Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Dakar 2011 - kanshebbers top 10 rating  (gelezen 11733 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Dakar 2011 - kanshebbers top 10 rating
« Gepost op: 09-12-2010, 22:01 »
als zo bij gehouden hebbende denk ik dat dit de top 10 gaat zijn.

1 Depres (Coma gaat uitvallen, die wil nu weer 1ste worden)
2 Casteu
3 Verhoeven
4 Chaleco Lopez
5 Congalves
6 Jonah Street
7 Knuiman
8 Ullevalsetter
9  Cody
10 Ze Helio


Dan de ranking van onze Ollanders
1 Verhoeven
2 Knuiman
3 Ellens (totaalklassement 27ste)
4 Pol! (totaalklassement 30ste)
5 Richard de Groot (totaalklassement 45ste)

kom maar met jullie lijstjes :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Dakar 2011 - kanshebbers top 10 rating
« Reactie #1 Gepost op: 09-12-2010, 22:11 »
Zoiets zou het wel een kunnen worden , echter ik denk dat Ze Helio hoger in het klassement gaat eindigen en Casteu lager , daarnaast kan Coma zomaar voor een verassing gaan zorgen , ik heb hem in de Olybia rally du Maroc zien rijden en echt , zijn rijstijl is fabelachtig en hij kan ook nog eens uitstekend navigeren.  maar ja wtf we zien het wel !!!
Lekker Dakar genieten in Januari , beter kun je een nieuw jaar toch niet beginnen  ;D 
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 777
Re: Dakar 2011 - kanshebbers top 10 rating
« Reactie #2 Gepost op: 09-12-2010, 22:14 »
Gisteren nog gesproken met Richard en Jaap. Jaap gaat 'm beter rijden dan ooit (!) en Richard wordt wederom 3e Nederlander!  :D
Liefhebber heeft er ook wel zin in volgens mij.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Dakar 2011 - kanshebbers top 10 rating
« Reactie #3 Gepost op: 09-12-2010, 22:38 »
Ik ben een groot bewonderaar van Hans Jos Liefhebber.
En dat komt vooral door z'n no nonsense aanpak en klinkende prestaties.
Die zet ik op plek twee van beste nederlanders.
Frans Verhoeven is met afstand de beste nederlandse rijder en die gun ik een eerste plek. Bovendien kan hij gewoon niet meer zoveel pech hebben als in de vorige rally!
Knuiman schiet te kort in de voorbereiding denk ik.
Hopelijk een derde plek voor hem (maar eigenlijk geloof ik het niet). Mocht het niet lukken dan gaat deze plek naar Mirjam Pol.
Mirjam gaat het dit jaar weer helemaal maken.
Die staat na het uitvallen in de vorige rally helemaal op scherp!
 
Leuk hoor dat voorspellen....
je hoeft helemaal geen verstand van zaken te hebben :-)
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Dakar 2011 - kanshebbers top 10 rating
« Reactie #4 Gepost op: 09-12-2010, 22:51 »
ulleval gaat hoger komen en de honda mannen ook

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Dakar 2011 - kanshebbers top 10 rating
« Reactie #5 Gepost op: 09-12-2010, 23:06 »
1 Marc Coma
2 Helder Rodrigues
3 Frans Verhoeven
4 Chaleco Lopez
5 Cyril Despres
6 Jordi Viladoms
7 Jonah Street
8 Pal-anders Ullevalseter
9 Olivier Pain
10 David Casteu

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Dakar 2011 - kanshebbers top 10 rating
« Reactie #6 Gepost op: 10-12-2010, 07:43 »
Waaron niet fransie op 1?  Ok, wellicht heeft ie wat geluk nodig, maar als het ooit kan is het nu.

Dus ik zeg

Verhoeven
Coma
Despress

Of is dit het lijstje wat ik graag zou willen...
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: Dakar 2011 - kanshebbers top 10 rating
« Reactie #7 Gepost op: 10-12-2010, 08:09 »
Frans V en Henk Knuiman mogen van mij allebei in top 10. beide goede rijders en aan het materiaal kan het volgens mij ook niet meer liggen.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Dakar 2011 - kanshebbers top 10 rating
« Reactie #8 Gepost op: 10-12-2010, 09:34 »
Knuiman heeft het hele jaar op de enduro gezeten en goede zaken gedaan in het NK enduro.
Daarnaast traint hij veel met Frns natuurlijk. Enige wat zou kunnen is dat de machine van hem niet op punt staat. Maar goed hij knalt er weer veel geld tegenaan om een KTM 45RR te kunnen rijden.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Dakar 2011 - kanshebbers top 10 rating
« Reactie #9 Gepost op: 10-12-2010, 10:33 »
Knuiman heeft het hele jaar op de enduro gezeten en goede zaken gedaan in het NK enduro.
Daarnaast traint hij veel met Frns natuurlijk. Enige wat zou kunnen is dat de machine van hem niet op punt staat. Maar goed hij knalt er weer veel geld tegenaan om een KTM 45RR te kunnen rijden.

Mja, maar door de komst van de 450-regel zijn fabrikanten ontzettend bezig geweest met testen en aanpassen van de motoren. Daarom hebben alle mensen in mijn rijtje dit jaar veel kilometers gemaakt met hun 450 in de woestijnen tijdens race-omstandigheden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Dakar 2011 - kanshebbers top 10 rating
« Reactie #10 Gepost op: 10-12-2010, 10:58 »
Waaron niet fransie op 1?  Ok, wellicht heeft ie wat geluk nodig, maar als het ooit kan is het nu.

dat zal alleen kunnen denk ik als Zse of Congalves zich opofferen (waterdragers) voor het klassement. Dat zie ik Zse Helio niet zomaar doen, die heeft een kans om zich in de picture te rijden waardoor die ook gaat uitvallen door onnodige risico's te nemen.

Natuurlijk zie ik Frans ook het liefst op pos 1. Strategie: volgen van je grootste concurrenten oa. Depres/Coma de top 3 rijders. Materiaal sparen zodat je tot de eerste rustdag je alle reserve materiaal nog hebt om daarna te kunnen vlammen.
Zou mij niet lukken ben daar te competitief voor ::)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Dakar 2011 - kanshebbers top 10 rating
« Reactie #11 Gepost op: 10-12-2010, 11:05 »
1 Marc Coma
2 Helder Rodrigues
3 Frans Verhoeven
4 Chaleco Lopez
5 Cyril Despres
6 Jordi Viladoms
7 Jonah Street
8 Pal-anders Ullevalseter
9 Olivier Pain
10 David Casteu
:stupid:

Alleen Street niet aankomen: die rijdt zijn motor in puin.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Dakar 2011 - kanshebbers top 10 rating
« Reactie #12 Gepost op: 10-12-2010, 12:08 »
Neh, hij rijdt op de nieuwe yamaha, die gaat niet stuk.



Ook mooi design hoor.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Dakar 2011 - kanshebbers top 10 rating
« Reactie #13 Gepost op: 14-12-2010, 22:40 »
Kwam bij RTL-GP (of zo) een artikeltje tegen over onze Frans:

Frans Verhoeven wil BMW op het podium
Frans Verhoeven verrichtte de afgelopen Dakar Rally pionierswerk. Op een nieuwe BMW G450XFV001 bewees de voormalige trialkunstenaar met de besten mee te kunnen. Een technisch mankement betekende twee dagen voor de finish echter het einde voor de 44-jarige Brabander. Met het professionele BMW Speed Brain Monster Energy Team wil Verhoeven in januari definitief de aanval inzetten op de KTM's van Cyril Despres en Marc Coma en de Aprilia van Francisco Lopez. “Het is één voor allen en allen voor één in ons team, maar we willen toch wel een BMW op het podium zien te krijgen.”

Pissige Despres

Samen met zijn monteur Boy Olieslagers werkte Verhoeven vanaf april in dienst van BMW aan de ontwikkeling van de G450RR. “We hebben veel getest, veel ontwikkeld en veel stuk gemaakt”, lacht Verhoeven. “Het rijwielgedeelte was al heel erg goed en de problemen die we de afgelopen keer hadden met de hitte-ontwikkeling van de olie zijn opgelost. De vering is verder verbeterd, de injectie is verfijnd en de motor is sneller geworden. Hij is geklokt op 178 km/u en duurtesten hebben aangetoond dat het met de betrouwbaarheid wel goed zit.” In oktober nam Verhoeven deel aan de Rally van Marokko en pakte drie derde plaatsen. Door een navigatiefout bleef het podium buiten bereik. Ondanks die tegenslag keerde de voormalige stukadoor tevreden huiswaarts. “Ik heb een paar dagen flink geduelleerd met (de latere winnaar) Cyril Despres”, aldus Verhoeven. “Zo intens dat hij er zelfs een beetje pissig van werd. Maar ik heb wel gezien dat mijn BMW de vergelijking met de nieuwe KTM 450 makkelijk aan kan qua vermogen en snelheid.”

Explosiever

Nu alle toprijders in de komende Dakar op 450's moeten rijden, verwacht Verhoeven een gelijkmatiger strijd. “Hoewel ik moet zeggen dat de dikke fietsen ook in 2010 nauwelijks voordelen meer hadden, hoor”, analyseert Verhoeven. “De rally wordt namelijk steeds technischer en explosiever. Het is fysiek veel zwaarder dan een paar jaar geleden. Het lijkt wel een Grand Prix cross van acht uur! De top is breder dan ooit.” Verhoevens fameuze Franse teamgenoot David Frétigné moest zich na een zware crash in Marokko terugtrekken met onder meer een rugblessure. Diens Braziliaanse vervanger Zé Helio schat Verhoeven ook hoog in. “Hij heeft in Brazilië al een rally gereden met een G450 die door mijn monteur Boy was geprepareerd. Hij kent de machine dus en twee jaar geleden werd hij in zijn eerste Dakar al twaalfde.”

Topfit

Inmiddels behoort Verhoeven aan de vooravond van zijn zesde Dakar met zijn 44 jaar tot de veteranen. “Maar ik voel me super. Ik heb veel gereden en getraind. Ik ben pas terug van een trainingssessie in Malaga, maar jammer genoeg heeft het daar veel geregend. Binnenkort ga ik nog met Henk Knuiman naar Portugal waar we met mijn teamgenoten Paulo Goncalves en Pedro Bianchi Prata vooral roadbooktrainingen gaan doen. En dan zijn we er helemaal klaar voor om op 27 december naar Argentinië te vliegen.”


Ik denk en hoop dat onze Frans hoog gaat eindigen dit jaar.


GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Dakar 2011 - kanshebbers top 10 rating
« Reactie #14 Gepost op: 14-12-2010, 22:47 »
Knuiman gaat knallen, let maar eens op...
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.