Mij ook en ik heb er nooit een logische verklaring voor gelezen. Sommige zeggen dat dit met (milieu)restricties te maken zou hebben, maar dan begrijp ik niet waarom het alleen bij enduro's gebeurt. Bovendien snap ik niet dat de goedkeurende instanties dit accepteren, die zijn er toch ook van op de hoogte lijkt me. Het valt me wel op dat ik nooit ergens kW gegevens vindt op de sites van de fabrikanten, terwijl die voor ander soort modellen wel vaak aanwezig zijn.
Maar misschien komt er ooit nog wel eens een "KTM-schandaal", zoals VW zijn "dieselschandaal" had.
En voor de verzekering speel ik natuurlijk dommetje, hoe kon ik nou weten dat die motor meer vermogen had dan wat er op papier stond?
geldt niet alleen voor KTM,
nieuwe model WR450 is daarom niet meer leverbaar,
wil je er één, ze zijn gewoon te krijgen.
je kan deze zonder problemen in Italië bestellen en gewoon invoeren in NL.
want ze hebben dan een EU toelating.
maar het gaat sec om milieueisen.
en mijn achterwiel heb ik wel balanceren,
zie;
aangezien ik er ook wel eens mee op de weg rijdt.
voor offroad zou het (
) minder belangrijk zijn..
maar ik vind het verschil wel groot..