Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: voor wie nog een 4x4 Iiveco zoekt....  (gelezen 6324 keer)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: voor wie nog een 4x4 iveco zoekt....
« Reactie #1 Gepost op: 01-03-2010, 19:48 »
Half jaar geleden stonden ze ook al te koop.
Samen met Arthur naar gekeken en de 4193 bleek toen de beste.
http://www.dingemanse.nl/voertuigen.php?id=6953&voertuigen
Ben aan het bieden geweest maar ze zijn van mening en hebben de arrogantie dat ze wel voor de vraagprijs weg gaan.
 
Vergeet niet dat er nog rest bpm e.d. bij komt.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 371
Re: voor wie nog een 4x4 Iiveco zoekt....
« Reactie #2 Gepost op: 01-03-2010, 19:50 »
Volgens mij heb je hier een groot rijbewijs voor nodig.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: voor wie nog een 4x4 Iiveco zoekt....
« Reactie #3 Gepost op: 01-03-2010, 19:51 »
BPM over een Iveco van 1992 gaat je de kop niet kosten...

Weegt dat ding echt meer dan 6000 kg leeg?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Four is more!! EML MQ 750 (AT Quad), Scania P93M 4x4, Renault TRM 2000 4x4
  • *****
  • Berichten: 311
Doe mij maar off-road op vier wielen.... dan val ik namelijk niet zo gauw om.... snap je??!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: voor wie nog een 4x4 Iiveco zoekt....
« Reactie #5 Gepost op: 01-03-2010, 20:28 »
Ik heb even gerekend........
 
Als de auto €40000,- incl. BTW ( toen zo'n kleine 90000 gulden.....) nieuw koste....., dan is de rest BPM:

MIN €136,- en dus NUL
 
Zie http://www.bpmcalculator.eu/index.html
Dat is dan toch weer positief.
 
BPM over een Iveco van 1992 gaat je de kop niet kosten...

Weegt dat ding echt meer dan 6000 kg leeg?
Nee en dat heb ik ze toen ook verteld. Ze waren van plan om om hem op een weegbrug te zetten. Hebben ze dus niet gedaan of ze zijn te lui om het aan te passen.
 
Volgens mij heb je hier een groot rijbewijs voor nodig.
Ik dacht niet dat er vrachtwagen op het belgische kenteken staat. Ze zijn makkelijk terug te keuren. Die van mij (40-10.w1/35) heeft nu een laadvermogen van 550kg. Gewoon B dus.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: voor wie nog een 4x4 Iiveco zoekt....
« Reactie #6 Gepost op: 01-03-2010, 20:38 »
iemand wel eens over nagedacht om met een groepje bijvoorbeeld 2 van die dingen te kopen, verenigingetje voor oprichten, kleine contributie per maand geeft recht op een x aantal dagen gebruik per jaar.  r is altijd wel iemand die ipv contributie zijn inbreng wil doen voor de organisatie en of onderhoud. Als je aan het lidmaatschap een "aandeel": koppelt, kun je dat aandeel nog langzaam opwaarderen, en als je er mee stopt je aandeel weer aan de volgende door verkopen.

Wie? of is dat een te gemakkelijke gedachte?
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: voor wie nog een 4x4 Iiveco zoekt....
« Reactie #7 Gepost op: 01-03-2010, 21:15 »
iemand wel eens over nagedacht om met een groepje bijvoorbeeld 2 van die dingen te kopen, verenigingetje voor oprichten, kleine contributie per maand geeft recht op een x aantal dagen gebruik per jaar.  r is altijd wel iemand die ipv contributie zijn inbreng wil doen voor de organisatie en of onderhoud. Als je aan het lidmaatschap een "aandeel": koppelt, kun je dat aandeel nog langzaam opwaarderen, en als je er mee stopt je aandeel weer aan de volgende door verkopen.

Wie? of is dat een te gemakkelijke gedachte?

Hmm, kan een vereniging dat ook op naam zetten? En ook verzekeren?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: voor wie nog een 4x4 Iiveco zoekt....
« Reactie #8 Gepost op: 01-03-2010, 21:18 »
Hmm, kan een vereniging dat ook op naam zetten? En ook verzekeren?

Misschien wel. Bedrijven hebben tenslotte ook voertuigen.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player


Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: voor wie nog een 4x4 Iveco zoekt....
« Reactie #10 Gepost op: 01-03-2010, 21:58 »
Neuh, deze is beter!

woehaa, met notenhout op 't dashboard  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: voor wie nog een 4x4 Iiveco zoekt....
« Reactie #11 Gepost op: 01-03-2010, 22:05 »
Of deze dan. De dooie zebra ligt er nog in. http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=126490507&pageNumber=6&__lp=15&scopeId=MH&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorhome&segment=Motorhome&siteId=GERMANY&features=FOUR_WHEEL_DRIVE&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&tabNumber=2

Post Merge: 01-03-2010, 22:07
Als we toch lekker over Iveco's zitten te ouweh...... Heeft er iemand eentje met drie zitplaatsen voorin? Dus bereiderstoel en zo'n "anderhalf" bankje? Ben benieuwd of dat eenvoudig te keuren is zodat er op het kenteken 3 persoons komt te staan. Van het weekend met z'n drieen in twee auto's naar de stad geweest...

Offline member

  • Four is more!! EML MQ 750 (AT Quad), Scania P93M 4x4, Renault TRM 2000 4x4
  • *****
  • Berichten: 311
Re: voor wie nog een 4x4 Iiveco zoekt....
« Reactie #12 Gepost op: 01-03-2010, 22:29 »
Of deze dan. De dooie zebra ligt er nog in. http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=126490507&pageNumber=6&__lp=15&scopeId=MH&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorhome&segment=Motorhome&siteId=GERMANY&features=FOUR_WHEEL_DRIVE&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&tabNumber=2 
Post Merge: 01-03-2010, 22:07[/color][/size][/color][/size] 
Als we toch lekker over Iveco's zitten te ouweh...... Heeft er iemand eentje met drie zitplaatsen voorin? Dus bereiderstoel en zo'n "anderhalf" bankje? Ben benieuwd of dat eenvoudig te keuren is zodat er op het kenteken 3 persoons komt te staan. Van het weekend met z'n drieen in twee auto's naar de stad geweest...

Geen probleem, zolang de bank maar bevestigd is op de originele bevestigingspunten!
Scoor een bank, schroef hem er in, even keuren en gaan met die banaan!!( tenminste... dat ligt aan zijn leeftijd..... :-\ )
( Alleen bij datum eerste toelating na 31-12-1997 (zijn gordels wel verplicht maar ook die kunnen op de oriinele bevestigingspunten vastgezet worden), daarvoor niet keuringsplichtig!!)
Doe mij maar off-road op vier wielen.... dan val ik namelijk niet zo gauw om.... snap je??!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: voor wie nog een 4x4 Iiveco zoekt....
« Reactie #13 Gepost op: 01-03-2010, 22:56 »
Als we toch lekker over Iveco's zitten te ouweh...... Heeft er iemand eentje met drie zitplaatsen voorin? Dus bereiderstoel en zo'n "anderhalf" bankje? Ben benieuwd of dat eenvoudig te keuren is zodat er op het kenteken 3 persoons komt te staan. Van het weekend met z'n drieen in twee auto's naar de stad geweest...

Die van mij heeft een bankje voorin en er staat niets op het kenteken.
Mijn vraag is wat de voorwaarden zijn over personen achterin de camper op de bakjes haaks in de rijrichting en geen gordels.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: voor wie nog een 4x4 Iiveco zoekt....
« Reactie #14 Gepost op: 01-03-2010, 23:29 »
Bij BPM calculator niet vergeten rechts onderin invoer ipv uitvoer te selecteren.. dan kom je op zeg e150 BPM uit ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl