Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Test BMW Dakar motoren Frans Verhoeven  (gelezen 27339 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Test BMW Dakar motoren Frans Verhoeven
« Reactie #30 Gepost op: 02-09-2010, 01:59 »
Ik schrijf de teksten voor het Honda team, dus moet wel ff reageren. De Honda heeft met de nieuwe kit gewoon een standaard IMS voortankje, maar de achtertank is helemaal nieuw ontwikkeld en afgekeken van de BMW en Knuiman Aprilia. De Honda is de meest betrouwbare 450, en Team Honda Europe na KTM een van de meest ervaren en professionele teams. Het wil alleen niet lukken om een echt snelle rijder op een Honda te krijgen, daar wordt alweer een tijdje aan gewerkt, maar het is lastig met budgetten in deze tijden. De meeste Honda's in de Dakar rijden met spullen gebouwd door HT Rally Raid, en daar komen er heel wat van aan de finish. Team Honda Europe heeft al 4 Dakars met 6 tot 8 rijders gereden, en nog nooit een uitval gehad door mechanische problemen. Zo, en nu weer verder met spullen pakken voor Turkije...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 267
Re: Test BMW Dakar motoren Frans Verhoeven
« Reactie #31 Gepost op: 02-09-2010, 07:37 »
Mars, wat zul jij balen van al die reizen...Ik zit nu in de zijspan-wereld,en ben aan het pakken voor GP Slagelse.Reis met Marcel (Willemsen ) Greetz en goeie reis. Doe Rob(Afr.Twin) de groeten.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Test BMW Dakar motoren Frans Verhoeven
« Reactie #32 Gepost op: 02-09-2010, 17:09 »
Leuk te horen hoe nederlanders bezig zijn met het ontwikkelen van deze motoren en dit soort dingentjes van redelijk dichtbij te mogen volgen.
 
Trots op het ondernemerschap van alle betrokkenen!
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1453
Re: Test BMW Dakar motoren Frans Verhoeven
« Reactie #33 Gepost op: 02-09-2010, 19:09 »
helemaal mee eens!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Test BMW Dakar motoren Frans Verhoeven
« Reactie #34 Gepost op: 04-09-2010, 23:07 »
Hier nog even een paar foto's van de laatste test afgelopen week in Wonk Belgie :


David en Frans geconcentreerd !!
 

 
Afstapje Frans.
 

 
Volgas door plasje.
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 94
Re: Test BMW Dakar motoren Frans Verhoeven
« Reactie #35 Gepost op: 05-09-2010, 12:18 »
Leuk om de vorderingen zo te kunnen volgen. Ziet er goed uit!
Ook leuk interview (VM) van Marcel met Frans op Rallymaniacs.

Hebben jullie de vering nog veel moeten aanpassen ivm de langere achterbrug?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Test BMW Dakar motoren Frans Verhoeven
« Reactie #36 Gepost op: 05-09-2010, 19:08 »
Inderdaad zat daar een klein probleem , door de langere achterbrug is de veerweg van de achterdemper langer en dus raakte de band de tank , dit is het project van de komende week , Boy de monteur van Frans heeft enorm veel vering ervaring , jaren bij WP gewerkt , gaat deze week de achterveer aanpassen om dit probleempje weer in orde te maken.
 
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Test BMW Dakar motoren Frans Verhoeven
« Reactie #37 Gepost op: 08-09-2010, 19:42 »
Zo weer even een update , de achterveer is aangepast door Boy en morgen wordt het getest in de bossen rond Poppel , gisteren is Frans nog even met de BMW GX450 RR naar Duitsland geweest , de kabelboom moest nog wat aangepast worden , even snel op en neer naar de fabriek , dat gaat dan het beste met de X5 , past daar een complete rally motor in , JA , kijk maar naar de foto's
 

 
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Test BMW Dakar motoren Frans Verhoeven
« Reactie #38 Gepost op: 08-09-2010, 23:14 »
ik heb Frans al complete enduro's zien vervoeren in de X5 :-X ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Test BMW Dakar motoren Frans Verhoeven
« Reactie #39 Gepost op: 09-09-2010, 16:05 »
Update veringtest vandaag , Boy heeft het perfect aangepast , kan ook niet anders met zoveel WP ervaring , de achterdemper raakt nu alleen de tank nog in extreme kuilen en hoge snelheid , dus probleem perfect opgelost.

 

 
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Test BMW Dakar motoren Frans Verhoeven
« Reactie #40 Gepost op: 09-09-2010, 16:56 »
bij extrmen snelheid en kuilen.....
das nu net wat bij dakar kan gebeuren denk ik dan, hoop datde band niet de tank open schuurt en dat i zonder benzine komt te staan 2 kilometer voor de finisch...

maar jullie hebben er meer kijk op dan ik, (hoop ik dan)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1078
Re: Test BMW Dakar motoren Frans Verhoeven
« Reactie #41 Gepost op: 09-09-2010, 17:30 »
bij extrmen snelheid en kuilen.....
das nu net wat bij dakar kan gebeuren denk ik dan, hoop datde band niet de tank open schuurt en dat i zonder benzine komt te staan 2 kilometer voor de finisch...

maar jullie hebben er meer kijk op dan ik, (hoop ik dan)

Ze rijden niet met spikes dus een kleine aanraking zal wel meevallen.
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Test BMW Dakar motoren Frans Verhoeven
« Reactie #42 Gepost op: 09-09-2010, 18:29 »
Update veringtest vandaag , Boy heeft het perfect aangepast , kan ook niet anders met zoveel WP ervaring , de achterdemper raakt nu alleen de tank nog in extreme kuilen en hoge snelheid , dus probleem perfect opgelost.

 

 


:D Vette lowrider op die foto :)

Waarom kiezen ze er niet voor om op een of andere manier die schrokbreker eerder te laten stoppen?

Iets minder veerweg, maar dat lijkt me beter dan je tank mee te laten veren?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Test BMW Dakar motoren Frans Verhoeven
« Reactie #43 Gepost op: 09-09-2010, 19:47 »
bij extrmen snelheid en kuilen.....
das nu net wat bij dakar kan gebeuren denk ik dan, hoop datde band niet de tank open schuurt en dat i zonder benzine komt te staan 2 kilometer voor de finisch...

maar jullie hebben er meer kijk op dan ik, (hoop ik dan)

Als Frans zegt extreem dan is dat voor ons mega mega extreem en niet haalbaar , we hebben vandaag getest bij een bult met gat erachter die het maximale van de motor en demper vraagt en dat ging prima , dus moet het nu ok zijn.
 

Post Merge: 09-09-2010, 19:50
:D Vette lowrider op die foto :)

Waarom kiezen ze er niet voor om op een of andere manier die schrokbreker eerder te laten stoppen?

Iets minder veerweg, maar dat lijkt me beter dan je tank mee te laten veren?

Je probeert een compromis te vinden , dus maximaal veren zonder de tank te raken , mag hem wel net aantikken , nog korter zorgt inderdaad dat de band ook de tank niet meer kan aantikken maar gaat wel weer ten koste van de veerweg , vandaar.
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Test BMW Dakar motoren Frans Verhoeven
« Reactie #44 Gepost op: 09-09-2010, 21:12 »
JAq: wat Frans doet is voor mij onberijkbaar. Maar als die achterband regelmatig  de tank raakt zou ik het risico niet nemen.
Maar ik heb de fiets niet getest en kan dus niet beoordelen hoe of wat maar ik neem aan dat Frans geen risico neemt om het materiaal te schade.
Ik heb en had net als vorig jaa al het vertrouwen in zowel de motor Als de berijder.
Zou het erg mooi vinden als er weer eens een bmw/nederlands product in dakar hoog scoort.