Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Kilometerheffing  (gelezen 1929 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Kilometerheffing
« Gepost op: 23-01-2010, 14:50 »
Doe er mee wat je denkt dat goed is ;-)
 
http://www.kilometerheffing-nee.nl/
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Kilometerheffing
« Reactie #1 Gepost op: 23-01-2010, 16:22 »
Ik ga afkeurend stemmen, om diverse redenen.

Laat die prutsers van de centrale overheid maar contact zoeken met een bedrijf als TomTom om zoiets uit te voeren.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2322
Re: Kilometerheffing
« Reactie #2 Gepost op: 23-01-2010, 16:31 »
Ik ga afkeurend stemmen, om diverse redenen.

Laat die prutsers van de centrale overheid maar contact zoeken met een bedrijf als TomTom om zoiets uit te voeren.
:stupid:

Gaan mijn aandeeltjes ook weer wat omhoog  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 371
Re: Kilometerheffing
« Reactie #3 Gepost op: 23-01-2010, 16:36 »
Ik ken geen enkele reden waarom een bedrijf als TomTom het (wat eigenlijk precies?) beter zou doen dan de centrale overheid.

Ik weet wel dat er een ontzettend eenvoudig systeem is waarmee iedereen voor zijn gebruik van wegen en verbruik van brandstof (=milieubelasting) afgerekend kan worden zonder dat er een cent geinvesteerd hoeft te worden: een heffing op de brandstofprijzen.

Ik zit er ook niet zo op te wachten, maar het lijkt me wel het meest eenvoudig. En het tast de privacy niet aan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Kilometerheffing
« Reactie #4 Gepost op: 23-01-2010, 16:54 »
Ik weet wel dat er een ontzettend eenvoudig systeem is waarmee iedereen voor zijn gebruik van wegen en verbruik van brandstof (=milieubelasting) afgerekend kan worden zonder dat er een cent geinvesteerd hoeft te worden: een heffing op de brandstofprijzen.

Precies!
Het paradoxale is eigenlijk dat al die politici (voor 90% hebben ze alpha richtingen gestudeerd) geen verstand hebben van techniek en juist deze mensen hebben een haast grenzeloos vertrouwen in techniek.......
 
Toegegeven, techniek is meestal voorspelbaarder en betrouwbaarder dan warrige politieke redeneringen, maar bog steeds niet feilloos.
 
Ik zie ook meer in eenvoudig en goed organiseren!
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Kilometerheffing
« Reactie #5 Gepost op: 23-01-2010, 17:34 »
Ik ken geen enkele reden waarom een bedrijf als TomTom het (wat eigenlijk precies?) beter zou doen dan de centrale overheid.

Ik weet wel dat er een ontzettend eenvoudig systeem is waarmee iedereen voor zijn gebruik van wegen en verbruik van brandstof (=milieubelasting) afgerekend kan worden zonder dat er een cent geinvesteerd hoeft te worden: een heffing op de brandstofprijzen.

Ik zit er ook niet zo op te wachten, maar het lijkt me wel het meest eenvoudig. En het tast de privacy niet aan.

Ja, mee eens. Ware het niet dat je ook in belgie en in duitsland kan gaan tanken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Kilometerheffing
« Reactie #6 Gepost op: 23-01-2010, 17:38 »
Dat los je toch op met een belastingconvenantje? Alle Belgische en Duitse grenslanders krijgen 25% korting op de literrprijs en Ollanders betalen daar in een zone van 100 km gewoon iets meer.

Je krijgt dan waarschijnlijk wel benzinesmokkel, maar dat zien we dan wel weer :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: Kilometerheffing
« Reactie #7 Gepost op: 23-01-2010, 18:54 »
Zo'n kastje dat fijn alles registreert. Ik vind er geen zak aan. Groot voordeel is dat het vooralsnog niet geldt voor de motor, en dat het natuurlijk ook 'stuk' kan. Maar daar staan dan weer hoge boetes op..

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: Kilometerheffing
« Reactie #8 Gepost op: 23-01-2010, 19:28 »
Hieronder de link waar iedereen (leden en ook niet leden van de ANWB) via een vragenlijst kan stemmen en zelfs op het eind kan toelichten waarom je tegen bent grin (of voor zzz )

http://www.anwbledenpeiling.nl/
assumption is the mother of all fuck-ups

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Kilometerheffing
« Reactie #9 Gepost op: 23-01-2010, 19:50 »
Hieronder de link waar iedereen (leden en ook niet leden van de ANWB) via een vragenlijst kan stemmen en zelfs op het eind kan toelichten waarom je tegen bent grin (of voor zzz )

http://www.anwbledenpeiling.nl/
nog niet in kunnen vullen vanwege drukte op de site, wel al de vragen gezien op een andere site: wat een sturende en belachelijke stellingen  ::)
WTF heeft een KM heffing met een daling van verkeersdoden en het opsporen van gestolen auto's te maken?

edit: ingevuld..... wat een klote enquete die je echt probeert te sturen naar een JA voor de KM-heffing.......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Kilometerheffing
« Reactie #10 Gepost op: 23-01-2010, 21:29 »
Hij deed me weer ff denken aan een schoolexamen, met instinkertjes, dubbele ontkenningen etc.

Maar ik heb toch wel heel duidelijk voor NEEEEEEE gestemd :D

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Kilometerheffing
« Reactie #11 Gepost op: 23-01-2010, 21:45 »
Ik ben geen lid. Ik heb geen zeggenschap in dit land.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Kilometerheffing
« Reactie #12 Gepost op: 23-01-2010, 21:59 »
Ik ben geen lid. Ik heb geen zeggenschap in dit land.
iedereen mag meestemmen, alleen zouden de stemmen van de leden zwaarder wegen.....