Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori  (gelezen 37958 keer)

Online member

  • *****
  • Berichten: 2080
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #45 Gepost op: 20-02-2013, 20:57 »
Vandaag weer verder.


Eerst maar even de klepspeling controleren: was nog keurig volgens 't boekje.




De carterontluchting weer aangesloten ... idd een slang teveel er af gehaald... bekabeling gefatsoeneerd zodat het luchtfilterhuis er straks weer op kan. Gaskabels verlegd, die lagen m.i. wat onhandig. Paar keer het luchtfilterhuis er op en er af om te kijken of er niks gaat knellen.

Toen de navigatie/dashboard voor elkaar gemaakt. Op de plaat is ruimte voor een roadbookhouder (F2R), een ICO, een 2e ICO, het KTM dashboardje en wat loze gaten voor tuimelschakelaars. Ik zal op de plek van de 2e ICO de ZUMO kwijt moeten.





[size=78%]





Is allemaal goed doordacht met sleuven en gaten op de juiste plek zodat de spullen er naadloos op passen. Hele plaat laat zich goed positioneren; wel even rekening houden met stuur volledig naar links en naar rechts... er blijft net een paar millimeter speling tussen navigatiemontageplaat en de rem/koppelingsvloeistofpotjes op het stuur.






Moet nog wel alles elektrisch aansluiten en bekabeling routeren en vastleggen, ICO wielsensor monteren + knipperlichten een plekje geven.

De koplamp is van een KTM 990/950 of zo en ook het kunsstof deel er om heen is KTM.





Dan is het even pielen met het kunsstof kuipdeel om e.e.a. goed pas te krijgen. De orginele delen moeten zich om de tanks plooien en laten zich daarom niet spanningsvrij monteren. Aan ieder kant moeten er 3 gaten geboord worden en dat kan je maar 1x doen... dus goed passen en meten.
Het past aardig goed allemaal, maar enige sleutelvaardigheid en technisch inzicht is wel gewenst. Is soms ff zoeken van wat hoort waar. De handleiding beschrijft niet ieder detail en de moertjes, piefjes en palletjes zijn niet genummerd of zo.

Is dus vaak een kwestie van losjes er op zetten, er weer afhalen, andere delen goed positioneren, er weer goed op zetten, gaten aftekenen of zo, dan er weer af halen om de gaten te boren en dan er weer op zetten. Boren in bv. de kunstof delen kun je maar 1x doen dus moet wel dubbelchecken of het goed zit.

Even voor een 1e impressie de kuipdelen en zadel er losjes aangehangen:







... ziet er al goed uit!

Het is wel echt een DIKKE motor geworden... het was een rank endurootje (in mijn ogen) maar hij heeft nu letterlijk en figuurlijk meer 'body' gekregen. Grappig is wel dat als je'm oppakt/weg zet toch lichter is dan je verwacht.

HJ[/size]
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #46 Gepost op: 20-02-2013, 21:01 »
Mooi man!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #47 Gepost op: 20-02-2013, 21:31 »
Machtig mooi zul je bedoelen!
 
Slim die beide stangetjes die de rb plaat steunen. gaat niet snel scheuren/breken zo.
 
Mbt stuuruitslag: overweeg om die een paar graden beperken. "net niet raken" betekend waarschijnlijk bij een val op snelheid "toch wel geraakt".
Iets minder stuuruitslag ga je niet echt missen met zo'n rallyfiets denk ik.
 

Online member

  • *****
  • Berichten: 2080
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #48 Gepost op: 20-02-2013, 21:43 »
Heb je wel gelijk in, zal de aanslagbouten war verder uit draaien.
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #49 Gepost op: 20-02-2013, 22:01 »
Vandaag weer verder.


Eerst maar even de klepspeling controleren: was nog keurig volgens 't boekje.




HJ
Errug mooi aant worden! Maar als techniekfreak een vraagje. Zie ik het goed, zitten de tuimelaars aan de nokkenas vast ipv schuiven over een nok op de as?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Online member

  • *****
  • Berichten: 2080
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #50 Gepost op: 20-02-2013, 23:08 »
Nee... je ziet de twee rolletjes, 1 boven de inlaatnok en 1 boven de uitlaatnok, die de tuimelaars bedienen die op hun beurt de kleppen bedienen.
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #51 Gepost op: 20-02-2013, 23:16 »
Ok, weet ik dat ook weer. Iig dat is best netjes. Beter dan zo'n plaatje wat over een nok schraapt.

Thanx!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4370
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #52 Gepost op: 21-02-2013, 07:41 »

Toen de navigatie/dashboard voor elkaar gemaakt. Op de plaat is ruimte voor een roadbookhouder (F2R), een ICO, een 2e ICO, het KTM dashboardje en wat loze gaten voor tuimelschakelaars. Ik zal op de plek van de 2e ICO de ZUMO kwijt moeten.

HJ


Gaat mooi worden zo, maar is het niet handiger om de Zumo wat dichter op het stuur te hebben anders moet je wel erg ver rijken om ff in te zoomen e.d.
None of us is as strong as all of us.

Online member

  • *****
  • Berichten: 2080
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #53 Gepost op: 21-02-2013, 10:04 »
Misschien wel, maar de enige plek is dan in het midden op het stuur omdat ie anders in botsing komt met de opbouw. Als je staat is dat ook geen handige plek.
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #54 Gepost op: 21-02-2013, 10:23 »
ik meen dat een zumo niet zo geschikt is voor tijdens een rally. je kan bijvoorbeeld niet op cap rijden met zo'n ding. Als dat niet zo is heb ik in elk geval voor joker een gps60 gekocht.


Kijk dat even na voordat je allerlei aanpassingen maakt om je zumo erop te zetten.


[size=78%]wel een mooi ding zo. [/size]

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #55 Gepost op: 21-02-2013, 11:00 »
Misschien wel, maar de enige plek is dan in het midden op het stuur omdat ie anders in botsing komt met de opbouw. Als je staat is dat ook geen handige plek.
Nou dat valt mee kan ik je melden! (heb het al jaren zo, en het idee gejat van Dakar motoren!)
Voorwaarde is een voldoende groot scherm, en daarom rij ik ook al jaren met een 276C (die niet meer nieuw te koop zijn...)
Die 276 heeft ook een prima (groot!)kompas, zowel digitaal én analoog!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #56 Gepost op: 21-02-2013, 11:29 »
Cap rijden heb je alleen een simpele kompas roos voor nodig , en die zit op een zumo , nadeel was volgens mij dat ie noord aanwijst als je stil gaat staan of in ieder geval niet de juiste koers , en er alleen N Z W O op staat en geen fatsoenlijke schaalverdeling .
Ik heb hem gebruikt een keer tijdens de transanatolia , maar was niet zo heel veel cap rijden daar , en dat ging prima .
 
 
 
 
 

Online member

  • *****
  • Berichten: 2080
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #57 Gepost op: 21-02-2013, 20:56 »
U
ik meen dat een zumo niet zo geschikt is voor tijdens een rally. je kan bijvoorbeeld niet op cap rijden met zo'n ding. Als dat niet zo is heb ik in elk geval voor joker een gps60 gekocht.


Kijk dat even na voordat je allerlei aanpassingen maakt om je zumo erop te zetten.


[size=78%]wel een mooi ding zo. [/size]


ZUMO is goed genoeg voor mij: heeft me prima door de OER geloodst. Op CAP (waypoint?) gaat ook prima: dikke rode pijl in de richting v.h. waypoint: de graden moet je er zelf bij denken. Maar bedankt voor het meedenken (de rest ook trouwens).

met waypoint:




zonder waypoint:



Trouwens ... bij nadere beschouwing... had ik de ZUMO op de Tenere ook midden op het stuur, hoewel iets hoger.
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Online member

  • *****
  • Berichten: 2080
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #58 Gepost op: 27-02-2013, 22:20 »
Even een update en sneak-preview

Na een paar avondjes stickers plakken:




+ nog wat andere delen beplakt die al aan de motor hangen. Stickers zijn ook fabrieks kwaliteit; dik spul met de bedrukking aan de binnenzijde.

Heb er wat oranje afgesneden (zie rechter delen)... vond ik wat mooier.

Om ze er kreukvrij op te krijgen vraagt behalve remschijfreiniger (voor het ontvetten van de plastic delen), een stanleymes (o.a. om hier en daar wat gaten uit te kunnen snijden), vooral ook wat geduld en handigheid.

Een paar teasers alvast:




















uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 169
Re: 690 pimpen: Rally Raid of Dottori
« Reactie #59 Gepost op: 28-02-2013, 00:16 »
Gaaf project hoor!