Overlast bestaat denk ik uit drie elementen: geluid, snelheid en hoeveelheid voertuigen/motoren.
Geluid en snelheid zijn naast goed fatsoen van de motorrijder ook een kwestie van handhaving. Meer bordjes en strengere bordjes zonder extra agenten die de regels handhaven hebben volgens mij niet zoveel zin.
30 km-zones? Daar zullen vooral de bewoners het meest last van hebben. Die resultaten zou ik wel eens willen zien: hoeveel bewoners van een 30/60/?-km-zone houden zich zelf aan de snelheid?
Ik spreek in dit geval uit ervaring, ik woon al 10 jaar in een (niet-toeristische) 30 km-zone zonder ooit iets te hebben gezien van een snelheidscontrole. Ik heb hier trouwens nog nooit een agent over straat zien lopen.
Dus meer en/of strengere regels zijn naar mijn mening niet nodig, begin maar eens met het handhaven van de huidige regels, houd overtreders aan en bekeur ze ook.
Ik realiseer me heel goed dat dat in de praktijk heel wat moeilijker is dan het plaatsen van nieuwe bordjes, maar uiteindelijk wel effectiever.