Zo hé, wat een meedenkers allemaal !, zeker regenachtige zondag
Denk dat de "domme kracht" / Hi Jack alvast een goede oplossing is, zal een bestaande wel moeten inkorten ivm beperkte ruimte omdat er een boot boven komt. Voordeel is dat de Hi Jack vast op de plaats van het neuswiel ding komt, en ik mooi gecontroleerd kan opkrikken en weer laten zakken. Voordeel tov neuswiel is dat hij niet eerst hoeft te zakken, en draait niet mee in z'n behuizing. Ook uitslag zal veel groter zijnm dus ook geen blok hout meer nodig.
Paaltje is leuk idee, maar ga ik maar niet proberen. Moet voor mij hufterproof zijn én allemaal gemakkelijk alleen te doen zijn, trailer bijna altijd in m'n eentje (zicht ivm hellinghoek)
Oplieren van kantelgedeelte lijkt me lastig, er is nl niets boven het punt om echt op te lieren, als ik die aan de lierpaal zelf gaat maken dan is de hoek denk ik te klein, dus meer trek beweging ipv opwaartse.
Erop is idd het lastigste, je moet je voorstellen dat de trailer vlak staat, en ik de lege trailer aan de achterkant een stuk wil laten zakken zodat de trailer onder de voorkant van de boot uitkomt, daar is dus wel wat kracht voor nodig, handkracht gaat niet lukken. Daarnaast moet de trailer in die stand blijven staan en heb ik vrije handen nodig om de lier te bedienen. Bij een enkelas trailer geen probleem bij een tandemasser dus wel.
Als ik de lierband (ijzerdraad bij mij) via een oog zou laten lopen op het scharnierende gedeelte, zou hij mss wel een stukje gaan optrekken, maar dan pas als de voorkant van de boot erop zou liggen. Daarnaast is het scharnierende gedeelte na de punt, dus als de boot er een stukje opligt, zou de lierband uit het oog moeten omdat de boot er anders niet helemaal op komt te liggen.
Nu nog ff fimpje hoe hij eruit gaat (kwijl kwijl)
Certicon boot op hydraulische kniktrailer. (2/2: Oplieren)