Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Waarom honden veel slechter voor het milieu zijn dan enduro rijders  (gelezen 7997 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Waarom honden veel slechter voor het milieu zijn dan enduro rijders
« Reactie #30 Gepost op: 16-03-2010, 23:35 »

is dat zo? productie van de brommer mee gerekent?
 
Beetje jammer dit hier, wij zitten met onze hobby in het verdomhokje en nu gaan we hondenbezitters ook in zo'n hokje stoppen?
 
en nee, heb een kat  ;)  en nee, die doet het gewoon in m'n eigen tuin.. groot genoeg  :D
 
Maar van alles word beperkt om dat iedereen op iedereen zit te zeuren hier in NL..
Willen we gebieden open houden zouden motor en paardrijders, ATBers en hondenbezitters elkaar moeten steunen en elkaar z'n hobby moeten gunnen..


+1

Ik kan hier helemaal achterstaan.

Het verbaasde :-[ mij ook dat een motor rijder dit draadje start.

Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • Woestijnrakker
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 3744
Re: Waarom honden veel slechter voor het milieu zijn dan enduro rijders
« Reactie #31 Gepost op: 17-03-2010, 01:10 »
@Komkommer; dan snap ik je bijdrage aan dit topic beter. Blijft een feit dat die hond van jou het milieu harder vervuilt dan je brommer.
Mijn brommer vervuilt het millieu niet! Van al dat CO2 wat hij uitstoot gaan de plantjes harder groeien!

Post Merge: 17-03-2010, 01:11

is dat zo? productie van de brommer mee gerekent?
 

"Meanwhile, an SUV - the Vales used a 4.6-litre Toyota Land Cruiser in their comparison - driven a modest 10,000 kilometres a year, uses 55.1 gigajoules, which includes the energy required both to fuel and to build it"

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Waarom honden veel slechter voor het milieu zijn dan enduro rijders
« Reactie #32 Gepost op: 17-03-2010, 07:56 »
Mijn brommer vervuilt het millieu niet! Van al dat CO2 wat hij uitstoot gaan de plantjes harder groeien!

en de poep van de honden is weer een voedingsbodem voor vele organismen en planten ;)
 
het gaat om de kringloop mensen, niet alleen om wat een persoon, dier of voorwerp uitschijt ( ;) ). en dan het liefst nog Cradle to Cradle en niet Cradle to Grave  :D
 
zo is voor sommige mensen co2 een afvalprodukt, maar de tuintelers zijn er maar al te blij mee: zij gebruiken het in hun kassen om de planten beter te laten groeien. Hell: ik pomp het zelfs in mijn aquarium voor de planten :P
 
en zo pakken honden soms een dier, maar is het dan al niet een zwak dier als hij of zij zich zo makkelijk laat pakken? honden zijn nou niet echt meesters in het goede sluipwerk (katten daarentegen...). zo voorkom je dat zwakke dieren de volledige populatie verzwakken (zoals wij wel als mens doen door al onze zwakke en zieke medemensen koste wat het kost in leven te houden  :-X )

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Waarom honden veel slechter voor het milieu zijn dan enduro rijders
« Reactie #33 Gepost op: 17-03-2010, 08:49 »
Willen we gebieden open houden zouden motor en paardrijders, ATBers en hondenbezitters elkaar moeten steunen en elkaar z'n hobby moeten gunnen..

+1, en ik starte dit draadje ook om duidelijk te maken dat motor, paardrijders, ATB-ers en hondenbezitters veel gemeen hebben!

Wanneer ik echter door het land rijd, dan zijn het toch echt heel vaak de hondenbezitters die verstoord opkijken. Zo werd ik eens staande gehouden door een dame met drie loslopende herders en die meende mij te moeten kapittelen vanwege natuurverstoring! Die kan dus weerwoord verwachten de volgende keer!

@komkommer: Bedoel je dat een hond per 24 uur minder lawaai dan een motor?

Offline member

  • Woestijnrakker
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 3744
Re: Waarom honden veel slechter voor het milieu zijn dan enduro rijders
« Reactie #34 Gepost op: 17-03-2010, 08:54 »
Willen we gebieden open houden zouden motor en paardrijders, ATBers en hondenbezitters elkaar moeten steunen en elkaar z'n hobby moeten gunnen..

+1, en ik starte dit draadje ook om duidelijk te maken dat motor, paardrijders, ATB-ers en hondenbezitters veel gemeen hebben!

Wanneer ik echter door het land rijd, dan zijn het toch echt heel vaak de hondenbezitters die verstoord opkijken. Zo werd ik eens staande gehouden door een dame met drie loslopende herders en die meende mij te moeten kapittelen vanwege natuurverstoring! Die kan dus weerwoord verwachten de volgende keer!

@komkommer: Bedoel je dat een hond per 24 uur minder lawaai dan een motor?

Dat is wel een hele brede interpretatie van wat ik zeg. Maar ik durf wel te stellen dat dat zo is.

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Waarom honden veel slechter voor het milieu zijn dan enduro rijders
« Reactie #35 Gepost op: 17-03-2010, 09:33 »
Willen we gebieden open houden zouden motor en paardrijders, ATBers en hondenbezitters elkaar moeten steunen en elkaar z'n hobby moeten gunnen..

+1, en ik starte dit draadje ook om duidelijk te maken dat motor, paardrijders, ATB-ers en hondenbezitters veel gemeen hebben!

Goed gepareerd, E-jay.. En daarmee heb je je topic terug!

Ik ga nog het meest mee met Zappa. Maar mensen vinden hun eigen standpunt meestal het belangrijkst en zullen daar aan vasthouden. Dus een wandelaar zal doorgaans, vanuit de eigen optiek bezien, vinden dat die mountainbiker dáár niet hoort.. (omdat HIJ daar al was..)

Ik denk wel dat het wel heel belangrijk is dat mensen meer gaan denken in de trant van de achtergelaten C02 afdruk: Want pas dan kun je de hand in eigen boezem steken  toch? Wat de zaak zo kansloos maakt is dat het eigen menselijk gevoel boven hun ratio gaat en daarmee een ieder zichzelf rechtvaardigd.

Er woeden nog altijd oorlogen als gevolg daarvan. Wanneer gaan we weer naar Marokko..?

:-\


.
Avonturier!

Offline member

  • Woestijnrakker
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 3744
Re: Waarom honden veel slechter voor het milieu zijn dan enduro rijders
« Reactie #36 Gepost op: 17-03-2010, 13:37 »
Goed gepareerd, E-jay.. En daarmee heb je je topic terug!

Ik ga nog het meest mee met Zappa. Maar mensen vinden hun eigen standpunt meestal het belangrijkst en zullen daar aan vasthouden. Dus een wandelaar zal doorgaans, vanuit de eigen optiek bezien, vinden dat die mountainbiker dáár niet hoort.. (omdat HIJ daar al was..)

Ik denk wel dat het wel heel belangrijk is dat mensen meer gaan denken in de trant van de achtergelaten C02 afdruk: Want pas dan kun je de hand in eigen boezem steken  toch? Wat de zaak zo kansloos maakt is dat het eigen menselijk gevoel boven hun ratio gaat en daarmee een ieder zichzelf rechtvaardigd.

Er woeden nog altijd oorlogen als gevolg daarvan. Wanneer gaan we weer naar Marokko..?

 :-\


.

Deze week op Nu.nl
Citaat
'Groene' consumenten mogen het welzijn van de aarde  tijdens hun aankopen dan in gedachte hebben, het maakt ze nog geen  aardige mensen. Sterker nog: de kans dat iemand gemeen en oneerlijk is,  is bij een ethische shopper vele malen groter. 
http://www.nu.nl/wetenschap/2205924/groene-consument-vaker-mens-.html

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1453
Re: Waarom honden veel slechter voor het milieu zijn dan enduro rijders
« Reactie #37 Gepost op: 17-03-2010, 17:25 »
 ;D ;D ;D ;D
Mooi draadje dit!

@Zappa :stupid:

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Waarom honden veel slechter voor het milieu zijn dan enduro rijders
« Reactie #38 Gepost op: 23-03-2010, 12:22 »
Hier nog wat olie op het vuur:

wildjoggende politiehonden bijten sportieve recreanten in het buitengebied:

http://www.nu.nl/binnenland/2210420/politiehond-bijt-trimmers.html

Vraag blijft: waarom heeft de politieagent geen spuitje gekregen vanwege dit domme idee, om met twee honden te gaan joggen?

En zo zie je maar dat het hebben van een wapenvergunning en een opsporingsbevoegdheid geen garantie zijn op verstandig gedrag.

Een hond ziet jouw hardloophoppy als vluchten en grijpt gewoon in.

Je ziet tegenwoordig ook van die hondenuitlaatbureau's die hun roedel honden los laten lopen. Hoe kunnen die mensen nu nog ingrijpen als één hond een bijtfestijn in gang zet op één slachtoffer?

Maar nee, ik heb écht niets tegen honden, zelf jarenlang twee gehad, alleen iets tegen onverantwoordelijke baasjes...