Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Wat kost nu een rallye?  (gelezen 4358 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Wat kost nu een rallye?
« Reactie #15 Gepost op: 01-07-2009, 17:48 »
Wel leuk natuurlijk al die kosten van de rally's vooraf. Maar als ik de verhalen en berichten een beetje lees en hoor over de OER en de Tuareg dan heb je achteraf misschien nog wel meer kosten. Ik zal er even een nieuw topic over openen om te kijken of we daar tot een overzicht kunnen komen van de opgelopen (financiële) schade tijdens zo'n rally.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Re: Wat kost nu een rallye?
« Reactie #16 Gepost op: 19-07-2009, 23:34 »
Het is inderdaad allemaal mooi. De kosten zijn op zich te doen, maar zoals werd vermeld er komt nog een hoop bij. Er kan van alles gebeuren.  Dat is natuurlijk een risico.
 
Als de kinderen ouder zijn, ga ik hier ook voor.
Lijkt me geweldig!!  8)
Beat the Elements (Yamaha XT660Z Tenere 2008 black)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Wat kost nu een rallye?
« Reactie #17 Gepost op: 20-07-2009, 00:04 »
Ik heb wel eens een artikeltje gelezen over de kosten van wedstrijdzeilen (op zee). De conclusie was dat dat ongeveer overeen kwam met onder de douche staand briefjes van 1000 verscheuren. Komt volgens mij voor veel mensen hier bekend voor.

Voor de vorige inzender: als de kinderen groter zijn, zijn de redenen om niet te gaan ook groter.
Marcel

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Wat kost nu een rallye?
« Reactie #18 Gepost op: 20-07-2009, 09:12 »


Voor de vorige inzender: als de kinderen groter zijn, zijn de redenen om niet te gaan ook groter.

Nuance:

Als de kinderen kleiner zijn, is de reden groter niet te gaan.

Zin de kinderen groter, dan is de reden evenredig groot.

Niet? Of zijn hier zoveel dames en heren met een midlife crisis???  ;D :D
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Wat kost nu een rallye?
« Reactie #19 Gepost op: 20-07-2009, 09:21 »
Ik dacht in dit kader meer aan een financiële crisis. Studerende kinderen schijnen een aardige rallyfiets te kosten.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4361
Re: Wat kost nu een rallye?
« Reactie #20 Gepost op: 20-07-2009, 15:19 »
En zijn ook nog eens slecht voor het milieu :-X
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Wat kost nu een rallye?
« Reactie #21 Gepost op: 20-07-2009, 16:00 »
En zijn ook nog eens slecht voor het milieu :-X

http://www.npo.fr/maroc2009/en/rallye_nature_approved.php?rub=1a

[qoute]

The NPO Rallies  are "NATURE APPROVED" up to 200%         Sustainable development: NPO is committed !
               
           Aware of the fragility of natural spaces and the need to protect nature, NPO wishes
           to underline its environmental approach.
 In addition to camp cleaning action and the systematic installation of tanks to collect used oil, NPO is committed to act responsibly.
 At all its rallies NPO will compensate for the polluting emissions from all means of transport used: cars, trucks, ULM, planes, helicopters, generators, etc.
           A “Nature Approved” logo placed on all vehicles will be a sign of this commitment.
 Compensation will be calculated on the basis of actual consumption of fuel and the impact of recycling of tyres and lubricants.
           In 2009 NPO is committed to compensate 200% for all its emissions!
A voluntary programme will be offered to all competitors.
               
 NPO wants all participants to be aware of these challenges and of the need to have an ecologically responsible attitude by becoming personally committed to the same compensation programme. 
 Competitors are invited to compensate for their polluting emissions, using the same calculations as those used for the organisers’ vehicles. Vehicles will be identifiable by means of the “Nature Approved” logo.
A little commitment goes a long way !
nature approved
               
           In partnership with the MADDA association, NPO will finance a tree planting programme
           to combat erosion and desertification.
   www.asso-madda.org
   
           As a exemple, for the Rally of Tunisia 2009, NPO contributed to the planting of 5 000 trees !
           What will you be doing ?          Download the Nature Approved press release of the Rally of Tunisie 2009
[/quote]
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Wat kost nu een rallye?
« Reactie #22 Gepost op: 20-07-2009, 16:31 »
Ik dacht in dit kader meer aan een financiële crisis. Studerende kinderen schijnen een aardige rallyfiets te kosten.
Studerende kinderen hebben een eigen aardige rallyfiets bij elkaar gesprokkeld  :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: Wat kost nu een rallye?
« Reactie #23 Gepost op: 20-07-2009, 20:32 »
Ik dacht in dit kader meer aan een financiële crisis. Studerende kinderen schijnen een aardige rallyfiets te kosten.
Sst!
Die studerende kinderen onderhouden en repareren dan wel je motor hoor ;)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Re: Wat kost nu een rallye?
« Reactie #24 Gepost op: 23-07-2009, 11:30 »
Ik heb weer wat losgemaakt met mijn opmerking  ;) .
Het is nu even inderdaad een midlife crises, maar straks ben je blij dat je weg kan.
 
En financieel, ach ja, nu alvast wat apart houden voor de studie :-\ .
Gelukkig is mijn vrouw kostwinner  :D .
 
En inderdaad als ze ouder worden en technisch kun je ze ervoor laten werken ;D  (motor poetsen en onderhouden).
Beat the Elements (Yamaha XT660Z Tenere 2008 black)

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Wat kost nu een rallye?
« Reactie #25 Gepost op: 23-07-2009, 11:50 »
Sst!
Die studerende kinderen onderhouden en repareren dan wel je motor hoor ;)

Dat is dan wel weer waar, mijn ouders gaan bijna niet meer naar de garage, 't is gewoon een investering :).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: Wat kost nu een rallye?
« Reactie #26 Gepost op: 23-07-2009, 12:16 »
Kinderen??....wat is dat? :D
Ben zelf een groot kind...spelen in de zandbak, joepiejejeei!!!


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Re: Wat kost nu een rallye?
« Reactie #27 Gepost op: 23-07-2009, 23:19 »
Dat is dan wel weer waar, mijn ouders gaan bijna niet meer naar de garage, 't is gewoon een investering :) .

Jij bent een zoon uit duizenden, de zoon die ik altijd heb gewild  :D .
Hoop dat mijn jongens ook zo worden!!.
Beat the Elements (Yamaha XT660Z Tenere 2008 black)