Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Software freeware voor het maken van een roadbook.  (gelezen 20108 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Software freeware voor het maken van een roadbook.
« Reactie #30 Gepost op: 13-12-2007, 00:07 »
Ik kan meestal vrij makkelijk 2Dplaatjes vertalen naar 3Dsituatie irl en andersom.

Dat lukt me ook wel; dat heeft weinig te maken met richtingsgevoel. Meer met kaartleeservaring.
Maar stuur mij een paar bospaden links-rechts in, en ik weet in no-time niet meer waar ik zit in die groene vlek op de kaart. Veel mensen weten dat wel. 'Oja, en dan hier links en straks een keer rechts, en dan zitten we weer op die weg'. Eeeuuuh, jahaa, als jij het zegt...

Citaat
Ik ben er alleen nog niet achter waarom doorrekenen nou handiger zou zijn dan steeds weer nullen.

Ik heb nooit een fatsoenlijke tripteller gehad, dus ik weet niet beter dan '112.3km op de teller, over 2.3km de volgende afslag, da's dan 114.6'.


Offline member

  • HP2
  • Member
  • *
  • Berichten: 136
Re: Software freeware voor het maken van een roadbook.
« Reactie #31 Gepost op: 13-12-2007, 10:55 »
'Oja, en dan hier links en straks een keer rechts, en dan zitten we weer op die weg'. Eeeuuuh, jahaa, als jij het zegt...

trust me :)

nou ja, je interesse is er iig...dat legt wel wat makkelijker uit
Met vriendelijke groet,

Albert J. Siemers

"Assumption is the mother of all fuck-ups"

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Software freeware voor het maken van een roadbook.
« Reactie #32 Gepost op: 24-01-2011, 19:32 »
Nu ben ik zelf in Visio een VBA progje aan het fabrieken die roadbook in pasklare brokken voor je maakt
inclusief doorrekenen tussentijdse nulpunten etc etc je hoeft alleen nog maar zelf de situaties in te tekenen

Gebruik wel de standaard iconen die ook in Dakar roadbook worden gebruikt. DIe biblio wordt nog verder uitgebreidt met allerlei voorkomende weg situaties.
Visio biedt iig een behoorlijk goede tekenengine en is ook al aardig ingeburgert.
De roadbook van het GS weekend zijn oa daarin gemaakt (daar moest ikzelf alles nog doorekenen en nummeren)

3 jaar later...

Toevallig nog een keer iets mee gedaan?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Software freeware voor het maken van een roadbook.
« Reactie #33 Gepost op: 24-01-2011, 20:10 »
VBA niet wel in visio en met beperkte functionaliteit.


Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Software freeware voor het maken van een roadbook.
« Reactie #34 Gepost op: 18-08-2011, 12:36 »
In RB editor kan je een xml importeren.

een .gpx (vanuit mapsource) is een xml maar RB editor herkent hem niet, als je de .gpx omgenaamd heb naar .xml

iemand?


Zou mooi zijn als je de afstanddata kon importeren, dan alleen maar tekenen.

Kan je een nauwkeurige track tekenen, en waypoints zetten bij de echte afslagen, afstand tussen waypoint en waypoint berekenen in een rekenvel, en daar een .xml file van maken voor de RB-editor.

Wie o wie heeft de kennis?



Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Software freeware voor het maken van een roadbook.
« Reactie #35 Gepost op: 18-08-2011, 13:34 »
en hoe ga je om met situaties waarbij je bv een rotonde afrijdt parallel aan de hoofdbaan, dat staat niet in een GPX bestand. Bij de 3de tak rechts staat dan ook nergens natuurlijk.....

al met al heb je dan veel werk om alle situaties te tekenen. Doe mij maar beginnen vanuit scratch en dan de tools als Google maps/Earth en mapsource om roadbooks in het begin te maken. Narijden en dan de situaties terplekke aanpassen waar je niet zeker van bent of fout zijn.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Software freeware voor het maken van een roadbook.
« Reactie #36 Gepost op: 18-08-2011, 13:55 »
en hoe ga je om met situaties waarbij je bv een rotonde afrijdt parallel aan de hoofdbaan, dat staat niet in een GPX bestand. Bij de 3de tak rechts staat dan ook nergens natuurlijk.....

al met al heb je dan veel werk om alle situaties te tekenen. Doe mij maar beginnen vanuit scratch en dan de tools als Google maps/Earth en mapsource om roadbooks in het begin te maken. Narijden en dan de situaties terplekke aanpassen waar je niet zeker van bent of fout zijn.
Ik vind nog steeds dat je dat uit je kaartmateriaal moet kunnen halen. Volgens mij doe trippy dat ook. Ik heb alleen echt geen tijd om dat te maken.