Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Yamaha revolutie  (gelezen 2184 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3420
Yamaha revolutie
« Gepost op: 09-09-2009, 19:19 »
http://www.nieuwsmotor.nl/2009/09/09/revolutionaire-2010-yamaha-yzf450f-onthuld/
 


Op internet heeft Yamaha Motor de details van de 2010 YZ450F vrijgegeven. Grootste innovaties zijn de gedraaide positie van de cilinder, de grotere boring met kortere slag, het gebruik van een magnesium cilinderkop en de toepassing van brandstofinjectie. Daarnaast zijn zowel het frame als de styling nieuw.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Yamaha revolutie
« Reactie #1 Gepost op: 09-09-2009, 19:32 »
ik hoorde een roddel dat er geen WR450's meer komen...Iemand bekend?
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4366
Re: Yamaha revolutie
« Reactie #2 Gepost op: 09-09-2009, 21:04 »
Is wel helemaal in het dat blokkendraaien, maar bij deze snap ik de betere massacentralisatie niet.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Yamaha revolutie
« Reactie #3 Gepost op: 09-09-2009, 21:18 »
Uitlaatbochten niet meer voorlangs?

En zie ik op dat opengespleten plaatje nou een koppeling die verder naar achter is geplaatst? Die grote draaiende delen verder naar achter plaatsen zal wellicht ook wel helpen. Ook vind ik de cilinder erg diep liggen. Laag zwaartepunt is natuurlijk altijd goed.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Yamaha revolutie
« Reactie #4 Gepost op: 09-09-2009, 21:30 »
Hhmmmm, interesting!
Een niet zo voor de hand liggende aanpassing lijkt mij.
Cannondale had grote problemen met zo'n omgedraaide kop.
Het voordeel van een uitlaat aan de voorkant is juist dat je daardoor èn een goede koeling hebt èn ook nog een mooie lange uitlaat (die toch nodig is omdat we moeten dempen).
Door deze bouwwijze is de kop wel mooi gecentraliseerd.
Ben benieuwd hoe dit zich gedraagt t.o.v. een Husaberg.


Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1570
Re: Yamaha revolutie
« Reactie #5 Gepost op: 10-09-2009, 07:29 »
Probeer de Kickstarter eens uit te klappen...

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Yamaha revolutie
« Reactie #6 Gepost op: 10-09-2009, 07:46 »
Probeer de Kickstarter eens uit te klappen...
Da's geen probleem hoor:


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1078
Re: Yamaha revolutie
« Reactie #7 Gepost op: 10-09-2009, 08:28 »
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Yamaha revolutie
« Reactie #8 Gepost op: 10-09-2009, 09:22 »
Ik zie de voordelen niet zo. Dan vind ik de laatste Husaberg ontwikkelingen meer "revolutie".
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Yamaha revolutie
« Reactie #9 Gepost op: 10-09-2009, 11:22 »
Zou me niet verbazen dat deze omgedraaide cylinderkop mede ingegeven wordt door de wens om het inlaatkanaal recht te houden. Op deze manier kan dat.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Yamaha revolutie
« Reactie #10 Gepost op: 10-09-2009, 11:47 »
alleen wil je eigenlijk een recht inlaatkanaal van bovenaf(!).. op het plaatje zit de inlaat meer ouderweds horizontaal.. wat dan idd met deze stand iets beter wordt, maar zeker nog niet ideaal is.


Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Yamaha revolutie
« Reactie #11 Gepost op: 10-09-2009, 12:19 »
je kunt er ook een mooie ruggedized iPod bij krijgen;

There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 82
Re: Yamaha revolutie
« Reactie #12 Gepost op: 10-09-2009, 15:12 »


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Yamaha revolutie
« Reactie #14 Gepost op: 14-09-2009, 05:38 »
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3