Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 377945 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 448
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1890 Gepost op: 30-03-2024, 12:00 »
onderschatte motoren


momenteel is mijn 501 de ideale allroad, dat veranderd volgens mijn leeftijd, goesting, reizen maar gewoon een simpele motor en niets meer zalig gewoon, hoe ouder ik word hoe meer ik van simpele motoren hou

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2080
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1891 Gepost op: 31-03-2024, 20:05 »
Snap ik helemaal
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1892 Gepost op: 02-04-2024, 15:23 »
De ideale allroad... Dat is er volgens mij maar eentje...


Die je in de schuur hebt staan!!


Voor mij is het de XT660Z. Hij brengt elke rit weer zo'n enorme grijns op mijn gezicht dat ik er van overtuigd ben dat dit hem voor mij is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 361
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1893 Gepost op: Gisteren om 18:02 »
Vorige week rondje Nederland gedaan van ruim 2200 km met mijn asfalt kamaraden, eens tijd om de 701 goed te testen tussen het geweld van allemaal 100+ pk machines waaronder een Goldwing met aanhanger (dat is wel handig want je kan even stoppen en koffie uit de thermoskan drinken en dan weer snel door, om maar niet te spreken van het gemak om alle boodschappen mee te nemen voor 5 man).



Het weer was niet altijd even best, vrij koud en nogal wat regen. Natuurlijk kon de motorcamping in Wielen niet worden overgeslagen: het paradijs als je van vlees en bier houdt. Het rijden ging prima op de 701, hoewel zo’n goldwing zeer vlot ervandoor kan gaan en je wel even moet poken op de 701 om dat bij te kunnen houden.



Het 1 cylindertje daarintegen blijft maar doortrekken en is verbazingwekkend snel, ook boven de 100 km/h. Gelukkig was er een stukje onverhard (per ongeluk) in de track geslopen en natuurlijk kon ik meteen de stand Honda/HQV weer bijtrekken naar 1-1.



In Limburg nog een fikse onweersbui, gelukkig heb ik in mijn bagage een lichtgewicht tarpje en zaten we toch weer allemaal droog een pizza weg te werken. Gelukkig in Rucphen bij het aanrijden van camping de Posthoorn kwamen we van de verkeerde kant en mocht ik weer even blazen door het zand.



Al met al concludeer ik dat het prima toeven is zo 7 dagen op een 701 op het asfalt.




Eerst had ik het gevoel dat hij wat hoog is (tenen net aan de grond) maar dat is toch een kwestie van wennen, ik heb daar nu geheel geen last meer van: zo leer je toch weer bij met 7 dagen achtereen meer dan 250 km per dag rijden.



Groeten maar weer