Nee, het één was het gevolg van het ander. Niet andersom.
Ik had een Acerbis-kontje en de hoek van de kentekenplaat stond hem niet aan. Mijn kentekenplaat was niet omgebogen. Ik moest het terplekke aanpassen of ik mocht niet doorrijden.
We hebben daar een half uur gestaan en uiteindelijk een tak gevonden die we onder het spatbord klemden en lieten rusten op het boutje waar de kentekenplaat mee vastzat. Toen had hij ineens de bekende hoek van 35 graden ipv 50 (die Acerbis was nog niet zo erg).
Te belachelijk voor woorden want je weet dat zo'n stokje misschien 30 meter blijft zitten én de kentekenplaat gedeeltelijk onleesbaar maakt. Maar enfin, we mochten doorrijden.
Aan het eind van een dag hard off-roaden: het takje zat nog steeds vastgeklemd
Toen maar een DRC gekocht en het probleem was definitief opgelost. Ik doe er wel wat mee maar die suggesties, maar het ligt er aan hoe ze je aangerijkt worden. Dit was een hele belachelijke.
Ik ben ook al eens aangereden door een soort arrestatieteam, wit busje, schuifdeuren open. Wachtend voor het stoplicht, met de handen los langs mijn lichaam, motor zelfs in vrij (Rekluse). Busje schiet door en rijdt mij al slippend aan. Links en rechts handen op mijn schouders, 1 seconden na een gillend geluid achter me.
Je begrijpt, géén bekeuring wegens wildcrossen. Alleen vanwege de verse modder op mijn kentekenplaat, die in de juiste hoek stond én recht was. Dit had veel fouter kunnen aflopen. Wat nu als ze me invalide hadden gereden?
Juist dit soort gedrag, van die onvoorzichtige ondoordachte aannames, vermengd met wat testostoron en adrenaline maken hele foute besluiten met foute gevolgen.
Ik zou daar vanuit Codegroen radicaal tegen op willen treden, met verstrekkende gevolgen voor hen die de fout ingaan.