Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM importeren vanuit Verenigd Koninkrijk  (gelezen 5899 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
KTM importeren vanuit Verenigd Koninkrijk
« Gepost op: 27-02-2010, 14:40 »
Omdat de nederlandse KTM 690 enduro die ik in't oog had reeds verkocht was, ben ik op m'n speurtocht een Engelse KTM tegengekomen.
Ik speel met het idee om hem te importeren en weet al vrij goed welke papieren erbij moeten zitten om de import-procedure vlot te laten verlopen. Een COC is er niet bij, maar dat zou makkelijk te bestellen zijn bij de Engelse of Belgische invoerder?

Maar, mijn dealer liet mij weten dat ik de koplamp moet laten aanpassen bij hen alvorens zij de COC kunnen/willen bestellen. ???
Is hier een mouw aan te passen? Misschien heeft er iemand hier enige ervaring mee?
Kan ik niet gewoon de koplamp zelf installeren, moet het de originele zijn?

Alle info is welkom!

Grtz,

Bert
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2325
Re: KTM importeren vanuit Verenigd Koninkrijk
« Reactie #1 Gepost op: 27-02-2010, 15:18 »
Ik zou proberen een originele koplamp te lenen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: KTM importeren vanuit Verenigd Koninkrijk
« Reactie #2 Gepost op: 27-02-2010, 17:10 »
Als ik de partlists vergelijk tussen een UK KTM 690 en een EU KTM 690 hebben deze blijkbaar krek hetzelfde voorlicht (=zelfde onderdeelnummer)! Waar heeft de dealer het dan juist over?

Als ze toch zouden verschillen dan is zo'n tijdelijke switch misschien wel noodzakelijk, kan ik ineens de tellerpartij ook lenen...
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: KTM importeren vanuit Verenigd Koninkrijk
« Reactie #3 Gepost op: 27-02-2010, 17:20 »
Niet naar je dealer luisteren, die heeft er geen belang bij dat jij een motor uit het buitenland haalt.

COC heb je volgens mij niet nodig als er al een typegoedkeuring is: een kenteken is voldoende.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM importeren vanuit Verenigd Koninkrijk
« Reactie #4 Gepost op: 27-02-2010, 17:23 »
Dat was bij de LC8 ook zo: Koplampunit had ogenschijnlijk hetzelfde nummer (alles EU), toch was spiegel van de de UK anders.  Der staat waarschijnlijk UK op het glas.

Anyway: Koplampje gewoon even lenen/vergelijken van een andere 690 rijder lijkt me het makkelijkst.

ps.: Een 690R heeft een andere koplamp dan een 690. 690 is groot, 690R  is hetzelfde als de nieuwe EXC (met 35W gloeibolkaars)

ik neem aan dat het over een 690 gaat. niet de R.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: KTM importeren vanuit Verenigd Koninkrijk
« Reactie #5 Gepost op: 27-02-2010, 17:28 »
In België is een COC wel noodzakelijk is mij door verschillende mensen verteld...
De dealer vroeg al 100€ voor de COC en nog onbestemde administratiekosten...heel vaag allemaal.
Ik heb er geen probleem mee dat ik iets moet neerleggen voor het COC, maar ik haat van dat gezever en rond de pot gedraai.

In België heeft bijna geen enkele dealer een 690 enduro staan, zelfs de invoerder niet. Ik wordt dan ook gedwongen om naar't buitenland te kijken: Mijn testrit volgende week is in Nederland en de motor zal ook uit het buitenland moeten komen. Als ze dan begin te zeiken over formulieren die ik niet zou krijgen, tenzij ik het allemaal in hun handen leg, krijg ik het wat lastig! >:( :-X

Zo..dat lucht op. ;)

Post Merge: 27-02-2010, 17:30
Dr.Bean: Bedankt voor de info! Het gaat inderdad over de 690 en niet de "R" versie. Het verschil tussen UK en EU kun je dus blijkbaar niet zien op een parts fiche.
Dat lenen zal ik eens vriendelijk moeten vragen aan iemand hier op het forum als het daadwerkelijk zover is. :)

Nu dat verdomde COC nog.
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM importeren vanuit Verenigd Koninkrijk
« Reactie #6 Gepost op: 27-02-2010, 18:00 »
andere dealert proberen...

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: KTM importeren vanuit Verenigd Koninkrijk
« Reactie #7 Gepost op: 27-02-2010, 18:04 »
Heb het bij Suzuki gehad, import D naar NL, dacht heb ook een papiertje nodig, toen niet dus.
Suzuki Nederland, moeilijk moeilijk, kost geld, weet nog niet hoeveel.
Suzuki Duitsland, meneer dat sturen we zo op, als u het nodig heeft.
Was toen.

In een ander land aanvragen. Proberen. Zou de fabriek ook zo moeilijk doen. Is een internationaal bewijs van overeenstemming.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: KTM importeren vanuit Verenigd Koninkrijk
« Reactie #8 Gepost op: 27-02-2010, 18:16 »
Ok, mails naar KTM UK zijn verstuurd! Ik ben benieuwd...

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: KTM importeren vanuit Verenigd Koninkrijk
« Reactie #9 Gepost op: 27-02-2010, 18:28 »
Roos heeft ervaring met importeren uit Engeland, stuur haar eens een pm-metje.....

Offline member

  • Four is more!! EML MQ 750 (AT Quad), Scania P93M 4x4, Renault TRM 2000 4x4
  • *****
  • Berichten: 311
Re: KTM importeren vanuit Verenigd Koninkrijk
« Reactie #10 Gepost op: 27-02-2010, 19:32 »
Mag ik me er ook even mee bemoeien ??? ??? ???
 
Ik weet niet hoe oud die 690 is maar:
 
Allereerst kan het heel goed zijn dat de Europeesche typegoedkeuring inclusief de variant en de uitvoering sleutels op het UK kenteken staan. ( zo schaars als dat ze in het verleden gevult waren zo vol staan de UK kentekenpapieren nu....!!! :-* )
Sinds juni 2004 word er door alle EU-landen een geharmoniseerd kenteken gevoerd, daarop moet alle benodigde informatie staan die nodig is om een voertuig uit de EU in een ander EU land te kentekenen, de reden hiervoor is dat een COC niet meer nodig zou zijn...... ( lasten verlichting is het toverwoord!! ;) )
 
Het kan natuurlijk zo zijn ( want dat weet ik dan weer niet... ??? ) dat de Belgische registrerende instantie een COC eist...., niet netjes maar zou zomaar kunnen.... ( ik hoor wel meer van dit soort geneuzel wat niet zou mogen volgens de EU afspraken....!! :-\ )
 
Een afgestempelde en ondertekende verklaring van een importeur of fabrikant ( wel op briefpapier!!) met daarop het framenummer, de Europeesche goedkeuring, de variant en de uitvoering moet ook voldoende zijn ( dit noemen wij een verklaring van overeenkomst (VVO)
 
Vaak (maar niet altijd!!!) is alles ook te vinden op de motor zelf, op het typeplaatje staat de Europeesche typegoedkeuring en in het framenummer zijn dan vaak de variant en de uitvoeringsleutels te vinden.
 
Voor wat betreft de koplamp:
 
Ga NIET lopen etteren met een geleende koplamp!! Jij bent straks diegene die zijn tegenliggers in het gezicht schijnt!!! :'( :'(
Vaak zijn de koplampen gemaakt voor links en rechts verkeer!! De meeste motoren hebben de mogelijkheid om de stand van de spiegel in de koplamp te wijzigen ( zeg maar omklappen of verdraaien) Het kan zelfs zo zijn dat er een rechte licht/donker scheiding in de koplamp zit.... dan hoef je helemaal niets te doen!!
 
Doe er je voordeel mee en succes met importeren ;) !!
 
Koos
Doe mij maar off-road op vier wielen.... dan val ik namelijk niet zo gauw om.... snap je??!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 297
Re: KTM importeren vanuit Verenigd Koninkrijk
« Reactie #11 Gepost op: 28-02-2010, 11:52 »
Ik heb bij m'n G450X uit engeland ook een koplamp geleend (koste me 2 flessen wijn  :) ).

Even naar de invoerder gereden, en na een korte controle, m'n moto moest zelfs niet uit de bestelwagen, én de betaling van 100 euro, had ik m'n gelijkvormigheidsattest.

Allemaal niet zo moeilijk, als je weet dat je net een paar duizend heb bespaard met naar Engeland te rijden.....

En wat die tegenliggers betreft....ik rij met die enduro zo goed als niet op de weg......en al bijna heleaal niet als 't donker is.
Trouwens die vele dikke auto's met hun patserige Xenonlampen, storen heel wat meer tegenliggers.... :-\ :-X

Grts,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: KTM importeren vanuit Verenigd Koninkrijk
« Reactie #12 Gepost op: 28-02-2010, 12:42 »

.....Trouwens die vele dikke auto's met hun patserige Xenonlampen, storen heel wat meer tegenliggers.... :-\ :-X

Grts,
Peter

ja maar dat is dan weer echt helemaal geen reden om zelf ook naar mensen te gaan verblinden.... ( daarnaast heb ik ook xenon op mn husabergje) 

waarom niet gewoon een goede koplamp erop zetten als je net een paar duizend euro hebt bespaard. zeker als het bijdraagt aan je eigen veiligheiden die van anderen?
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: KTM importeren vanuit Verenigd Koninkrijk
« Reactie #13 Gepost op: 28-02-2010, 12:59 »
zit er bij een enduro echt verschil in de koplamp UK of EU?
 
Als ik bij acerbis een universeel koplampkje bestel is dat toch allemaal gelijk?
 
Nu zit er bij de g450x een rare knik in het glaasje zit die bij UK g450x exemplaren aande andere kant?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 297
Re: KTM importeren vanuit Verenigd Koninkrijk
« Reactie #14 Gepost op: 28-02-2010, 15:14 »
zit er bij een enduro echt verschil in de koplamp UK of EU?
 
Als ik bij acerbis een universeel koplampkje bestel is dat toch allemaal gelijk?
 
Nu zit er bij de g450x een rare knik in het glaasje zit die bij UK g450x exemplaren aande andere kant?

Ik denk 't eerlijk gezegd ook niet, en dat knikje staat bij een engelse lamp op net dezelfde plaats.

Ik wou toch het zeker voor 't onzekere nemen, omdat de dealer me vertelde dat ik een andere lamp moest kopen. Doch als ik de lamp van m'n vriend bekeek, en de typenrs vergeleek was die net hetzelfde.... ???