Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Openbaarheid weg/pad over erf  (gelezen 7559 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 371
Re: Openbaarheid weg/pad over erf
« Reactie #15 Gepost op: 27-05-2010, 19:35 »
Een hoop veronderstellingen en weinig feiten.

Er zijn genoeg oude wetten, democratisch tot stand gekomen of niet, die vandaag niet meer voldoen omdat de omstandigheden toen en nu sterk verschillen. Een mooie taak voor onze democratisch gekozen politici daar wat zinnigs mee te doen.

En in deze situatie: heeft de huidige eigenaar zijn kavel wel zo goedkoop gekocht? Ik zou het niet weten. En wat dan nog?
En daarbij: toen kwam misschien een handvol mensen per dag langs, nu blijkbaar enkele tientallen. Dat maakt wel degelijk een verschil, zeker als dat veroorzaakt wordt door externe factoren als toename van de bevolking door nieuwbouw en de aanleg van een recreatiegebied. Dan heeft de eigenaar wel degelijk recht van spreken.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 250
Re: Openbaarheid weg/pad over erf
« Reactie #16 Gepost op: 27-05-2010, 19:53 »
Wet wordt opgesteld door politici die gekozen zijn door het volk. Dus de wet is uit principe rechtvaardig.
Eerder 'democratisch' dan 'rechtvaardig'...
Citaat
Aangezien de rechter een situatie aan de wet toetst, toetst deze de rechtvaardigheid. Of zie ik dat nou verkeerd?
Hij toetst de wetmatigheid van de feiten.
Citaat
Maar eigenlijk vind ik het een waanzinnige situatie. Zo'n man koopt een kavel waar een weg overheen loopt. Zo'n kavel is daardoor extra goedkoop. Vervolgens sluit hij niet alleen de weg voor de gemeenschap af, maar vraagt nu ook nog aan de gemeenschap om zelf maar even op de draaien voor een nieuwe weg, terwijl zijn kavel meer waard wordt.

Dat zijn inderdaad, zoals al gepost, nogal wat aannames, maar ik snap je punt. Ik reed laatst over een leuk stukgereden, onverharde weg (geen verbodsborden of wat dan ook), liep wel tussen een boerderij en schuur met beestjes door. Misschien was dat ook wel zo'n situatie.

De boer was het er namelijk niet mee eens ("Dat kan niet he?!") en antwoorde op de vraag of het misschien geen openbare weg was "Je kan ook daar rijden". Tsja, dat was de verharde weg... Ik heb hem maar vriendelijk gezegd dat we dat dan weten voor de volgende keer en een fijne dag gewenst, maar ik heb nog steeds het idee dat ik (wij) daar prima mocht rijden. Ik deed overigens netjes rustig aan, om de paardjes en koeien niet te laten schrikken.

Lastig hoor.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Openbaarheid weg/pad over erf
« Reactie #17 Gepost op: 29-05-2010, 09:43 »
http://video.google.nl/videoplay?docid=8024350895507510145#

Dit stukje weg is ook openbaar. Het is onmiskenbaar een weg, of noem het van mijn part een pad.

Maar je mag daar natuurlijk weer niet rijden met niet-gekentekende crossers. Dan is het ineens weer wildcrossen!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 371
Re: Openbaarheid weg/pad over erf
« Reactie #18 Gepost op: 29-05-2010, 10:37 »
Dat is logisch: het is een openbare weg, dus moet je een voertuig met kenteken hebben (afgezien van uitzonderingen als tractoren etc.).
Met kenteken zou je dus geen probleem moeten hebben.

Is dit Schoorl? Op een normale dag ga je daar daar sowieso geen vrienden maken als je daar rijdt!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Openbaarheid weg/pad over erf
« Reactie #19 Gepost op: 29-05-2010, 13:10 »
Dit was een protestactie. De rijders wilden aandacht vragen voor een nieuw aan te leggen crossbaan, die er maar jarenlang niet wilde komen.

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Openbaarheid weg/pad over erf
« Reactie #20 Gepost op: 24-05-2011, 13:47 »
Onrust over pad naar recreatiegebied
origineel
HOLLANDSCHEVELD




Agrumenten

Hoogeveen:
De uitspraak, beroep mogelijk.


Hoe makkelijk gaat een rechter hiermee om, hoeveel goede verklaringen zijn er nodig?
Mensen die zeggen, dat men er al dertig jaar langs loopt.

Ook het bord doodlopend als agrument: Gemeente plaatst bord, dus verderop is het niet openbaar.?

Offline member

  • Woestijnrakker
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 3744
Re: Openbaarheid weg/pad over erf
« Reactie #21 Gepost op: 24-05-2011, 14:05 »
wtf, 180 verklaringen en dan nog niet bewezen?

Edit: of heeft de rechter daar geen uitspraak over gedaan en heeft deze alleen gezegd dat ze een andere weg moeten bewandelen?

edit2: en met andere weg bewandelen bedoel ik een andere gang van zaken. Niet het daadwerkelijk bewandelen van een andere weg.

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Openbaarheid weg/pad over erf
« Reactie #22 Gepost op: 24-05-2011, 15:07 »
Algemene bewoordingen, hoe met je het dan opschrijven?

En een rare reactie van de Gemeente, ze procederen, en zijn blij dat er duidelijkheid is. ::) Zie geluid laatste link.

Edit: Procederen doe je als je er niet mee eens bent, dan ben je niet blij met zo'n uitspraak.
En laat overige gemeentebewoners in de kou staan.
Terwijl de Gemeente 30 jaar verzaakt, om te controleren. Wet uitvoeren.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 3744
Re: Openbaarheid weg/pad over erf
« Reactie #23 Gepost op: 24-05-2011, 15:19 »
Algemene bewoordingen, hoe met je dan opschrijven?

En een rare reactie van de Gemeente, ze procederen, en zijn blij dat er duiselijkheid is. ::) Zie geluid laatste link.
sorry, geen geluid hier.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: Openbaarheid weg/pad over erf
« Reactie #24 Gepost op: 24-05-2011, 15:42 »
Gemeente moet gewoon een andere toegang maken op gemeente grond.
iedereen happy.  ::)
en als ze er geen groot buget voor hebben gewoon een onverharde single track  :P
If nothing goes right......

go left!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Openbaarheid weg/pad over erf
« Reactie #25 Gepost op: 24-05-2011, 16:04 »
http://video.google.nl/videoplay?docid=8024350895507510145#

Dit stukje weg is ook openbaar. Het is onmiskenbaar een weg, of noem het van mijn part een pad.

Maar je mag daar natuurlijk weer niet rijden met niet-gekentekende crossers. Dan is het ineens weer wildcrossen!

Waar is dat Noppy ? kei leuk pad , misschien leuk om het volgende ARM uitje daar te doen  ;)
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: Openbaarheid weg/pad over erf
« Reactie #26 Gepost op: 24-05-2011, 17:08 »
schoorl staat er onder das bij die duinbranden  :D
gewoon de rook wolken volgen van stank en geluid heeft niemand last met al die brandweer sirenes :-X

edit:
gevonden: http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=schoorl&aq=&sll=51.842867,5.854622&sspn=0.349134,0.891953&ie=UTF8&hq=&hnear=Schoorl,+Bergen+(NH),+Noord-Holland&ll=52.70062,4.691918&spn=0.002675,0.006968&t=h&z=18
If nothing goes right......

go left!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Openbaarheid weg/pad over erf
« Reactie #27 Gepost op: 24-05-2011, 17:23 »
Klinkt goed , KLIMDUIN ARM EVENT   ::) 
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Openbaarheid weg/pad over erf
« Reactie #28 Gepost op: 24-05-2011, 19:15 »
Dit was een protestactie. De rijders wilden aandacht vragen voor een nieuw aan te leggen crossbaan, die er maar jarenlang niet wilde komen.
DIE ER NOG STEEDS NIET IS NOPPY  >:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( (wel in de tussentijd 4 nieuwe golfbanen :-\ >:( )
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Openbaarheid weg/pad over erf
« Reactie #29 Gepost op: 24-05-2011, 21:37 »
Whats new? :D