Vraag.
Ik ga morgen met en voor een vriend van me naar een 690 Enduro R uit 2015 kijken met 16.500 op de klok.Lijkt er allemaal goed uit te zien, heeft zijn kilometers in Marokko en Mauritanïe gemaakt.
Er is echter een raar dingetje.
Wanneer je het contact aanzet en je start de motor direct, dan maxt de toerenteller en functioneert deze verder niet.Als startprocedure moet je eerst 4 à 5 seconden wachten.
Het lijkt mij dat je hem dus in de initialisatie fase
kan starten en deze dan blijft hangen.
Heb het met mijn 990 ook dat eerst de toerentaller omhoog schiet, ABS wordt geïnitieerd, wat systeemtests etc., maar dan pas doet mijn startmotorknop wat. Bij deze 690 kan je hem meteen starten na aanzetten contact.
Komt jullie dit bekend voor, is dit normaal?
Ik kan er verder niks over vinden. Heb dit topic doorgespit vanaf 2015, maar ik heb het einde niet gehaald...
Huidige eigenaar heeft er eigenlijk geen kilometers opgezet en kan weinig uit ervaring over de machine vertellen.
Zijn er zaken om extra aandacht aan te schenken?
Dashboard schijnt nog wel eens stuk te gaan, wellicht is het bovenstaande een voorbode hiervan?
Draadboom rond balhoofd las ik dat een zwak punt was.
Tot slot, hij is rijk uitgerust; 5L RR extra tank, PP stuurdemper, flinke handprotectoren, TT zadel, valbeugels rondom, etc.
€6250 lijkt me dan een hele nette prijs?