Mag ik me er ook even mee bemoeien
Ik weet niet hoe oud die 690 is maar:
Allereerst kan het heel goed zijn dat de Europeesche typegoedkeuring inclusief de variant en de uitvoering sleutels op het UK kenteken staan. ( zo schaars als dat ze in het verleden gevult waren zo vol staan de UK kentekenpapieren nu....!!!
)
Sinds juni 2004 word er door alle EU-landen een geharmoniseerd kenteken gevoerd, daarop moet alle benodigde informatie staan die nodig is om een voertuig uit de EU in een ander EU land te kentekenen, de reden hiervoor is dat een COC niet meer nodig zou zijn...... ( lasten verlichting is het toverwoord!!
)
Het kan natuurlijk zo zijn ( want dat weet ik dan weer niet...
) dat de Belgische registrerende instantie een COC eist...., niet netjes maar zou zomaar kunnen.... ( ik hoor wel meer van dit soort geneuzel wat niet zou mogen volgens de EU afspraken....!!
)
Een afgestempelde en ondertekende verklaring van een importeur of fabrikant ( wel op briefpapier!!) met daarop het framenummer, de Europeesche goedkeuring, de variant en de uitvoering moet ook voldoende zijn ( dit noemen wij een verklaring van overeenkomst (VVO)
Vaak (maar niet altijd!!!) is alles ook te vinden op de motor zelf, op het typeplaatje staat de Europeesche typegoedkeuring en in het framenummer zijn dan vaak de variant en de uitvoeringsleutels te vinden.
Voor wat betreft de koplamp:
Ga NIET lopen etteren met een geleende koplamp!! Jij bent straks diegene die zijn tegenliggers in het gezicht schijnt!!! :'( :'(
Vaak zijn de koplampen gemaakt voor links en rechts verkeer!! De meeste motoren hebben de mogelijkheid om de stand van de spiegel in de koplamp te wijzigen ( zeg maar omklappen of verdraaien) Het kan zelfs zo zijn dat er een rechte licht/donker scheiding in de koplamp zit.... dan hoef je helemaal niets te doen!!
Doe er je voordeel mee en succes met importeren
!!
Koos