Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Garmin Montana  (gelezen 109748 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Garmin Montana
« Gepost op: 22-05-2011, 13:37 »
Garmin heeft weer en nieuwe outdoor GPS aangekondigd, de Montana. Gaat dit de "ultieme" 60 serie vervanger worden voor ons offroadrijders?

Garmin Montana - Go Anywhere. Go Everywhere

Ziet er wel weer uit als een doeltreffende gps. Een eigen accu voor 16 uur gebruik, en daarnaast ook de mogelijkheid om er gewone AA penlights in te stoppen. Als nadeel was er al op het forum genoemd dat ook deze gps de ge-uploade route eerst gaat herberekenen. Persoonlijk heb ik dat eigenlijk nooit als erg storend ervaren, als je er maar rekening mee houd. Ik heb in de gevallen dat ik een vastgestelde route wilde rijden eigenlijk de route altijd gewoon in een track omgezet. Beviel mij altijd prima en als je fout rijd zoek je gewoon zelf weer een weggetje die je uiteindelijk naar je track terug brengt.

De 60 serie is trouwens niet meer verkrijgbaar bij Notter, gaat deze klassieker nog wat geld opbrengen op de tweedehands markt?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Garmin Montana
« Reactie #1 Gepost op: 22-05-2011, 13:41 »
Voor mij blijft de 62 een goede vervanger voor de 60.
Touchscreen en modder ??? ik weet het niet....
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Garmin Montana
« Reactie #2 Gepost op: 22-05-2011, 13:44 »
in een ander topic ook voorbij zien komen, maar weet iemand al prijzen? Mijn Garmin GPS V wordt niet gezien voor mijn pc dus kan ik er weinig meer mee. heb hier nu de Tripy II van Paul staan maar ben daar nog een beetje mee aan het stoeien. maar als ik de GPS V vervang, dan lijkt dit me wel een optie.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Garmin Montana
« Reactie #3 Gepost op: 22-05-2011, 14:09 »
Dit lijkt op een grotere versie van de Oregon. Touchscreen werkt prima en het werkt uiteraard een stuk sneller dan de knopjes op bijvoorbeeld een 60 of 62. Maar inderdaad, de modder laat krassen achter op het scherm als deze niet een beschermlaagje heeft.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Garmin Montana
« Reactie #4 Gepost op: 22-05-2011, 15:03 »
in een ander topic ook voorbij zien komen, maar weet iemand al prijzen? Mijn Garmin GPS V wordt niet gezien voor mijn pc dus kan ik er weinig meer mee. heb hier nu de Tripy II van Paul staan maar ben daar nog een beetje mee aan het stoeien. maar als ik de GPS V vervang, dan lijkt dit me wel een optie.

Prijzen staan in de tabel, en gps.nl geeft
€  499,-
€  599,-
€  649,-

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Garmin Montana
« Reactie #5 Gepost op: 22-05-2011, 15:06 »
verschilt niet veel met de dollarprijs dus

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Garmin Montana
« Reactie #6 Gepost op: 22-05-2011, 16:09 »
precies, ik voel al een parallel import aankomen...

Touch screen en modder lijkt me niet zo'n probleem, voor een paar euro een screenprotector er overheen en klaar, werkt toch ook bij smart phones en de DS van mijn dochter (hoe kinderen met een DS omgaan staat qua ruwheid nog een trapje boven offroad  :D)

Ik zie niet veel verschil tussen de 3 versies, behalve geen camera in de eerste en iets meer geheugen in de duurste, de hardware lijkt me hetzelfde. Misschien niet direct de opvolger van de 60 maar eerder van de 276/278 (zie ook marine gebruik). Net nu ik een 276 gekocht heb ..   8)

groeten,

Jos

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Garmin Montana
« Reactie #7 Gepost op: 22-05-2011, 16:17 »
Zumo's (550 en 660, met touchscreen) blijken het in de praktijk ook gewoon doen in nattigheid, stof en offroad. Lijkt mij geen issue meer.
Batterijtjes zien er handig uit, hopelijk nu wel rammelbestendig.
Zo te zien heeft de goedkoopste eigenlijk alles al wat je wilt.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Garmin Montana
« Reactie #8 Gepost op: 22-05-2011, 16:35 »
Zumo's (550 en 660, met touchscreen) blijken het in de praktijk ook gewoon doen in nattigheid, stof en offroad. Lijkt mij geen issue meer.
Batterijtjes zien er handig uit, hopelijk nu wel rammelbestendig.
Zo te zien heeft de goedkoopste eigenlijk alles al wat je wilt.

Ja, maar als je de 650 neemt hoef je er geen Pentax of Olympus van €350,-- naast te kopen om een waterdichte camera mee te nemen. En bij deze weet je achteraf ook nog eens precies waar de foto genomen is. 5 mpx is toch meer dan voldoende voor al die internetplaatjes die wij genereren.

Offline member

  • Africa Twin & VW Buggy 2.0L
  • *****
  • Berichten: 540
Re: Garmin Montana
« Reactie #9 Gepost op: 22-05-2011, 21:09 »
Maar wat is handiger om zowel buiten de gebaande wegen te gebruiken als af en toe achter het voorruit van de "normale" auto. Eentje uit de Zumo serie of toch even wachten op deze nieuwe Montana?
 
Wil binnen afzienbare tijd een opvolger voor mijn Quest hebben. Vooral een groter scherm is belangrijk (oogjes worden ietsje minder...  :-\ ) moet ook zonder externe voeding een paar uur kunnen werken en ik wil Europa erin hebben samen met de mogelijkheid om er een topo kaart in te zetten.
 
Oja tracks laden wat niet in mijn quest kan zou ook prettig zijn en natuurlijk routes er in kunnen laden die ik eerst in mapsource gemaakt heb.
 
Wat zou jullie keuze zijn?
 
Mzzl Casper
ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Garmin Montana
« Reactie #10 Gepost op: 22-05-2011, 21:34 »
Dit toestelletje lijkt me wel wat...misschien m'n bijna nieuwe oregon maar inwisselen? :)

Modder en touchscreen...veel ervaring mee en geen enkel probleem wanneer je inderdaad een beschermfolie gebruikt. Scherm is volledig krasvrij.

Weet iemand of de processor veranderd is tov de oregon?
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Garmin Montana
« Reactie #11 Gepost op: 22-05-2011, 21:54 »
 :stupid:

lijkt mij een ideaal apparaat


Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Garmin Montana
« Reactie #13 Gepost op: 24-05-2011, 09:16 »
Reacties van het apparaat zien er wel goed uit, alleen moet je wel bewust op een icoontje drukken, even snel aanraken geeft geen reactie. Op zich een goede feature, zeker met handschoenen aan, per ongeluk een verkeerd scherm openen is daarmee wat minder geworden.

GPSCity.com geeft aan dat ze 22 juni verwacht worden.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1819
Re: Garmin Montana
« Reactie #14 Gepost op: 24-05-2011, 18:13 »
Citaat
Touch screen en modder lijkt me niet zo'n probleem, voor een paar euro  een screenprotector er overheen en klaar, werkt toch ook bij smart  phones en de DS van mijn dochter (hoe kinderen met een DS omgaan staat  qua ruwheid nog een trapje boven offroad  :D)

bietje opvoeden mag wel jos kom op zeg  ;D

frank