Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: DAKAR 2010  (gelezen 5984 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3424
DAKAR 2010
« Gepost op: 03-06-2009, 11:49 »
Van www.dakar.com
On this ideal theatre for an eventful confrontation, the new regulations set up will contribute in putting talent forward. In the car race, the reduction of the air arrival bridle for the petrol vehicles will normally give the best amateurs the means to compete with the diesel technology that has had better results these last few years. On two wheels the measure was expected by many for a long time, indeed only bikes with engines of under 450cc will be accepted on the race for 2011. For 2010, an adjustment is kept for the amateurs owning 660cc allowing them to compete with a bridle (restrictor??). The professionals will compete on 450cc as soon as the next Dakar
 
 
 
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: DAKAR 2010
« Reactie #1 Gepost op: 03-06-2009, 12:08 »
Van [url=http://www.dakar.com]www.dakar.com[/url]
On this ideal theatre for an eventful confrontation, the new regulations set up will contribute in putting talent forward. In the car race, the reduction of the air arrival bridle for the petrol vehicles will normally give the best amateurs the means to compete with the diesel technology that has had better results these last few years. On two wheels the measure was expected by many for a long time, indeed only bikes with engines of under 450cc will be accepted on the race for 2011. For 2010, an adjustment is kept for the amateurs owning 660cc allowing them to compete with a bridle (restrictor??). The professionals will compete on 450cc as soon as the next Dakar
 
 

:o

Voordeel is wel dat er weer een hoop dakar-machines in het amateursegment terecht komen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: DAKAR 2010
« Reactie #2 Gepost op: 03-06-2009, 12:23 »
mooizo, goed nieuws!  450 rulez!  het verbaast me niet, je zag de 450 opkomen en veel vorodelen bleven er van die 660 en 690 niet over in een rally.  I sook goed voor de markt voor amateur rally kitjes! 
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: DAKAR 2010
« Reactie #3 Gepost op: 03-06-2009, 13:24 »
Zullen ze blij mee zijn bij ktm  ::)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3424
Re: DAKAR 2010
« Reactie #4 Gepost op: 03-06-2009, 13:29 »
Misschien komt er nu wel een 450 LC4
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4370
Re: DAKAR 2010
« Reactie #5 Gepost op: 03-06-2009, 13:47 »
Ik doe wel mee in de low power setting, net als Johan  ;D
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: DAKAR 2010
« Reactie #6 Gepost op: 03-06-2009, 14:15 »
Japan vs. KTM 1:0
 
(of eigenlijk 0:5, als we overwinningen tellen van de afgelopen 5 jaar)
 
Op zich al bijzonder dat KTM het zo lang heeft kunnen tegenhouden. En jammer dat het zo ver komt, hoe minder regels hoe beter.
 
Maurice

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: DAKAR 2010
« Reactie #7 Gepost op: 03-06-2009, 14:20 »
Jammer voor BMW die nu net met Frans Verhoeven aan het testen gaat met 490 en 5xx cc machines.
Die kunnen dan niet meer voor deze Rally worden ingezet....
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: DAKAR 2010
« Reactie #8 Gepost op: 03-06-2009, 14:58 »
Jammer voor BMW die nu net met Frans Verhoeven aan het testen gaat met 490 en 5xx cc machines.
Die kunnen dan niet meer voor deze Rally worden ingezet....

490? frans rijdt toch gewoon op de 450?
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: DAKAR 2010
« Reactie #9 Gepost op: 03-06-2009, 15:05 »
490? frans rijdt toch gewoon op de 450?
 
DUITSLAND 4-8 JULI :)

Hij schijnt aan het testen te gaan/zijn met nieuwe BMW G...X modellen.....
 
(enne, Duitsland is van 8-12 juli en niet 4-8 hoor...)
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: DAKAR 2010
« Reactie #10 Gepost op: 03-06-2009, 15:15 »
de g 450 x is 450 er is een 490 kitje maar nog niet voor het publiek.
David knight rijdt daar mee rond zodat ie zo inde E3 kan mee rijden.
als er een 490 kitje is dan zal een 515 er ook wel inzitten. maar dat is gewoon cilinder/zuiger vervangen. dat zijn geen totaal andere fietsen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: DAKAR 2010
« Reactie #11 Gepost op: 03-06-2009, 16:20 »
Dat is nou juist het leuke , de cilinder inhoud mag voor de Dakar max 450 cc zijn , dus niet 490 of 510 , er gaat streng gecontroleerd worden en overschrijding van het aantal cc wordt bestraft met straftijd en zefs diskwalificatie , wat er nou leuk is dat alle merken nu gaan proberen om zoveel mogelijk pk´s en snelheid uit een 450 cc blok te halen , vermoedelijk zal dat ook het einde van de carburateur gaan betekenen en zal de injectie een opmars gaan maken.
Leuk toch  :D   
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: DAKAR 2010
« Reactie #12 Gepost op: 03-06-2009, 16:30 »
490? frans rijdt toch gewoon op de 450?

Frans bericht er ook al over in zijn nieuwsbrief:

ASO legt cilinderinhoud van DAKAR motoren aan banden.

Dakar op de 450 CC

Dakar2010

Het lag er al enkele jaren aan te komen maar nu heeft ASO de knoop eindelijk door gehakt . De volgende Dakar wordt de cilinderinhoud van de motoren definitief aan banden gelegd, Dakar stapt over naar de 450 cc motoren, naar analogie met het MX Werreldkampioenschap.

Enkel amateur rijders die reeds een 660 cc van bijv. KTM bezitten kunnen daarmee aan de start komen maar dan moet er een begrenzer of restrictor worden ingebouwd.

Frans Verhoeven die reeds een tijdje in onderhandeling is om de overstap te maken naar een ander merk zag dit tesamen met zijn entourage reeds langer aankomen en hoopt nu snel zijn gesprekken te kunnen afronden met deze nieuwe renstal van onberispelijke kwaliteit en afkomst. Tot nu toe was de performance van de zware motoren in de Dakar, met name die van KTM, echter nog een hinderpaal  die evenwaardige prestaties konden dwarsbomen. Vanaf volgend jaar komen er plots een hele batterij kanshebbers bij die kunnen gaan wedijveren om de Dakar kroon bij de motoren en dat belooft veel goeds !!

wordt vervolgd.........


Post Merge: 03-06-2009, 16:33
Misschien komt er nu wel een 450 LC4

Vooruitziende blik bij KTM Steve: ze komen gewoon uit met de LC450 ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: DAKAR 2010
« Reactie #13 Gepost op: 03-06-2009, 20:36 »
Vlgs Frans wordt er bij BMW al getest met 4 versies van de 450X, iets van een 450, een 490, een 510 en een 530. Basis is uiteraard hetzelfde blok, steeds een andere zuiger/cilinder.

Maar dit besluit zal ook betekenen dat BMW serieus een rallybike o.b.v. de 450X gaat maken. Prima toch.

En ik meen dat Fretigne tot nu toe al vaak genoeg heeft laten zien dat je met een 450 in de Dakar prima met de grote jongens mee kan komen 8)

GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: DAKAR 2010
« Reactie #14 Gepost op: 03-06-2009, 21:10 »
En ik meen dat Fretigne tot nu toe al vaak genoeg heeft laten zien dat je met een 450 in de Dakar prima met de grote jongens mee kan komen 8)

Elke dag een nieuw blok heb ik gehoord ::)