 12:46 »
Ik gebruikt op mijn iphone ook de normale ARM site en niet de mobile.

Werkt perfect in en uitzoomen is bij iphone lekker makkelijk dus geen problemen met lezen.
Vstrom 650 - KTM 525 EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Android en software
« Reactie #9 Gepost op: 30-09-2010, 12:52 »
Ja, maar dat zoomen hoeft dus dan niet.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Android en software
« Reactie #10 Gepost op: 30-09-2010, 12:58 »
Met name de kosten in het buitenland moeten binnen de perken blijven, dus is bij Android alle dataverbindingen te killen of blijft er op de achtergrond op zo'n "internettelefoon" toch nog iets actief?

1 widget voor aan & uitzetten van de dataverbinding. uit is ook echt uit.
Bij instellingen kun je ook automatisch geen dataverbinding bij roaming kiezen, moet je natuurlijk wel een echte provider kiezen voor je SIM en niet eentje die in NL ook al aan het roamen is.


Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Android en software
« Reactie #11 Gepost op: 30-09-2010, 13:33 »
als het forum op de nieuwe softwareversie draaid(die nog moet uitkomen, dus even geduld) ga ik de mobieleversie ook wat opleuken.
zoomen gaat met een n900 ook subliem, maar het laden gaat via de hsdpa gewoon niet snel genoeg. Wel de mobiele site dus, die doet wat hij moet doen, snel de berichten laten zien en snel kunnen replyen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: Android en software
« Reactie #12 Gepost op: 30-09-2010, 13:49 »
dataverkeer "uit tijdens roaming" instellen

dwz wanneer je op een vreemd netwerk zit (en dus 2.95€/MB betaalt ::)) internet automatisch uit gaat.

vanuit de EU las ik laatst zit er overigens een max. op van iets van 60eu per maand datakosten dus bij 20MB stopt ie automatisch ter bescherming van een mega rekening (werkt uiteraard niet zo als je buiten europa bent)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Android en software
« Reactie #13 Gepost op: 30-09-2010, 14:26 »
Je kan bij mijn provider een maximum bedrag instellen voor dataverkeer, dus ook minder dan €60.
Marcel

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
Re: Android en software
« Reactie #14 Gepost op: 30-09-2010, 18:34 »
...
Dataverbindingen zijn gewoon uit te zetten. Als het al niet via een ingebouwd iets kan dan zijn er duizenden apps die het voor je kunnen (APNDroid bijvoorbeeld).

Jup. APNdroid gebruik ik zo'n beetje sinds ik mijn G1 heb, werkt prima