Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Dijkafsluiting,.....  (gelezen 3367 keer)

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Dijkafsluiting,.....
« Gepost op: 24-08-2009, 11:30 »
Ik meen dat jullie de ms1000 ook wel eens over deze dijken hebben gestuurd.

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/betuwe/5415669/Oproep-tot-protest-dijksluiting.ece

Offline member

  • Woestijnrakker
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 3744
Re: Dijkafsluiting,.....
« Reactie #1 Gepost op: 24-08-2009, 11:33 »
Interessant stukje over die problematiek: http://www.meldpuntwegafsluitingen.nl/rechtszaken.htm

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628


Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Dijkafsluiting,.....
« Reactie #4 Gepost op: 03-09-2009, 12:19 »
Wel eens een gemiddelde cruiser gehoord met dragpipes en slechts 2000 toeren  :o
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Woestijnrakker
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 3744
Re: Dijkafsluiting,.....
« Reactie #5 Gepost op: 03-09-2009, 12:25 »
Wel eens een gemiddelde cruiser gehoord met dragpipes en slechts 2000 toeren  :o

Mja, net zoals hameren dat je in de auto in een hoge versnelling moet rijden. Veel schadegevallen afgelopen zomer volgens de ANWB kwamen uit de hoek van een kapotte versnelligsbak door dat "nieuwe" rijden.. Het verschilt gewoon per auto/motor, de bestuurder weet dat best. De overheid denkt dat de bestuurder dom is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Dijkafsluiting,.....
« Reactie #6 Gepost op: 03-09-2009, 12:25 »
die halende 135 db als het moet...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 371
Re: Dijkafsluiting,.....
« Reactie #7 Gepost op: 03-09-2009, 12:38 »
Zie ook http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/247861/0/Schermerdijk-60-kmh-1.html
Ik vraag me dus af of dit bord rechtsgeldig is.
Conclusie: dit bord op zichzelf niet (wat zijn "lage toeren"?), maar het wordt waarschijnlijk in combinatie met andere borden gebruikt (60 km-zone).
En de opmerking over de cruiser (lees Harley-achtigen) met open pijpen is terecht, dus dit is weer een actie door iemand met gebrek aan kennis van zaken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Dijkafsluiting,.....
« Reactie #8 Gepost op: 20-09-2009, 10:18 »
Als ik aan het recreeeren ben dan hoor ik niet zoveel van die Harleys op de dijk hoor; die zitten meestal uren te heisen op het terras, starend naar hun motor.

Het zijn toch de buikschuivers die de meeste irritatie opwekken.

Hoe zouden wij het vinden indien lokale overheden niet meer standaard zouden kiezen voor afsluiting maar her en der voor een 30-km zone (Ik ben neutraal t.a.v. beide oplossingen)?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 371
Re: Dijkafsluiting,.....
« Reactie #9 Gepost op: 20-09-2009, 11:50 »
Overlast bestaat denk ik uit drie elementen: geluid, snelheid en hoeveelheid voertuigen/motoren.

Geluid en snelheid zijn naast goed fatsoen van de motorrijder ook een kwestie van handhaving. Meer bordjes en strengere bordjes zonder extra agenten die de regels handhaven hebben volgens mij niet zoveel zin.

30 km-zones? Daar zullen vooral de bewoners het meest last van hebben. Die resultaten zou ik wel eens willen zien: hoeveel bewoners van een 30/60/?-km-zone houden zich zelf aan de snelheid?
Ik spreek in dit geval uit ervaring, ik woon al 10 jaar in een (niet-toeristische) 30 km-zone zonder ooit iets te hebben gezien van een snelheidscontrole. Ik heb hier trouwens nog nooit een agent over straat zien lopen.

Dus meer en/of strengere regels zijn naar mijn mening niet nodig, begin maar eens met het handhaven van de huidige regels, houd overtreders aan en bekeur ze ook.
Ik realiseer me heel goed dat dat in de praktijk heel wat moeilijker is dan het plaatsen van nieuwe bordjes, maar uiteindelijk wel effectiever.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Dijkafsluiting,.....
« Reactie #10 Gepost op: 20-09-2009, 12:18 »
Overlast bestaat denk ik uit drie elementen: geluid, snelheid en hoeveelheid voertuigen/motoren.

Goede analyse. Lekker kort en to the point! ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 371
Re: Dijkafsluiting,.....
« Reactie #11 Gepost op: 20-09-2009, 13:31 »
Goede analyse. Lekker kort en to the point! ;)
Eigenlijk bedoel ik dit: geen nieuwe bordjes, maar handhavers die overtreders daadwerkelijk aanpakken.  ;)