Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Travelmaniacsweekend 2010  (gelezen 9135 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Travelmaniacsweekend 2010
« Reactie #15 Gepost op: 11-08-2010, 18:14 »
Tja, spijtig maar misschien wel de enige juiste keuze op dit moment. Omdat het altijd behoorlijk budget neutraal is georganiseerd zit er meer voorbereiding aan dan als je het commercieel gaat doen. Alles wil je gewoon zo goedkoop mogelijk regelen en dat kost erg veel tijd. En tijd is voor veel mensen erg schaars. Volgend jaar pakken we het gewoon weer op.... :-*

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Travelmaniacsweekend 2010
« Reactie #16 Gepost op: 11-08-2010, 18:17 »
Toch vreemd , om op 5 aug een datum bekend te maken en achtereenvolgens 6 dagen later melden dat het niet doorgaat , is het niet eenvoudiger om een oplossing te zoeken , er zijn vast wel forum members die meer tijd hebben en een stukje van de organisatie op zich willen nemen. ???

He Jac, het staat je natuurlijk helemaal vrij een vervangend weekend te organiseren (of de mensen te regelen die dat gaan doen)  ;)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Travelmaniacsweekend 2010
« Reactie #17 Gepost op: 11-08-2010, 18:59 »
Of een traditie in wording weer 'ns nieuw leven in blazen:

http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=5327.0
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Travelmaniacsweekend 2010
« Reactie #18 Gepost op: 11-08-2010, 19:14 »
Of een traditie in wording weer nieuw 'ns leven in blazen:

http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=5327.0

Goed idee Gert, want veel verder dan woon-werk kom ik momenteel niet. Mooie gelegenheid om de Track eens even lekker uit te laten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Travelmaniacsweekend 2010
« Reactie #19 Gepost op: 11-08-2010, 20:05 »
Nou dat is wel jammer. Heb zelfs aangeboden om te helpen 2 weken geleden. Of gaat het niet door omdat ik heb gezegd dat ik alleen niet bij het ontbijt inzetbaar ben.

In Groningen is een ontbijtservice hoor.

Volgende keer (?) niet zoveel aan die Volvo sleutelen en mij bellen om te helpen, want het mag toch niet verloren gaan.
Marcel

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Travelmaniacsweekend 2010
« Reactie #20 Gepost op: 11-08-2010, 20:07 »
Het gaat zeker niet verloren! Misschien volgend jaar 2x om in te halen  ;D
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 898
Re: Travelmaniacsweekend 2010
« Reactie #21 Gepost op: 11-08-2010, 20:14 »
Misschien kunnen de Belgen op dit forum eens aan de kar trekken.
Is maar een idee

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Travelmaniacsweekend 2010
« Reactie #22 Gepost op: 12-08-2010, 11:12 »
Vind het erg jammer dat het zo loopt, we hebben het 10 jaar lang met veel plezier gedaan, maar het is echt wel een klus om zo'n weekend te organiseren. Ik geloof niet dat iedereen beseft hoeveel uren daar in gaan zitten. (alleen al het opbouwen/onderhouden van het netwerk, testmotoren, een goodiebag met diverse tijdschriften, persberichten, lokatie zoeken en bezoeken, inkopen doen, spullen organiseren enz. enz. ) Een jaar geleden heb ik al aangegeven dat ik prioriteit moet geven aan andere dingen (Transanatolia slokt veel tijd op, ik zou er zelf bij het weekend helemaal niet bij zijn dit jaar omdat ik nog onderweg naar huis ben dan) en dat andere mensen het stokje mochten overnemen. Jammer van het weekend en al het werk dat we eerder verzet hebben, maar wat ik een jaar geleden al vreesde is om wat voor reden dan ook uiteindelijk wel uitgekomen.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Travelmaniacsweekend 2010
« Reactie #23 Gepost op: 12-08-2010, 12:50 »
ontzettend jammer het TM weekend was een vast gegeven voor mij .... maar wel te begrijpen.

Voor een volgende keer wil ik me graag aanbieden om een deel van de orga op me te nemen .... de inwendige mens bijvoorbeeld ligt mij wel (ontbijt, koffie, bbq etc) Ook apparatuur, (beamers, compu's etc.) kan ik wel makkelijk regelen.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Travelmaniacsweekend 2010
« Reactie #24 Gepost op: 12-08-2010, 13:00 »
Laten we in oktober/november met mensen die willen mee organiseren bij elkaar komen om te zien wat de mogelijkheden zijn. Het lijkt mij evident dat Marcel daar dan zeker bij is ivm het draaiboek dat vast aanwezig zal zijn. Opnieuw het wiel uitvinden is natuurlijk niet handig.

Ik hoor overigens deze week pas over de problemen. Twee (drie?) weken geleden had ik contact met Ferd over het TMW en was er nog geen twijfel over het doorgaan.

Dus Marcel als je in oktober alle Turkije toestanden achter de rug hebt horen we van je? Kan een ieder die nu zegt te willen meedoen daar nog even serieus over denken.
Marcel

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Travelmaniacsweekend 2010
« Reactie #25 Gepost op: 12-08-2010, 13:09 »
ontzettend jammer het TM weekend was een vast gegeven voor mij .... maar wel te begrijpen.

Voor een volgende keer wil ik me graag aanbieden om een deel van de orga op me te nemen .... de inwendige mens bijvoorbeeld ligt mij wel (ontbijt, koffie, bbq etc) Ook apparatuur, (beamers, compu's etc.) kan ik wel makkelijk regelen.

Ook ik wil me graag inzetten. Is het niet een idee om het op de zelfde locatie te doen als vorig jaar? Daar is ook al een route voor en ik heb ondertussen ook een offroadroute daar. Ik en nog een aantal andere ARM-ers zijn hartstikke bekend met de omgeving en weten alle winkels wel te vinden. Ik heb ook de beschikking om grotere dingen te vervoeren en kan omdat het maar een kilometer van mijn huis is ook prima eerder beginnen met opbouwen.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Travelmaniacsweekend 2010
« Reactie #26 Gepost op: 12-08-2010, 13:20 »
Het grootste deel van de vaste orga ploeg zit ofwel in het buitenland (3) ofwel heeft het te druk (zeker 2). We komen ook wat pakkende reisverhalen tekort. Ikzelf heb wel de "know-how" maar kan het niet alleen en dat weekeinde is eigenlijk ook hangen en wurgen gezien de thuissituatie op dat moment.
Er is dus zeker geen uitstel => afstel want daarvoor is het te leuk en hebben we al een te lange traditie. In NL lijkt het Globetrotters weekend opgehouden en in B was er sowieso al niet echt iets voor zover ik weet dus we zijn nog de enigen en we gaan hoe dan ook door.

Waar ik met Arjen al kort over heb gesproken is een TMW-"lite". Elkaar "treffen" lukt altijd, een camping vinden ook, iets te eten vinden we altijd. Gezelligheid en drank komen we ook zelden tekort.
Misschien deze keer zonder presentaties, dat scheelt gedoe met apparatuur en zo. Maar misschien is er weer wel een gezamenlijk ritje te doen, er is altijd wel iemand die nog een gdb-tje of track in de buurt weet.
Het enige wat je dan echt moet "organiseren" is een datum prikken en een locatie.

Dan kan het toch in afgeslankte vorm doorgaan zonder belasting van de afwezige/te drukke harde kern.

Zoiets dan?

Ook ik wil me graag inzetten. Is het niet een idee om het op de zelfde locatie te doen als vorig jaar? Daar is ook al een route voor en ik heb ondertussen ook een offroadroute daar. Ik en nog een aantal andere ARM-ers zijn hartstikke bekend met de omgeving en weten alle winkels wel te vinden. Ik heb ook de beschikking om grotere dingen te vervoeren en kan omdat het maar een kilometer van mijn huis is ook prima eerder beginnen met opbouwen.

Now we're talkin'  8)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Travelmaniacsweekend 2010
« Reactie #27 Gepost op: 12-08-2010, 14:45 »
Goed plan. BBQ is altijd te organiseren, toch?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Travelmaniacsweekend 2010
« Reactie #28 Gepost op: 12-08-2010, 14:49 »
OK , ik kan eventueel ook wel het een en ander op de rit krijgen , hier in Brabant hebben we zowiezo al prachtige routes liggen , roadbooks zijn kan en klaar en direct te gebruiken , Frans Verhoeven wil vast wel een presentatie doen over zijn BMW en Dakar avonturen , Komkommer wil vast ook wel wat vertellen over zijn avontuur van dit jaar , locatie moet ook geen probleem zijn , Safari camping Hilvarenbeek of xxxxxxx hoeve in Goirle , BBQ , ontbijt is allemaal te regelen , DIPI wil vast wel wat proefrit motoren neerzetten , Dakar motoren en of de buggy van Jurgen vd Goorberg is ook wel te regelen , ik hoor het wel  :) 
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4267
Re: Travelmaniacsweekend 2010
« Reactie #29 Gepost op: 12-08-2010, 15:45 »
Waar ik met Arjen al kort over heb gesproken is een TMW-"lite". Elkaar "treffen" lukt altijd, een camping vinden ook, iets te eten vinden we altijd. Gezelligheid en drank komen we ook zelden tekort.
Misschien deze keer zonder presentaties, dat scheelt gedoe met apparatuur en zo. Maar misschien is er weer wel een gezamenlijk ritje te doen, er is altijd wel iemand die nog een gdb-tje of track in de buurt weet.
Het enige wat je dan echt moet "organiseren" is een datum prikken en een locatie.

Dan kan het toch in afgeslankte vorm doorgaan zonder belasting van de afwezige/te drukke harde kern.

Zoiets dan?
Now we're talkin'  8)

Dan zeg ik vast een Algerije kampvuur presentatie toe! Oh, met geprinte foto'tjes en volledig annaloog rond het vuurtje, lijkt me echt leuk!
 
Ik wil best wat dingen oppakken ook om deze lite verzie door te laten gaan.