AllRoad-Forum > All-Road Equipment

Motorpak

<< < (2/16) > >>

SingleMinded:
Heb een Rukka Armas http://www.rukka.com/motorsport/products/#!product/armas/yellow


Enige echt waterdichte pak dat ik in 20 jaar heb gehad. De lock-out 'rits' is ff wennen en moet je soepel houden door 1x per week even de stift met siliconen er langs te halen.


De meeste Rukka pakken hebben een gore-tex laminaat (ipv een losse gore-tex 'liner') en dat werkt perfect en voorkomt ook dat je pak zich volzuigt, zwaar wordt en 3 dagen nodig heeft om weer echt droog te worden.
Nadeel daarvan is dat het niet goed ventileert en daarom is zo'n laminaat (sommige KLIM pakken hebben het ook) m.i. niet geschikt voor actief motorrijden zoals met een all-road ritje. Bij temperaturen boven de 20graden en droog weer rijd ik liever in m'n leren pak (een 15 jaar oude Richa).


De Rukka heb ik gepast en gekocht bij Simako in Apeldoorn.

Zwaailicht:
Heb even gekeken. Ze hebben tenminste keuze en voorraad.
Zal toch (na mijn vakantie) eens langsgaan. Zit vaker in die buurt.
Bedankt voor de tip!

Rembeau:

--- Citaat van: SingleMinded ---Nadeel daarvan is dat het niet goed ventileerd en daarom is zo'n laminaat (sommige KLIM pakken hebben het ook) m.i. niet geschikt voor actief motorrijden zoals met een all-road ritje.

--- Einde van citaat ---

Met mijn Klim Overland gaat dat prima: de grote ventilatieritsen zo ver open als nodig en bij serieuze regen alles ff dicht.
Idem voor de Klim Traverse, de Latitude en Badlands Pro zijn meer weg-georiƫnteerd en warmer. Alle vier deze modellen hebben zo'n Goretex laminaat.

wijnand:
Heb dit voorjaar in de VS voor 300 dollar de klim traverse gekocht. Zit geen protectie in. Daaronder dus een spidi multitech armor tex jacket.  De traverse heb ik vandaag ervaren met een gigantische bui is echt waterdicht! Mijn oude polo pharoh broek dus niet, moet iets nieuws voor komen. De combi met het spidi jack maakt dat je bij echt warm weer (van de zomer in spanje) de klim uit kunt laten.

SingleMinded:
Vraag me af of het GoreTex Proshell laminaat waterdicht blijft wanneer je er een schuiver mee maakt? Ze gebruiken wel 800D cordura, dat kan wel wat hebben, dunkt me?


Ik heb ook nog wel een harnas & losse kniebeschermers maar die gebruik(te) ik alleen voor de (OER) rally en OTR'en. Maar dat is zelden; ik rijd meer all-road stijl: Ad Ketelaar ritjes, MS1000, Brabo of zelf wat uitzetten hier in de buurt. Minder 'hard core' dus.


De Alpinestars Durban kan ik trouwens de mouwen van afhalen en alsnog een harnas onder dragen: zo kan ik de praktische bruikbaarheid (zakken enzo) combineren met extra veiligheid en nog meer ventilatie. Er zitten ook bevestigingspunten op voor een nek-kraag (van Alpinestars) en je kan er nog extra protectors in kwijt wanneer je toch voor het ruigere werk gaat.



Zie nu (pas) ook deze combi van Spidi: [size=78%]http://www.spidi.com/eu/eu_en/textile-motorcycle-jackets/hard-track-jacket.html[/size] en die ziet er ook goed bruikbaar uit:



Er is ook een boswachtervriendelijke versie!!







 ;D ;D ;D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie