Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Frans Verhoeven en David Fretigne op BMW in Dakar 2011  (gelezen 17887 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Frans Verhoeven en David Fretigne op BMW in Dakar 2011
« Reactie #120 Gepost op: 15-01-2011, 21:25 »
Heel mooie rally gereden. Mooi ook om mee te leven met de liveblogs, de site van visser en deze site.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Frans Verhoeven en David Fretigne op BMW in Dakar 2011
« Reactie #121 Gepost op: 16-01-2011, 21:04 »
Hallo Nederland,

Nu ik nog even jullie aandacht heb in de Dakar gekte van het moment, zou ik graag even gebruik maken om enkele mensen te danken die ervoor hebben gezorgd dat we samen dit avontuur hebben kunnen beleven en dit prachtige slotakkoord hebben kunnen plaatsen .

Eerst en vooral moet ik natuurlijk Speedbrain en BMW Motorrad danken, zonder hun vertrouwen in deze ondertussen stilaan oude rot had ik deze 2011 editie thuis op de bank moeten volgen. Naast het team dat er alles aan heeft gedaan om motor en man zo goed mogelijk geprepareerd aan de start en finish te krijgen moet ik ook mijn trouwe dagelijkse metgezel even apart nemen, Boy "OS" Olieslagers. We hebben beiden dit jaar heel veel van elkaar geleerd en dit heeft geleid tot de perfecte samenwerking die we hebben gecreëerd, we hebben de ballast overboord gegooid en houden enkel het positieve over om tot het best mogelijke resultaat te komen, zoals we gisteren samen besloten dat het tandwiel de beste keuze was om de overwinning te pakken... tegen het advies van anderen in... dat geeft enorm veel voldoening.

De rustgevende factor die dit jaar misschien wel tot deze positieve ommekeer leidde kan ik ook moeilijk vergeten, Berrt Duursma. Bert heeft ervoor gezorgd dat ik de belangrijke zaken beter kan onderscheiden van de details. Ook zijn aanwezigheid hier in de Dakar droeg daartoe bij.

Dan zijn er de onontbeerlijke financiële sponsoren die het mogelijk maakten dat ik me dit jaar perfect kon voorbereiden en focussen op de fantastische onderneming die zo'n Dakar eigenlijk wel is. Zonder hen zou het niet mogelijk zijn om het niveau te halen dat noodzakelijk is om deze prestaties neer te zetten. Daarbij vergeten we de andere sponsoren niet die ervoor zorgen dat ik met het beste materiaal aan de start kan komen, zij zorgden ervoor dat ik soms net iets meer uit mijn Beemer kon halen dan de andere rijders die ook met topmateriaal aan de start staan, of het nu onderdelen aan de motor waren of mijn onberispelijke uitrusting, alles was even belangrijk in het geheel.

Alles moet meezitten natuurlijk in een wedstrijd van twee weken en één dagje was er de pechduivel die ik vreesde. Deze ene tegenslag heeft me een top vijf plaats gekost.... zonder het tijdverlies in etappe 8 zou ik met bijna een vol uur voorsprong op de vijfde plek zijn geëindigd, met Chaleco vandaag aan de beurt met zijn vering probleem was het zelfs een vierde plek algemeen geweest.

Ik ga daar echt niet om zeuren, bij Speedbrain en BMW is men toch uiterst tevreden wat perspectieven biedt voor de toekomst. We hebben met Paolo en mezelf twee etappe overwinningen kunnen pakken, wie had dit kunnen vermoeden toen we in oktober 2009 in Roemenië aan de wieg stonden van dit BMW avontuur. Enkele weken later werd de club van 1000 opgericht en zij zijn nog steeds de fundamenten waarop dit alles is opgebouwd, zonder die groep vrienden, van vrienden, van vrienden .... die de noodzakelijke fondsen toen bij elkaar raapten stond ik hier vandaag niet.

De laatsten die ik hier wil vermelden zijn wel die drie mensen die me het dierbaarst zijn, mijn vrouwke Ellen en de kids, Mexi en Scott. Zonder hun steun kan ik mijn sport niet bedrijven en dat besef ik best. Daarom dat ik hoop dat er nu enkele rustige maanden aankomen om de tijd in te halen die we elkaar hebben moeten missen in de aanloop naar deze Dakar.... ik weet echter nu al dat het alweer snel business as usual zal worden, daarom dus .....

Bedankt allemaal, sponsoren, familie, vrienden kennissen, niet te vergeten.... de unieke webmeister en jullie allemaal, mijn trouwe fans.

Frans Verhoeven , #16 DAKAR 2011 -15th place

Bron: www.fransverhoeven.com

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
Re: Frans Verhoeven en David Fretigne op BMW in Dakar 2011
« Reactie #122 Gepost op: 17-01-2011, 13:38 »
Mooie afsluiter van Frans Verhoeven, nr1 op de laatste proef heeft hij verdient na een goede rally met één tegenvaller. Gaaf om te zien wat hij met een motor kan! 

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Frans Verhoeven en David Fretigne op BMW in Dakar 2011
« Reactie #123 Gepost op: 04-03-2011, 17:54 »
Bianchi Prata is ook al weer druk bezig met de nieuwe Husky en BMW blok;

Team Bianchi Prata_BP Ultimate - Bianchi Prata - TE 449 Dunas



Zag ook ergens een foto voorbij komen van een Husky bus met Monster stickers in de haven van Genoa en route naar de DC...

Frans ook??
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog